Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha sett barnetoget med mange flotte festdrakter på jentene og gutter i dress/finklær, ser jeg at også flere unger stiller i dongry. Hadde selv en 14 åring som ville ha dongy i dag. Ikke aktuelt. Hva syns dere?? Ok med hverdagsklær på en festdag? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge buksa er i god stand og man har på en skjorte eller annen fin topp, så ser jeg ikke problemet.

Broren min insisterte innbitt på å gå i joggebukse på 17. mai da han var 12-13-14... :ler:

Skrevet

Ser heller ikke noe galt i det.

Har sett mange gutter i dag med jeans og skjorte, synes det ser bra ut jeg.

Når barna kommer i en viss alder, så er det ikke lett for foreldrene og bestemme lenger.

Har selv en jente på 6 år som nekter og ha på seg bunad. Men hun går gjerne i kjole, så hun var jo pynta og fin.

Skrevet

Så lenge buksa er ren og pen og kombineres med en fin skjorte er det greit. Men jeg kommer likevel til å pynte barna mine 17. mai så lenge jeg får lov!

Gjest Frysepulver
Skrevet

Mine barn hadde ikke fått lov til å gå i jeans eller joggebukse på 17. mai - da hadde vi blitt hjemme!

Jeg lå på sykehus 17. mai i 2003 og jeg var svært deprimert over at jeg hadde på joggebukse i sykesengen, men jeg klarte ikke annet som nyoperert både her og der

Gjest Piper
Skrevet

Begge mine har gått i jeans, den ene i svart og den andre i blå. Kunne ikke falle meg inn å bestemme hva tenåringer skal gå med på denne dagen, for jeg syns de er gammel nok til å bestemme dette selv.

Og de var utrolig stilig begge to ;)

Gjest Violetta
Skrevet

Ser ikke helt problemet. Dongryklær trenger ikke å være slaskete, det kommer an på helheten.

Skrevet

Ofte får barn nye klær i forbindelse med 17. mai - da er det jo bare kjekt å kunne bruke tøyet, selv til hverdags, etter at 17. mai er over.

Skrevet

Syntes dongeri bukse med fin skjorte til bare er pent jeg.. Samme skulle sambo ha på seg i dag og jeg syntes det er pent så..

Gjest Jytte
Skrevet
Begge mine har gått i jeans, den ene i svart og den andre i blå. Kunne ikke falle meg inn å bestemme hva tenåringer skal gå med på denne dagen, for jeg syns de er gammel nok til å bestemme dette selv.

Og de var utrolig stilig begge to  ;)

Samme her... begge i dongeri. Ser absolutt ikke problem med det.

Derimot så ser jeg et problem om mamma bestemmer hva klær tenåringer skal ha på seg ...

Skrevet

11 åringen min fikk ny blå jeansbukse til 17. mai. Jeg synes det er greit å kjøpe klær som de kan bruke siden også.

Jeg synes ungene kan gå med de klærne de vil bare de er rene og hele.

Gjest Tabby
Skrevet

Når man har barn må man velge sine kriger, og en krig om klær er unødvendig synes jeg.

Minsten har hatt mørkeblå penbukser, skjorte og en ny og pen utejakke. Datteren min har hatt leggings, tøffe moderne sko, skjorte og skjørt, alt i rosatoner. Stesønnen min hadde valgt selv også og endte opp med svarte bukser og skjorte. Så lenge klærne er pene og rene, og ikke minst uten hull, så har jeg ikke tenkt å ta den kampen med dem.

Skrevet

Mulig jeg er gammeldags, men olabukse passer ikke inn på 17. mai.. :forvirret:

Så flere eksempler på olabuksebruk blant guttene i toget i dag, og jeg merket at det reagerte jeg på... :rødme:

Skrevet
Samme her... begge i dongeri. Ser absolutt ikke problem med det.

Derimot så ser jeg et problem om mamma bestemmer hva klær tenåringer skal ha på seg ...

Hvorfor reagerer du på at mamma bestemmer? :)

Tenker at vi foreldre er barnas veiledere. Noen ganger trenger de det.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Da jeg var liten ville jeg helst gå i rosa joggebukse hver dag - og det sa min mor nei til. Selvsagt fikk jeg bestemme og prøve meg frem, men på 17. mai mener jeg folk bør se ordentlige ut, og jeans er et hverdagsplagg.

Skrevet

At ungdommene er med å bestemme antrekket på 17 mai er jeg enig i men olabukse er uaktuelt på denne dagen.Det er mange andre typer bukse de godtar å bruke.

Olabukser er fra gammelt av arbeidsklær.

Gjest Jytte
Skrevet
Hvorfor reagerer du på at mamma bestemmer? :)

Tenker at vi foreldre er barnas veiledere. Noen ganger trenger de det.

Jeg er veldig glad for at sønnene mine klarer å finne klærne sine selv .. Eldstemann spør meg ofte om den fargen passer til ditt og datt .. men jeg som mor skal ikke bestemme hva slags klær nesten voksne gutter skal gå med.

Og dongeri til 17. mai? Hva er så galt med det? Hvis man lager leven og et problem av det så har man ikke peiling på hva som virkelig er problem i verden.

Så du mener at folk er mer verd om de ikler seg en forferdelig, ukledelig bunad og nikkersstrømper? Nei, takke meg til :ler:

Skrevet

Har gått i olabukse sjøl i dag jeg...

så ser ikke noe galt i det.

Skrevet

jeg synes ikke olabukse/jeans passer seg på 17. mai.

Vi fikk bestemme våre hverdagsklær vi og, og vi fikk plukke ut 17.mai-tøyet vårt selv som små, men olabukse var ikke akutellt så det valgte vi aldri.

Så idag at mange gikk i jeans idag, og hadde selv en topp som hadde vært finest til en mørk olabukse jeg har, men for meg er det altså helt feil å stille i jeans på en festdag som idag, uansett hvor pen den er.

Det skal føles rett, det er det viktigste for meg.

Skrevet
Jeg er veldig glad for at sønnene mine klarer å finne klærne sine selv .. Eldstemann spør meg ofte om den fargen passer til ditt og datt .. men jeg som mor skal ikke bestemme hva slags klær nesten voksne gutter skal gå med.

Og dongeri til 17. mai? Hva er så galt med det? Hvis man lager leven og et problem av det så har man ikke peiling på hva som virkelig er problem i verden.

Så du mener at folk er mer verd om de ikler seg en forferdelig, ukledelig bunad og nikkersstrømper? Nei, takke meg til  :ler:

Så interessant at du tolker det sånn. Hvordan kom du frem til det?? Fint at sønnen din klarer å velge klær selv. Ingenting er jo bedre :) Det er jo i de tilfeller barna ikke klarer å velge selv jeg mener foreldre skal være veiledere.

Prøver for min del å lære barna noe om uskrevne regler. Og et av de er at vi pynter oss til fest ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...