Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte MASSE penger på hudpleieserie fra dermologica idag. Har tro på at det skal funke, men trenger å høre deres erfaringer. Er plaget med endel kviser på hakeområdet (ikke bare i forbindelse med mensen, men hele tiden), og store porer. Snille dama i butikken sa at produkter hjelper ikke mot store porer, men lovte gull og grønne skoger i forhold til kvisene/uren hud. Har tidligere prøvd Cliniderm, Cosmica og Clinique uten spesielt god effekt. Så tror dere pengene var vel anvendt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var fornøyd med min prøve/reisekit fra Dermalogica.

Skrevet

har brukt dermalogica i fire måneder nå,og er kjempefornøyd:) hadde ofte kviser før, og litt "flakete" hud, men det ser ut til at det har gitt seg veldig:) (bruker ikke produkter for acne engang, men skin smoothing creme og ultracaling cleanser)

De passet bra til min hud iallefall :tommel:

Gjest SuperMoo
Skrevet

Dette virker, både for meg og mange andre.

Og så er det ikke nødvendig å kaste bort masse penger på dyre produkter som en uvitende hudpleier prøver å prakke på deg ...

Skrevet
Dette virker, både for meg og mange andre.

Og så er det ikke nødvendig å kaste bort masse penger på dyre produkter som en uvitende hudpleier prøver å prakke på deg ...

hudpleiere har som regel greie på det de driver med, ellers hadde de ikke vært der de er i dag.

Skrevet (endret)

På meg hjalp ikke dermalogica desverre, men vet at mange har gode erfaringer.

Endret av Devana
Skrevet

Prøv Medicated Clearing Gel.

Den skal brukes om natten etter rens og toning.

Du kan bruke den lokalt eller over hele fjeset.

Den drar ut sorte prikker og virker uttørrende på kviser.

Be om en prøve hos hudpleier før du eventuelt kjøper den.

Jeg er i allefall veldig fornøyd.

Skrevet (endret)

Jeg har selv vært plaget med kviser på hakeparti i lang tid. Har brukt dermalogicas produkter, både rens, serum, fuktighet og masker i ganske lang tid, og var sånn delvis fornøyd. Synes huden ble jevnt over mye renere og klarere, men kvisene/urenhetene på haken forsvant ikke. Begynte å bruke MD Formulations skin renewal serum, tidl. facial lotion for vel 3 måneder siden, og har ikke hatt en kvise siden oppstart!!! Så jeg konverterer fra dermalogica til md, sakte men sikkert! Jeg bruker fremdeles dermalogicas rens og fukt, men det som nok har vært utslagsgivende for min nye og langt bedre hud, er helt sikkert MD! Halleluja! :tommel:

Endret av Metis
Skrevet
Jeg har selv vært plaget med kviser på hakeparti i lang tid. Har brukt dermalogicas produkter, både rens, serum, fuktighet og masker i ganske lang tid, og var sånn delvis fornøyd. Synes huden ble jevnt over mye renere og klarere, men kvisene/urenhetene på haken forsvant ikke. Begynte å bruke MD Formulations skin renewal serum, tidl. facial lotion for vel 3 måneder siden, og har ikke hatt en kvise siden oppstart!!! Så jeg konverterer fra dermalogica til md, sakte men sikkert! Jeg bruker fremdeles dermalogicas rens og fukt, men det som nok har vært utslagsgivende for min nye og langt bedre hud, er helt sikkert MD! Halleluja! :tommel:

Får man kjøpt md formulations her i Norge eller må det bestilles?

Gjest Deception
Skrevet
Får man kjøpt md formulations her i Norge eller må det bestilles?

Du får det hos hudpleiere.

Gjest Gjest_Supermoo_*
Skrevet

Hudpleiere er ikke alltid de som vet mest, har blitt servert masse tull selv. Og det er jo klart de vil prøve å selge deg mest mulig av sine egne produkter!

Kvinner flest tror alltid at dyrt=bra. Tull og tøys! Noen ganger er det bra, mens andre ganger kan et billig produkt være bedre.

