Nasseline Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 Jeg har en stedatter på 5 og hun bader i badekaret uten tilsyn med mindre hun roper etter oss. Jeg husker ikke når vi sluttet å sitte der inne. Nå har jeg en sønn på 20 mnd, og han passer jeg selvfølgelig på mens han bader. Når de bader sammen, så er jeg til stede mer eller mindre hele tiden. Når er det "greit" at barn kan bade alene i badekaret uten at man må sitte inne på badet og passe på?
Kipa Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Jeg vet om et tilfelle der en 5- åring drukna i badekaret..pappa'n skulle bare ut av badet i 5 minutter....
Gjest CharlotteYork Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 Jeg sitter ved badekaret til ehver tid, noe annet ville være utenkelig!
Gjest Bellatrix Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 Jeg sitter ved badekaret til ehver tid, noe annet ville være utenkelig! ← Til "barnet" flytter hjemmefra? Spørsmålet var vel hvor gammelt barnet er når det bader alene.
Gjest CharlotteYork Skrevet 17. mai 2007 #5 Skrevet 17. mai 2007 Til "barnet" flytter hjemmefra? Spørsmålet var vel hvor gammelt barnet er når det bader alene. ← Mine barn er 3,5 og 1,5. Jeg forlater de ikke. Jeg betviler vel at min sønn vil bade i badekar når han nærmer seg konfirmasjonsalder, og det er selvfølgelig ikke snakk om å se han naken når han begynner å utvikle seg. Min mann og jeg er heller aldri nakne foran barna
Tari Skrevet 17. mai 2007 #6 Skrevet 17. mai 2007 Sønnen vår er snart 5 og han bader ofte alene i badekaret. Grunnen til dette er at badet er rett på andre veggen fra stuen og med døren oppe hører vi han hele tiden. Hadde han bråkt mindre når han bader hadde jeg sittet der hele tiden. Slik det er nå kan jeg følge med på lyden for å høre at det går bra og løper selvfølgelig inn ved første tegn til gurglelyder e.l. Hittil har han ikke skjønt hvorfor mor har kommet løpende inn for han har det jo bar egøy.
Laban75 Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 Min mann og jeg er heller aldri nakne foran barna ← Oi! Så dere låser badet når dere skal dusje for å sikre dere mot at barna ser dere nakne? Da får de nok et normalt forhold til nakenhet til spm: jeg har barn på 5 og 3 - og forlater de ikke. Kun for å hente pysj i rommet ved siden av f.eks. Det tar 10 sek. Men jeg følger tråden for å se når jeg kan forvente at min 5 åring klarer seg selv. Ennå bader de sammen, men som skolestarter vil vel en del ting forandre seg ila de neste par årene tenker jeg..
Tvilling76 Skrevet 18. mai 2007 #8 Skrevet 18. mai 2007 Jr på 2 år og 5 mnd bader ALDRI alene. Det er i hjemmet de fleste ulykker skjer. Vi tar ingen sjanser. Har jeg glemt å ta med pysj inn på badet, hentes den enten av mannen, eller så venter jeg til jr er ferdig med å bade. Nevøer og nieser sluttet å bade da de begynte på skolen (da syns de det var tøffere å dusje..), så dusjingen foregår alene.
prinsessa Skrevet 18. mai 2007 #9 Skrevet 18. mai 2007 Sønnen min på 3.5 bader ofte "alene" dvs. døra til badet står oppe og jeg er i samme etg som badet, rydder gjerne på rommet hans eller legger sammen klær det har jeg vel gjort siden han var 2 kan jeg tenke meg. Det er sikkert mange her som syns jeg er spika spenna gærn og driver med omsorgssvikt men det får jeg bare leve med.
Gjest Elastica Skrevet 18. mai 2007 #10 Skrevet 18. mai 2007 Min mann og jeg er heller aldri nakne foran barna Jeez, dette høres ut som beste måte å la barn få et unaturlig forhold til nakenhet på. Dere er vel kanskje ikke nakne foran hverandre heller? Sønnen min på 3.5 bader ofte "alene" dvs. døra til badet står oppe og jeg er i samme etg som badet, rydder gjerne på rommet hans eller legger sammen klær det har jeg vel gjort siden han var 2 kan jeg tenke meg. Det er sikkert mange her som syns jeg er spika spenna gærn og driver med omsorgssvikt men det får jeg bare leve med. Jeg lar også mine være alene i badekaret, og den yngste er 3,5 år. Det er ikke mye vann i badekaret, og jeg er i samme etasje og sjekker barna hele tiden. Av og til hender det at jeg dusjer når de er i badekaret, men da er det vel min nakenhet som er det mest betenkelige?
