Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sativa
Skrevet

Broren min bytter veldig ofte dame Han er i begynnelsen av 30 årene, har draget, og opererer ofte med flere samtidig.

Av en eller annen grunn så skal disse damene presenteres for familien veldig tidlig. I begynnelsen ble jeg glad når han ville introdusere dem, men opplevde dessverre at damene forsvant ut av livene våre like fort som de kom inn. Og jeg ble jo litt lei meg da, når noen jeg hadde møtt og blitt litt kjent med ble borte igjen. Samme med datteren min, hun fikk jo også hilse på. Men nå i det siste så har jeg ikke reagert noe spesielt på damene, for nå har jeg jo lært hva som skjer etter en liten stund.

I morgen skal han ha med seg sin nyeste flamme i familiemiddag. Og jeg blir hjemme. Orker ikke flere sammenkomster med vilt fremmede. Trodde vi skulle ha en laidback kveld sammen med nærmeste familien, men bror skal altså ha med noen jeg ikke kjenner. (ja, jeg er veldig sjenert i slike situasjoner og alt føles bare feil)

Jeg vet at det denne gangen kan være alvor, men jeg får heller se åssen det går.

Jeg jobber sammen med et par av hans tidligere flammer, og synes det er ekkelt å hele tiden måtte svare på hvordan det går med broren min og kjærligheten, om han har rotet med noen i det siste, om han har sagt noe om dem osv. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette lenger. Det er mulig jeg er sær og egoistisk, men da vil jeg gjerne vite hvordan jeg kan takle dette på en mer normal måte. Jeg føler at dette damekjøret lager dårlig stemning mellom oss, og jeg kan uansett ikke påvirke ham i noen som helst retning når det gjelder dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hm.Høres slitsomt ut ja. Har du prøvd å snakke med han om hva du tenker om dette dame "kjøret".

Synes ikke du er egoistisk i det hele tatt jeg da.

Gjest vimselot
Skrevet

Nei, du kan ikke forandre han. Men du kan si til dine kollegaer at de får spørre han selv hvis det er noe de lurer på.

Vet ikke hva jeg skal svare mht ditt barn. Det er jo x antall tanter barnet har møtt, så jeg ville vært ærlig mot din bror og fortalt han at barnet ditt kan bli forvirret av dette.

Skrevet

Hva gjelder dine arbeidskollegaer så kan du som andre sier her bare be dem spørre ham selv om de lurer på noe. Når det gjelder din datter og hennes oppfattelse av at onkel gang på gang har ny kjæreste, er noe som er litt verre. Slikt blir fort en uvane og ikke så lett å forklare yil en liten, men hadde nok sagt ifra til din bror om problemet her.

Tror likevel at du skal trå litt varsomt slik at du ikke blir oppfattet feil, noe som lett kan skje. Hadde også sagt ifra at dette er noe som gjør det ubehagelig for deg og forklar ham gjerne hvorfor. Synes at han skal vise litt mer respekt både ovenfor deg og deres foreldre enn som så, det er helt unødvendig å skulle dra en masse nye damevenner til familien hele tiden.

Gjest Sativa
Skrevet

Åh, så bra at dere skjønner problemet. Jeg har jo snakket litt med ham om dette, men han bagatelliserer det. Forklarer bare hvor grei og søt hun nye er og at jeg sikkert vil like henne osv.

Og klart jeg liker dem, er jo ikke det som er problemet. Men jeg må innrømme at jeg i det siste har tenkt " for en dum bimbo du er, går rett i fella...." osv.

Ang. kollegaene mine så prøver jeg å være nøytral. Sier at jeg ikke vet om han dater osv.

Er fortsatt litt sur ang i morgen, hadde egentlig gledet meg til å dra, da jeg hadde fått treffe familie som jeg ikke ser så ofte.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner deg godt.

Har selv en søster som er litt på samme måte. Hun har nye kjærester stadig vekk, ofte får vi inntrykk at hun er super forelsket og har funnet HAM. Foreldrene våre inviterer på middag, og de er av den litt høytidelige og høflige typen hvor den nye gjesten skal føle seg veldig velkommen. Så da dreier middagen seg om den nye kavaleren, og han blir introdusert på en seriøs måte. Så har jeg kanskje selskapi f orbindelse m 17mai (ikke i dag riktignok), el.l, og kjæresten treffer mine venner og min manns venner. Og neste gang treffer de en ny mann osv osv.

Jeg er også "drit lei" å treffe alle disse og bli kjent med de. Det går en mnd, to, kanskje et år, og så er alt feil, og det er en ny kjæreste på gang.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i dette, min bror har vært gift to ganger (er gift for andre gang nå) og har hatt et par samboere, har også barn med tre av damene. Innimellom ekteskap og samboerskap har det vært andre damer. Alle damene har vært hyggelige men jeg har begynt å distansere meg og kjenner at jeg ikke orker å involvere meg så mye lenger. For jeg vet jo aldri hvor lenge dette varer, alt er bare herligheten selv i begynnelsen og de er soulmates og made in heaven osv. until istiden oppstår igjen.

Trist og slitsomt.

Skrevet

Skjønner godt at du blir lei dette ja...

Han trenger kanskje ikke å presentere damene sine for familien så tidlig kaskje? Vente til forholdet har vart en stund?

Jeg hadde også hatt problemer med å engasjert meg hvir min bror hadde kommet med ny dame hele tiden! Skjønner han ikke at dere blir lei?

Og ikke minst ovenfor datteren din... Han bør være litt varsom for å presentere henne for nye "tanter" hele tiden. Hun må jo bli forvirret av alt dette dame-styret?

Ikke tenk negativt om damene han har med seg. Det er ikke deres feil at han har hatt "tusen" damer før. Kanskje de tror at han er Mc.Dreamy, og er dødsforelsket og ser for seg en framtid sammen med han.... Det er broren din som er problemet, ikke alle damene på hans vei ;)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke lenger orker å engasjere deg.

Har en i bekjentskapskretsen min som stadig bytter partner. Kjent h*m i 2 uker og vedkommende er mer eller mindre flyttet inn. Barnet hennes er en del av dette og må forholde seg til nye personer.

Jeg ga opp til slutt. Orket ikke å huske navn eller å engasjere meg eller å bli kjent med vedkommende. Jeg visst jo av erfaring at det kun varte en stund og så var det en ny en.

Du har i tillegg et barn som blir involvert.

Jeg hadde satt grenser i forhold til barnet ditt. Hva du orker vet du kun selv.

Skrevet (endret)

Broren din er ei hore; og det hadde jeg svart til de som spurte etter ham og gjerne under middagsselskapet med familien også.

Endret av Antoinette
Skrevet

Brodern er akkurat likedan :forvirret: Har gitt opp å involvere meg i alle damene han drar med seg hjem. Alle er veldig koselige, men forsvinner etter noen måneder.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke gidder å engasjere deg lenger, og ang hans tidligere damer som lurer på hvordan det går med han, så får du si at du ikke lengre greier å holde oversikten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...