Og kosthold har også veldig mye å si.

Less is more er et bra uttrykk. Man trenger ikke ørten forskjellige produkter hver dag.

Nå er ikke jeg hudpleier, men tillater meg alikevel å ha en mening.

Gjest Gjest_sara_*
Skrevet

Hudpleiere vet ikke alltid best nei..

Den første jeg gikk til anbefalte Anti Bac. Det hørtes fornuftig ut, da jeg på det tidspunktet hadde alvorlig akne og oljete hud. Resultat; jeg beholdt kvisene men fikk skikkelig tørr og flakete hud. Etter 3 måneder tok jeg endelig til fornuft.

Prøvde Dermal Clay på egenhånd, men den tålte jeg rett og slett ikke. Ble knallrød av den sterke minten.

Ultracleansing er bra, men MD er bedre...

Gjest Deception
Skrevet

Jeg er enig i at mindre er mer, og i tillegg tror jeg at folk kanskje har i overkant klokkertro på at produkter kan løse alle hudproblemer. Mye er jo forårsaket av hormoner, stress, osv, og da kan neppe produkter, som kun virker på det ytterste hudlaget, hjelpe. Men tro kan flytte fjell.

Ellers tror jeg på (1) mild rens (2) mild fuktighetskrem og (3) et produkt med glykolsyre, som fjerner døde hudceller og øker effekten av pleieprodukter.

Gjest Tanita
Skrevet

Selv brukte jeg Dermalogica et par år og gikk så over til md formulations og md virker mye bedre på min hud. Men dette med hud er så individuelt. Det som virker bra på en person kan virke helt annerledes på en annen, selv om de har samme problem. Og årsakene til acneproblemene kan variere også. ytre faktorer kan være bruk av feil produkter til din egen hud, eller rett og slett at man ikke skifter putevar ofte nok(!) og indre faktorer kan være hormoner, stress osv. F eks p haken har det ofte sammenheng med indre faktorer...

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hvis du leser dette (evt andre): hvilke MD produkter bruker du per idag? Ansiktsvask og serum bare?

Skrevet

Alle reagerer forskjellig på hudpleieprodukter. Jeg sliter med kviser og hverken MD Formulations eller Dermalogica gjorde noe for meg, men hører at mange andre har andre erfaringer.

Jeg ville ikke kjøpt et helt hudpleiesett med dyre produkter hvis jeg ikke har prøvd dem før, men heller kjøpe f.eks. en fuktighetskrem og se om jeg liker den, ev. kjøpe et reisesett. Dumt å kaste bort mye penger på noe som kanskje ikke funker for deg!

Skrevet

Det er jo helt umulig for noen her å si om dermalogica sine produkter vil ha effekt på deg da. Det kommer for det første an på om hvilke produkter du har, og hvilken hudtype du har. Og det er det ingen her som kan vite. Ikke hudpleieren heller om du ikke tok noen form for behandling eller fikk facemapping.

Men å si at en hudpleier er uvitende som noen sa her det blir bare idiotisk. Jeg er faktsik hudterapeut selv, og har gått på skole for å lære om hvordan huden fungerer og hvordan forskjellige stoffer vi finner i kosmetiske produkter reagerer i huden og hvordan de kan hjelpe oss i jakten på sunn hud. Å snakke så nedsettende om yrket mitt syns jeg faktisk er sårende. Jeg har like mye kunnskap om hud som en elektriker har i sitt felt. Og jeg finner at jeg hjelper mange gjennom den jobben jeg gjør.

Det er opp til hver enkelt hudterapeut å holde kunnskapene ved like og utvikle seg ved å gå kurs osv, men grunnkunnskapen skal alle ha.

Håper ts møtte en dyktig hudterapeut som skrev ut de riktige produktene for hennes hud.

• 7 år senere...
Gjest Badabing
Skrevet

Hvilken rens er det som passer for kombinert hud? Trenger en ny ansiktsrens (fort fordi jeg har glemt min hjemme) og har hørt at Dermalogica er verdt å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...