Villemo Skrevet 31. mars 2002 #1 Del Skrevet 31. mars 2002 Må bare få luftet frustrasjonen min litt...og gjerne få maaaange gode råd! Sånn er saken: Jeg har hatt en stefar siden jeg var 4 år gammel....han kaller jeg for Dad (altså pappa på engelsk da han er engelskmann...hehe) Han og mamma skilte seg for noen år siden. Min biologiske far bor i spania,han flyttet dit da jeg var 10 år gammel,og han ringer en gang i halvåret og ikke no mer.... og da kun for å klage på vekten(!) min:( Han er en veldig spesiell mann....den største egotripperen jeg noen gang har møtt. Uansett: Dad skal følge meg til alters. Dette har jeg sagt hele livet at jeg ville han skulle gjøre! Så sa jeg dette til han virkelige faren min...han fløy i flint!!! Lang historie kort: Alle på Øyvind (faren min) sin side nektet å komme i bryllupet. men så ombestemte de seg så nå skal de komme uansett..vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg... de er en veldig "våt" familie,altså meeeeget glad i alkohol...er redd for hva som kommer til å skje utover dagen. Så var det det største problemet...vi skal ha bordplassering i E form... hvordan i alle dager skal jeg gjøre det??? Moren min er sammen med ny gubbe....Dad er sammen med ny dame...faren min kommer med sin kone.. Har allerede bestemt at Dad skal sitte ved siden av mamma under middagen,som igjen sitter ved siden av meg... Hvordan skal jeg gjøre det med de andre da??? Uff...dette ble sikkert rotete jenter...er bare sååå frustrert...ser likssom ingen løsning på dette.. Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 31. mars 2002 #2 Del Skrevet 31. mars 2002 Huff, dette var leit. Jeg synes det er riktig av deg å bruke Dad i de rollene du har satt. Når det gjelder bordplassering, har vi litt av samme problemet. Vi har plassert alle de "nye" damene i familien sammen, så kan de sitte der og klage i fred og ro. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemo Skrevet 31. mars 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 31. mars 2002 *latter* Lur ide CecilieB! De får litt å prate om da gitt:) Tusen takk:) Klemmer ivei fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 31. mars 2002 #4 Del Skrevet 31. mars 2002 (endret) * Endret 2. mai 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya*0803 Skrevet 31. mars 2002 #5 Del Skrevet 31. mars 2002 Dette hørtes skikkelig trasig ut, Villemo. Hva med å endre bordplasseringen fra E til flere mindre bord? Så kunne dere for eksempel ha spredd foreldre/steforeldre rundt omkring og selv ha sittet sammen med foloverne eller fadderne deres eller gode venner. Det er trist at sånne problem i det hele tatt oppstår. Man bør kunne forvente at voksne mennesker oppfører seg skikkelig, selv om man ikke får sitte der man helst vil. Og særlig i et bryllup. Håper du finner en løsning på det. Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2002 #6 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg er enig i valget av Dad - bare så det er sagt. Men det jeg atter en gang er overrasket over: At folk/gjester/familie/venner ikke kan respektere og godta brudeparets (idette tilfellet) ønsker og valg. Villemo - DU skal gjøre det du og din tilkommende ønsker og vil. Ikke la deg styre av andre. Det er DITT bryllup. Stå på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 2. april 2002 #7 Del Skrevet 2. april 2002 Stå på Villmo. Støtter deg fullt ut med Dad-varianten. Men mor og far skal vel egentlig ikke sitte sammen? Og de nye partnerne er det vel ingen problemer med å plassere sammen. Ellers så sørg for at vannglassene blir fyllt opp flittig, og kanskje begrense alkoholinntaket ved middagen ved å servere to pils eller en liten rødvinsflaske til hver. Eller be kelnerene servere tre runder vin til hver gjest. Da er det jo opp til gjesten å sørge for at de har nok i glassene ved skåling. (Og det er vel også det vanlige kvantumet.) Etterpå så drar dere vel før noen blir overstadige, slik at det ikke blir noe problem for DERE. Men det er jo selvfølgelig fint om folk kunne oppføre seg da. Ikke la faren din ødelegge dagen. Det er ikke verdt å kaste bort energi på ham, om han ikke skjønner det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olympia Skrevet 2. april 2002 #8 Del Skrevet 2. april 2002 Hei vennen. Er også enig i at Dad skal følge deg til alters,skulle bare mangle. Når det gjelder alkohol,så trenger dere jo ikke ha fri bar.Gjestene får kun den alkoholen de blir servert,og ferdig med det. Ang bordplassering,så kan dere jo f.eks ha masse småborder.Så sitter dere to ved hovedbordet sammen med foreldre(i dette tilfellet moren din og Dad) og forlovere.Og så sprer dere de andre rundt omkring. Ser det er noen som kommenterer at foreldre ikke skal sitte sammen,ei heller ektefolk.Synes det er noe tull jeg.Mine foreldre skal sitte sammen i vårt bryllup,og alle andre par skal sitte sammen.Liker ikke å blande folk i hytt og pine,synes det er mye greiere når man vet at de som sitter sammen faktisk har noe å prate om. Har opplevd sånn der blanda bordsetting mer enn en gang,og det blir ofte noe vas,der mange bare sitter der og prater om været og svarer med enstavelsesord. Men nok om det.Du finner nok ut av det vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemo Skrevet 2. april 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 2. april 2002 Først av alt tuuuuusen takk for gode svar jenter!!! Etter mye om og men mellom meg og gubben har vi kommet til konklusjon: Vi skal ha et mindre langbord hvor vi og forloverene sitter,så alle andre rundt foran på småbord:) Da sparer vi oss for myyyyye bekymringer:) Ang drikken vet vi enda ikke helt hva vi skal gjøre....vi kommer n0ok til en ordning. Skal fremdeles ha åpen bar. MEN hvis noen av pappas familie blir uforskammet og sånn så bærer det rett ut med dem!!! Har mange som frivillig hadde tatt seg av det;) DEN dagen er den dagen i mitt liv hvor de folka IKKE skal få ødelegge!!! Så igjen takk for masse gode råd jenter! (Bare kom med flere hvis dere vil:)) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2002 #10 Del Skrevet 2. april 2002 Må bare ha sagt det at man bør ikke klage over at gjestene kan bli fulle i bryllupet når man insisterer på å ha åpen bar, da er det alltid en sjanse for det uansett! Og iallfall om man vet at noen av gjestene har alkoholproblemer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemo Skrevet 2. april 2002 Forfatter #11 Del Skrevet 2. april 2002 Anonym: At gjestene blir fulle har ikke så mye med saken å gjøre da vi vet at de aller aller fleste bare fester og koser seg! Det er hvordan familien til faren min kommer til å oppøre seg når de har fått får mye å drikke:( Gjør meg ingenting om gjester gjerne blir litt snydens og greier,det blir bare fest og gøy av det! Som regel:)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2002 #12 Del Skrevet 2. april 2002 Får håpe du slipper ufyseligheter, slike ting er aldri hyggelig og spesielt ikke i bryllup! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemo Skrevet 2. april 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 2. april 2002 Må jo si at tankenm har streifet meg maaange ganger. Men mamma har beroliget mange ganger kan du si! Dette går nok bra:) Men takk for tanken:)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mailin Skrevet 3. april 2002 #14 Del Skrevet 3. april 2002 Me har tenkt å servera øl, vin og brus til maten, og kun sterkare til kaffien, for å unngå altfor "våte"gjestar (eit par av gjestane kan ofte bli det...) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå