Gå til innhold

Presentere gjestene/"hvem er hvem"


Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Skal dere bruder her presentere gjestene deres i bryllupet i form av en muntlig presentasjon eller et ark hvor det står hva slags relasjon gjestene har til brudeparet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har ikke kommet så langt i planleggingen, men jeg syns det virker naturlig å presentere gjestene. Var i 50-årslag hvor det ble gjort, og det ble en fin måte å komme i snakk med gjester jeg ikke kjente. Tenker at en toastmaster kan ta seg av slikt, men kanskje brudeparet burde gjøre det selv, siden man kanskje er de eneste som kjenner alle?

Skrevet

I min familie er det veldig populært å ha lysbilde-fremvisning av med bilde av alle gjestene. På bryllup så er det som regel fine bilder, men på 50-årslag og likende så blir de morsomme bildene gravd frem :ler: Det forutsetter selvfølgelig at det ikke er altfor mange gjester..ellers blir det langtekkelig.

Skrevet

Vi skal ha bilde og presentasjon av alle gjestene i "menyheftet". Starter middagen med at brudgommen leser opp denne presentasjonen

Skrevet

Vi blir 100 så blir litt mye.

Men bordplanen skal være i sanghefte. der står det for eksempel Mariell søskenbarn av bruden.

Den bordplanen blir også vist i begynnelsen på storskjerm så det blir lett for gjestene å finne plassene

Skrevet

Vi har laget en A4 brosjyre/menyprogram med bilder og en kort presentasjon av alle gjestene, nesten som en årbok. Vi skal også kjøre bildefremvisning når vi bytter rom etter middag, fremvisningen vil gå i bakgrunn under dans og kaker. Vi vil vise bilder av oss selv fra barndomsåra og frem i dag, samt masse bilder av alle våre gjester, og ikke bare fine bilder, men morsomme også:-)

Skrevet

Vi har 3-4 setninger om gjestene i menyheftet, nummert etter hvor de sitter på bordplanen, men ikke bilder.

Gjest Revenka
Skrevet

Hva hvis dere ikke skal ha noe papir ved bordet (tenker på menyer og sanger), har dere fortsatt slike presentasjoner da?

Skrevet

Jeg skal ha det inni bordkortet jeg. Vi skal ikke ha noe ark med meny osv, så jeg lager et bordkort som blir som en liten bok. Den skal inneholde meny, bordplassering, hvem er hvem, program for dagen og en liten takk på slutten til alle som har hjulpet oss. :)

Gjest CharlotteYork
Skrevet

Vi hadde et staffeli med en tykk plakat hvor navn og slektsskap/vennskap stod :) Dette stod ved inngangen til spisesalen

Skrevet

Synes det er en glimrende ide å presentere gjestene jeg. Har vært i ett par 50-års-dager der dette har blitt gjort, og det gjorde at vi ikke satt å spekulerte hvem den og den var. Møter jo gjærne mye folk en ikke kjenner fra før i slike anledninger.

Skrevet

Jeg var i et stort bryllup med mange gjester. Der gjorde de det slik at de presenterte gjestene i grupper. Venninnene til bruden måtte reise seg samtidig osv. Gikk litt raskere unna på den måten.

Skrevet
Jeg var i et stort bryllup med mange gjester. Der gjorde de det slik at de presenterte gjestene i grupper. Venninnene til bruden måtte reise seg samtidig osv. Gikk litt raskere unna på den måten.

Det var kanskje ikke så dumt :)

Skrevet
Vi hadde et staffeli med en tykk plakat hvor navn og slektsskap/vennskap stod :) Dette stod ved inngangen til spisesalen

En god ide når man har mange gjester!

Skrevet

Vi skal ha lister over gjestene, hvordan de kjenner oss og bordkartet i sangheftet. Veldig greit å se litt hvordan gjestene kjenner brudeparet, siden veldig mange av gjestene ikke kjenner hverandre. Har vært i bryllup tidligere der vi fikk sånne lister, syns det var veldig greit.

Skrevet

Vi tenkte vi skulle gi hver av gjestene en liten bordplan, og på den skulle det også stå litt om hvem gjestene er, f. eks. Kari - tante til bruden.

Skrevet

Vi har lagt ut lister med hvem som kommer og hvilken relasjon de har til oss på websiden vår. Den inneholder ikke bilder. Tror ikke vi kommer til å kjøre noe presentasjon under middagen, føler ikke for å tvangspresentere folk foran hele folkemassen, da folk kan komme til å føle seg ukomfortable i "søkelyset".

Skrevet

Jag har varit på två bröllop där de haft en presentation av gästerna tillsammans med bordsplaceringen i sånghäfte eller liknande vid bordet. Då kan man som gäst dels titta ut vem som är brudens syster, och vad han snett över bordet heter, och det är ett bra inspel till samtal vid bordet.

"Jaha, du är brudens kusine, jobbar med whatever, och bor ända ute i somewhere... "

"Så Ola: du är visst riktigt bra på tennis ser jag?"

och så vidare.

Skrevet

I bryllupet vårt hadde vi spredt gjestene på fire runde bord (ca 9-10stk på hvert). På hvert bord hadde vi lagt ut et ark med navnene til de på det bordet, samt en kort "kommentar". (F.eks. Kristin - "glad i hagenisser"). Det var alltid noen på bordene som ikke kjente hverandre, så da ble det naturlig at alle måtte forklare sin "kommentar" for de andre.

Fin måte å få praten igang, og det førte til mange latterkuler rundt bordene

Gjest Neria
Skrevet

I vårt bryllup hadde vi bordplanen hengende ved inngangen til spisesalen og liggende bakerst i sangheftet. På den sto det navn på personen og hvilken tilknytning han/hun hadde til meg eller mannen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...