Gjest Gjest_Lillemor_* Skrevet 18. mai 2007 #11 Skrevet 18. mai 2007 Barna ble badet under konstant oppsyn til de var rundt 3-3 1/2 år, og med tilsyn til de var i rundt 5 år. Etter dette var jeg bare inne for å sjekke hårvask/skylling. Men døren sto åpen, og jeg gikk aldri lengre bort enn at jeg hørte dem plaske. Ble det stille var jeg på plass i løpet av 5 sekunder.
prinsessa Skrevet 18. mai 2007 #12 Skrevet 18. mai 2007 Jeez, dette høres ut som beste måte å la barn få et unaturlig forhold til nakenhet på. Dere er vel kanskje ikke nakne foran hverandre heller? Jeg lar også mine være alene i badekaret, og den yngste er 3,5 år. Det er ikke mye vann i badekaret, og jeg er i samme etasje og sjekker barna hele tiden. Av og til hender det at jeg dusjer når de er i badekaret, men da er det vel min nakenhet som er det mest betenkelige? Samme her - skal en småbarnsmor få dusjet må dette ofte skje samtidig med at barna bader. Jeg bader til og med naken sammen med mine barn noen ganger i badekaret.
Gjest Elastica Skrevet 18. mai 2007 #13 Skrevet 18. mai 2007 Samme her - skal en småbarnsmor få dusjet må dette ofte skje samtidig med at barna bader. Jeg bader til og med naken sammen med mine barn noen ganger i badekaret. Du uanstendige kvinne!
Kosemose Skrevet 18. mai 2007 #14 Skrevet 18. mai 2007 Syns det er litt forskjell på om det er to som bader sammen kontra et barn som bader alene, med tanke på å bade uten foreldre til stede 100 % av tiden.
Lula Skrevet 18. mai 2007 #15 Skrevet 18. mai 2007 Vår gutt har nettopp blitt 2. Vi har ikke badekar da, men han bader i en stor balje inne i dusjnisjen. En av oss sitter inne med ham når han bader, men jeg har ingen problemer med å forlate ham de 2 minuttene det tar å hente ny pysj. Vi kommer til å få badekar i løpet av høsten. Det er større og dermed er nok sjansen for ulykker større, men jeg tror nok at jeg skal tørre å gå inn i naborommet i 2 minutter likevel.
Gjest DyneTryne Skrevet 18. mai 2007 #16 Skrevet 18. mai 2007 Ikke et sunt forhold til nakenhet? Foreldrene mine viste seg aldri nakne for meg heller så vidt jeg kan huske, men jeg flyr gladelig naken rundt når jeg er alene i huset/med fyren. Faktisk kunne jeg tenkt meg å gå naken ute også på veien, men da hadde onkel purk kommet og sagt nie.
Gjest Elastica Skrevet 18. mai 2007 #17 Skrevet 18. mai 2007 Ikke et sunt forhold til nakenhet? Foreldrene mine viste seg aldri nakne for meg heller så vidt jeg kan huske, men jeg flyr gladelig naken rundt når jeg er alene i huset/med fyren. Faktisk kunne jeg tenkt meg å gå naken ute også på veien, men da hadde onkel purk kommet og sagt nie. Ehh...understimulert? Spøk til side: Jeg tror ikke full påkledning til enhver tid er oppskriften på å få et naturlig forhold til nakenhet, at du har det er selvsagt hyggelig.
Nasseline Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #18 Skrevet 18. mai 2007 5-åringen har ikke konstant tilsyn, men døra er ofte åpen mens hun bader, og vi har ikke spesielt mye vann i badekaret. Dessuten er badekaret vårt så lite at hun ikke kan ligge rett ut oppi der. Er vi uansvarlige da??
Gjenglemt sykkellås Skrevet 18. mai 2007 #19 Skrevet 18. mai 2007 Jeg hadde en kubjelle jeg måtte bråke med hver gang den av foreldrene mine som passet på meg mens jeg var i badekaret skulle ut for å hente noe etc. Det var gøy å bråke med den - og samtidig hørte foreldrene mine meg.
Helen Skrevet 18. mai 2007 #20 Skrevet 18. mai 2007 Da min datter var 3 år fortalte hun meg at en gang hun badet hos pappa hadde han vært på jobb så det var bare samboeren hans som var hjemme. Mens min 3 åring sitter i badekaret så kjører samboeren sine unger på skolen og barnehagen Skal love dere jeg ble forbannet og faren fikk så ørene flagret Takk og pris varte ikke forholdet lenge, så nå har min datter verdens beste stemor :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå