Elefantina Skrevet 7. mars 2003 #1 Skrevet 7. mars 2003 http://www.tvedestrandsposten.no/69/75/38/9.html Ganske genialt - lurer på om jeg skal prøve meg selv også?
Cassandra Skrevet 7. mars 2003 #2 Skrevet 7. mars 2003 Pussig. Jeg satt før i dag og diskuterte NRK lisensen. Hehe. Jeg synes at vi betaler vel mye for en kanal som blir sponset både her og der. NRK kan ikke lenger si at de ikke er noe reklame finansierte. Det kommer ikke forbrukerne til gode at de faktisk har sponsorer!
Thea Skrevet 9. mars 2003 #3 Skrevet 9. mars 2003 Jeg diskuterer nrklisensen annenhver dag jeg. Makan til tåååååpeligheter, jeg kaster meg med gammær`n fra bygda jeg. NRK SUCKS
brum Skrevet 9. mars 2003 #4 Skrevet 9. mars 2003 Det er bra at noen tar til motmele, jeg er helt enig. Dette var forøverig en morsom variant.
Mann 40 Skrevet 9. mars 2003 #5 Skrevet 9. mars 2003 NRK og myndighetene har nok sitt på det tørre. Lisensen er knyttt til TV-apparatet, så selv om pengene går til NRK, er det formelt sett en skatt for å ha TV. Derfor må man betale selv om man ikke har NRK 2, eller for den saks skyld aldri ser på NRK. Forstår likevel fyrens frustrasjon.
Cupcake Skrevet 10. mars 2003 #6 Skrevet 10. mars 2003 "Endelig" får en nesten si! Jeg er også en av dem som ikke får inn NRK2, og synes det er urettferdig at jeg alikevel må betale full linsens. Det kan jo umulig være riktig. Og NRK som liksom skal være reklamefri?!?! Sponsorer blir jo prensentert ved annet hvert program, og det må vi alikevel betale for?! Huff a meg'en! :fy:
Gjest Misha Skrevet 10. mars 2003 #7 Skrevet 10. mars 2003 NRK og myndighetene har nok sitt på det tørre. Lisensen er knyttt til TV-apparatet, så selv om pengene går til NRK, er det formelt sett en skatt for å ha TV. Derfor må man betale selv om man ikke har NRK 2, eller for den saks skyld aldri ser på NRK. Forstår likevel fyrens frustrasjon. Det stemmer, men hvorfor i all verden skal NRK ha rett til å skattlegge et slikt apparat? Og en videospiller for den saks skyld? Ja, man betaler lisens for en videospiller også, fordi den kan ta i mot tvsignaler. Har du en videospiller, men ikke TV, da må du likevel betale lisens.
Mann 40 Skrevet 11. mars 2003 #8 Skrevet 11. mars 2003 Det er ikke NRK som skattlegger TV-apparatet, det er Stortinget (som i sin tid grunnla NRK). Grunnen til at de gjør det er for å skaffe penger til NRK. Jeg aksepterer ordningen, men som noen her påpeker så er det litt paradoksalt at vi samtidig må se på all sponsorreklamen. Tipper NRK-lisensen ikke finnes om 20 år, den stammer jo fra kringkastingsmonopolets tid og var nok lettere å få aksept for da. Apropos monopol er det ganske rart å tenke på at det var kringkastingsmonopol helt fram til begynnelsen av 80-tallet. Altså forbudt for andre enn staten (NRK) å drive etermedier. I prinsippet det samme som at bare staten skulle hatt lov til å gi ut aviser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå