Thomasine Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 Ja, det har jeg fått tips om. Da skulle farge (misfarging!) og smak/lukt forsvinne. Og det funker, men så skulle gubben gjøre det... og han rørte ikke i ...bare helte oppi en ss potetmel i kanna med vann... Nå ligger det en stor klump med noe som likner på hvit gele... Får det ikke ut... sitter fast... Jeg trenger tips!! Vil ha det bort!! ...favorittkanna også, selvfølgelig...
Frk Midnattsol Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 Det jeg har erfart som er best til å rengjøre kaffekanner med, er et par ts med maskinoppvaskpulver. Det tar alt av belegg og helt sikkert "klumpen" også.... Det koster nå iallefall ikke mye å prøve Pass bare på å skylle kanna godt etterpå
ToveM Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 Jeg har brukt bakepulver, den ble skinnende blank etterpå
Helen Skrevet 17. mai 2007 #5 Skrevet 17. mai 2007 Jeg har brukt bakepulver, den ble skinnende blank etterpå ← Det bruker jeg også, da blir kanna helt ren.
Solskinn Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Ja det skal nok være bakepulver, jeg rengjorde termokoppen min med denne, løste det ikke opp i vann men smurte bare sidene med pulveret, og den ble helt ren og missfargingen forsvannt.
Sharmita Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Her lærte jeg noe nytt! Det har jeg egentlig lurt lenge på hva jeg kunne rense kaffekanna med...
Supraspinatus Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Sitronsyre tar kalkbelegg også. Det finnes sånne poser med kaffetrakterrens. Den funker bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå