Miranda Skrevet 7. mars 2003 #1 Skrevet 7. mars 2003 Min store lillesøster skal snart konfirmeres. Jeg tenkte jeg ville gi henne en pengegave, men hva er vanlig å gi nå for tiden...?? Jeg tenkte på omkring 1000,- / 2000,- Hva tenker dere om det?
Tusenfryd Skrevet 7. mars 2003 #2 Skrevet 7. mars 2003 Vi kjøper bokbind til konfirmantene i vår familie, praktutgave av Snorre eller Kristin Lavransdatter (til jenter). Dette pleier å komme på oppimot en høvding - ca 7-800,- Skulle vi ha gitt penger hadde vi ikke gitt mer enn 500,-. Når det gjelder så nært som søster, er det vanskelig å si - den siste konfirmasjonen jeg var i, drog konfirmanten inn nesten 50.000,- uten spesielt mange gjester. Det synes jeg tar fullstendig av. Men søsken er jo annerledes da.
Murvel Skrevet 7. mars 2003 #3 Skrevet 7. mars 2003 Jeg satser på ca. kr. 1000,- når søsteren min konfirmeres til våren. Men, jeg skal prøve å unngå å gi penger, heller en nyttig gave. Fotoapparat eller mobiltelefon f. eks.
Miranda Skrevet 7. mars 2003 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2003 Ja, jeg synes det er litt vanskelig. Det er jo en stor aldersforskjell på oss, og jeg er jo i arbeid, så jeg føler noen usynelige krav hengende over meg... (Sikkert uten at de egentlig er der!!) Enig i at det tar litt av noen ganger, når konfirmanten ender opp med en kjempesum penger...
Fakse Skrevet 7. mars 2003 #5 Skrevet 7. mars 2003 Hva med å gi pengegave pluss noe "fornuftig", sånn at hun også har en del av konfirmasjonsgaven fra deg "for bestandig". Synes forslaget om praktbøker er bra, men også andre ting som varer er fint å få. Kanskje smykker, men det blir det jo sikkert mye av. Mobiltelefon er kanskje litt dumt, det bytter man jo gjerne ut etter to-tre år..
Miranda Skrevet 7. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2003 Hva med å gi pengegave pluss noe "fornuftig", sånn at hun også har en del av konfirmasjonsgaven fra deg "for bestandig". Det var jo en god idè...
Gjest Virvel Skrevet 7. mars 2003 #7 Skrevet 7. mars 2003 Siden det er søsteren din synes jeg absolutt du burde gi henne noe som et minne fra dagen også! Selv har jeg ikke særlig stor familie, og fikk derfor ikke så mange gaver til konfirmasjonen min, men de som var der gav penger alle sammen (bortsett fra foreldrene mine). Jeg var naturligvis glad for det der og da, men nå i ettertid skulle jeg ønske at jeg hadde fått litt mer "ordentlige" gaver...
Miranda Skrevet 7. mars 2003 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2003 Jeg spurte henne om hva hun helst ville ha, penger eller gave. Hun svarte selvfølgelig penger... Det gjør man vel alltid i den alder... Husker selv jeg fikk bunad av mine besteforeldre. Jeg hadde mye heller villet ha pengene, men fikk ikke noe valg. Og godt er det, ellers ville jeg aldri ha hatt en bunad. (Men jeg er ikke noe flink til å bruke den...) Jeg får vel finne på noe "ordentlig" pluss en pengegave ved siden av..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå