Gjest Parfymelle Skrevet 7. mars 2003 #1 Skrevet 7. mars 2003 Brukte parfyme en del før, men jeg har med årene blitt mer og mer sensitiv. Når jeg får parfyme på huden, begynner det etter nokså kort tid å klø. De gangene det har godt greit, har jeg bare sprayet litt i håret. Men jeg vil jo gjerne ha litt på huden, slik at det dufter deilig. Er det noen som har noen ideer i forhold til hva jeg kan gjøre. Hadde blitt glad for tips!
Gjest Diva Skrevet 7. mars 2003 #2 Skrevet 7. mars 2003 Kan det bli mindre reaksjon om du bruker en parfyme som er uten alkohol ? Vet ikke om det er alkoholen på huden du reagerer på men.... Kanskje verdt et forsøk ? Vet at flere kjente parfymemerker har en "summer edition" variant som er uten alkohol, (alkohol på huden kan gi stygge flekker når området påvirkes av sol....), jeg har J`adore fra Christian Dior. Den er kjempefrisk og herlig! Dufter heller ikke så sterkt. Ta en tur til nærmeste og beste parfymeri og hør om de har noen prøver til deg ? Lykke til :D Skjønner at det er tøft å være allergisk mot slikt Klem, Diva
Gjest Parfymelle Skrevet 7. mars 2003 #3 Skrevet 7. mars 2003 Takk for godt svar Diva! Visste ikke at det fantes parfyme uten alkohol. Jeg er vel litt grønn på dette området. Hva heter sånne parfymer da? Dvs. er det et eget navn på parfymer uten alkohol?
Gjest Diva Skrevet 7. mars 2003 #4 Skrevet 7. mars 2003 Hei igje Bare hyggelig å kunne hjelpe :D Den var vrien...hmmm. Jeg tror fremdeles det heter parfyme. Men det pleier å stå at det er uten alkohol på esken, såvidt jeg vet. Som sagt, så er det ofte at mange av de populære duftene kommer i en alkoholfri variant om sommeren. Vet ikke hvor mange av dem som er i butikkene nå. Men det er jo bare å høre med de ansatte om det egentlig. Jeg vet i allefall at J`adore finnes i en alkoholfri variant (i hvertfall i taxfree...) og at Jean Paul Gaultier har en variant som er uten alkohol,- husker ikke navnet men det er en kjempegod duft i en flakong i formen av et korsett. Meget feminin duft og en flott og elegant flakong De som er uten alkohol, varer ikke så lenge duftmessig som de som er med alkohol. De er heller ikke så konsentrerte. Anbefales godt fra min side i allefall De vet forhåpentligvis hva de skal vise deg i parfymeriet hvis du spør etter en duft uten alkohol. Nevn gjerne en duft du liker og hør om de har den i en alkoholfri variant Evt. hvilket merke du er ute etter :D Du kan evt slå opp på www.esthetique.no og www.parfymelle.no og se om du finner mer informasjon der ? Men prøv å oppsøke et parfymeri og be om prøver :D Lykke til igjen, og bare spør hvis det er noe mer du lurer på : - ) Klem, Diva (parfymegal av dimensjoner.....)
Gjest Parfymlle Skrevet 7. mars 2003 #5 Skrevet 7. mars 2003 Hei igjen! Takker nok en gang for et megt utfyllende svar! Skal følge dine råd, så får vi se hvilken parfyme jeg ender opp meg. Koster parfymene uten alkohol mer enn de med? Unnskyld at jeg maser sånn, hvis du orker å svare så er det fint.
Gjest Diva Skrevet 7. mars 2003 #6 Skrevet 7. mars 2003 Maser ? Nei, herreminhatt Det er utrolig gøy å svare på slikt, så det er bare hyggelig det vettu :D Mulig de faktisk koster mindre, etter inntrykk jeg har fått. Men jeg er ikke 100 % sikker da.... Håper du finner dufter du kan bruke :D Klem, Diva (fortell gjerne hvordan det gikk hvis du gidder ):D
Gjest Diva Skrevet 7. mars 2003 #7 Skrevet 7. mars 2003 Ja! Sjekk også www.parfymeri.no (Gimle parfymeri) :D
Gjest Parfymelle Skrevet 7. mars 2003 #8 Skrevet 7. mars 2003 Takker nok en gang for at du tok deg tid til å svare. Får se hva jeg får til, når lønningen kommer. Som det dessverre er en liten stund til. TAKKKKKKKKKK!
Gjest Diva Skrevet 7. mars 2003 #9 Skrevet 7. mars 2003 Ah, skjønner hva du mener. Det er mye jeg skal shoppe når studielånet kommer ja! Værså`go :D Ha en hyggelig helg : - ) Diva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå