Gjest Revenka Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 Skal dere bruder her presentere gjestene deres i bryllupet i form av en muntlig presentasjon eller et ark hvor det står hva slags relasjon gjestene har til brudeparet?
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Jeg har ikke kommet så langt i planleggingen, men jeg syns det virker naturlig å presentere gjestene. Var i 50-årslag hvor det ble gjort, og det ble en fin måte å komme i snakk med gjester jeg ikke kjente. Tenker at en toastmaster kan ta seg av slikt, men kanskje brudeparet burde gjøre det selv, siden man kanskje er de eneste som kjenner alle?
Merneith Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 I min familie er det veldig populært å ha lysbilde-fremvisning av med bilde av alle gjestene. På bryllup så er det som regel fine bilder, men på 50-årslag og likende så blir de morsomme bildene gravd frem Det forutsetter selvfølgelig at det ikke er altfor mange gjester..ellers blir det langtekkelig.
mowgli Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 Vi skal ha bilde og presentasjon av alle gjestene i "menyheftet". Starter middagen med at brudgommen leser opp denne presentasjonen
naley Skrevet 17. mai 2007 #5 Skrevet 17. mai 2007 Vi blir 100 så blir litt mye. Men bordplanen skal være i sanghefte. der står det for eksempel Mariell søskenbarn av bruden. Den bordplanen blir også vist i begynnelsen på storskjerm så det blir lett for gjestene å finne plassene
Kath Skrevet 17. mai 2007 #6 Skrevet 17. mai 2007 Vi har laget en A4 brosjyre/menyprogram med bilder og en kort presentasjon av alle gjestene, nesten som en årbok. Vi skal også kjøre bildefremvisning når vi bytter rom etter middag, fremvisningen vil gå i bakgrunn under dans og kaker. Vi vil vise bilder av oss selv fra barndomsåra og frem i dag, samt masse bilder av alle våre gjester, og ikke bare fine bilder, men morsomme også:-)
090607 Skrevet 17. mai 2007 #7 Skrevet 17. mai 2007 Vi har 3-4 setninger om gjestene i menyheftet, nummert etter hvor de sitter på bordplanen, men ikke bilder.
Gjest Revenka Skrevet 17. mai 2007 #8 Skrevet 17. mai 2007 Hva hvis dere ikke skal ha noe papir ved bordet (tenker på menyer og sanger), har dere fortsatt slike presentasjoner da?
Victori@ Skrevet 17. mai 2007 #9 Skrevet 17. mai 2007 Jeg skal ha det inni bordkortet jeg. Vi skal ikke ha noe ark med meny osv, så jeg lager et bordkort som blir som en liten bok. Den skal inneholde meny, bordplassering, hvem er hvem, program for dagen og en liten takk på slutten til alle som har hjulpet oss.
Gjest CharlotteYork Skrevet 17. mai 2007 #10 Skrevet 17. mai 2007 Vi hadde et staffeli med en tykk plakat hvor navn og slektsskap/vennskap stod Dette stod ved inngangen til spisesalen
trønderrock Skrevet 18. mai 2007 #11 Skrevet 18. mai 2007 Synes det er en glimrende ide å presentere gjestene jeg. Har vært i ett par 50-års-dager der dette har blitt gjort, og det gjorde at vi ikke satt å spekulerte hvem den og den var. Møter jo gjærne mye folk en ikke kjenner fra før i slike anledninger.
panda Skrevet 18. mai 2007 #12 Skrevet 18. mai 2007 Jeg var i et stort bryllup med mange gjester. Der gjorde de det slik at de presenterte gjestene i grupper. Venninnene til bruden måtte reise seg samtidig osv. Gikk litt raskere unna på den måten.
trønderrock Skrevet 18. mai 2007 #13 Skrevet 18. mai 2007 Jeg var i et stort bryllup med mange gjester. Der gjorde de det slik at de presenterte gjestene i grupper. Venninnene til bruden måtte reise seg samtidig osv. Gikk litt raskere unna på den måten. ← Det var kanskje ikke så dumt
flickan Skrevet 18. mai 2007 #14 Skrevet 18. mai 2007 Vi hadde et staffeli med en tykk plakat hvor navn og slektsskap/vennskap stod Dette stod ved inngangen til spisesalen En god ide når man har mange gjester!
spinnvil Skrevet 18. mai 2007 #15 Skrevet 18. mai 2007 Vi skal ha lister over gjestene, hvordan de kjenner oss og bordkartet i sangheftet. Veldig greit å se litt hvordan gjestene kjenner brudeparet, siden veldig mange av gjestene ikke kjenner hverandre. Har vært i bryllup tidligere der vi fikk sånne lister, syns det var veldig greit.
Branna Skrevet 18. mai 2007 #16 Skrevet 18. mai 2007 Vi tenkte vi skulle gi hver av gjestene en liten bordplan, og på den skulle det også stå litt om hvem gjestene er, f. eks. Kari - tante til bruden.
Kykkelikokos Skrevet 18. mai 2007 #17 Skrevet 18. mai 2007 Vi har lagt ut lister med hvem som kommer og hvilken relasjon de har til oss på websiden vår. Den inneholder ikke bilder. Tror ikke vi kommer til å kjøre noe presentasjon under middagen, føler ikke for å tvangspresentere folk foran hele folkemassen, da folk kan komme til å føle seg ukomfortable i "søkelyset".
Furstina Skrevet 18. mai 2007 #18 Skrevet 18. mai 2007 Jag har varit på två bröllop där de haft en presentation av gästerna tillsammans med bordsplaceringen i sånghäfte eller liknande vid bordet. Då kan man som gäst dels titta ut vem som är brudens syster, och vad han snett över bordet heter, och det är ett bra inspel till samtal vid bordet. "Jaha, du är brudens kusine, jobbar med whatever, och bor ända ute i somewhere... " "Så Ola: du är visst riktigt bra på tennis ser jag?" och så vidare.
marsy Skrevet 20. mai 2007 #19 Skrevet 20. mai 2007 I bryllupet vårt hadde vi spredt gjestene på fire runde bord (ca 9-10stk på hvert). På hvert bord hadde vi lagt ut et ark med navnene til de på det bordet, samt en kort "kommentar". (F.eks. Kristin - "glad i hagenisser"). Det var alltid noen på bordene som ikke kjente hverandre, så da ble det naturlig at alle måtte forklare sin "kommentar" for de andre. Fin måte å få praten igang, og det førte til mange latterkuler rundt bordene
Gjest Neria Skrevet 20. mai 2007 #20 Skrevet 20. mai 2007 I vårt bryllup hadde vi bordplanen hengende ved inngangen til spisesalen og liggende bakerst i sangheftet. På den sto det navn på personen og hvilken tilknytning han/hun hadde til meg eller mannen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå