gatebil Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Føler meg seriøst feit nå. Veit jeg ikke er det. Men fra å ha gått fra 59-61kg og opp til 66-68 så gjør jeg det Jeg er 168cm høy. Klærne begynner å stramme å jeg hater meg selv. Jeg er førsteårsstudent. og denne økningen har skjedd siden august.. Jeg kan nok tenke meg at alkohol i helgene har mye av skylden, før drakk jeg sjelden. MEN uansett hva jeg gjør, om jeg drikker, trener, spiser mye, spiser lite. så skjer det ingenting. Jeg går bare opp, å jeg føler meg oppblåst. Godteri spiser jeg faktisk lite av! Jeg har satt meg et mål nå. Trene HVER dag!! Jeg vet før jeg ble student at jeg var mye mer aktiv, jeg trente hver dag, spiste kun frokost, lunsj og middag, jobbet og var mye i aktivitet hver dag. Selvfølgelig var det en overgang å bli student. Bor i bofellesskap, og når de andre lager mat så lager en gjerne noe selv også. Syns dette begynner bli vanskelig. JEg skal ikke dra hjem til sommmeren å se sånn her ut. Føler ikke jeg spiser mye heller. Det blir stort sett frokost, lunsj og middag, noen ganger kvelds. Jeg føler meg oppblåst!! Ekkel!! og utilpass!!! Jeg dropper sosiale kvelder for tiden, for jeg føler meg ikke vel!! Har fire uker på meg!!! Jeg skal ned hvertfall 5 kg!! Noen som har noen gode tips til meg??? Vær så snill. Å noe som virker. Lenge siden jeg har vært hjemme, og jeg føler det folk ser på når en kommer hjem er om en har lagt seg ut eller tatt av seg.. Jeg har alltid vært tynn, aldri hatt disse "kjærlighetshåndtakene" over buksen. Jeg hater de
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Skriv en kalori-dagbok så ser du fort om du virkelig lever sunt.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 Noter opp alt du spiser hverdag i et par uker, tren litt muskeltrening, og tenk etter om du har byttet eller begynt på hormonprevensjon i den perioden du har gått opp.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 Å spise bare 3-4 måltider pr dag er old-news. Det man sier nå er følgende: Spis frokost innen 2 timer etter at du sto opp. Spis deretter hver 2-3 time hele dagen inntil 2 timer før du går i seng. Frokost - mellommåltid - lunsj - mellommåltid - middag - kvelds. Mellommåltidene kan være rosiner, nøtter, en yoghurt eller en frukt. Tren RIKTIG. Mange jenter er utrolig glad i saltrening uten at de tar hardt nok i. Det du trenger er trening som bygger muskler og dermed øker forbrenningen. Snakk med en instruktør på treningssenter om dette. Hvis du skal fortsette å trene hver dag vil jeg anbefale: Dag 1: styrketrening 30-35 minutter, deretter kondisjon 30-40 minutter (denne treningsformen gjør at de siste 30-40 minuttene blir ren fettforbrenning). Dag 2: utholdenhet/kondisjon. Spinning eller god gammeldags ut og gå i naturen. Dag 3: = Dag 1 Dag 4: = Dag 2 Dag 5: = Dag 1 Dag 6: = Dag 2 Dag 7: = Dag 2 - men gjerne en lenger variant - f.eks. en fjelltur. Det er på ingen måte slik at du ikke kan gjøre dag 2 først osv. For meg passer det f.eks. best med styrke tirsdag, torsdag og evt. lørdag eller søndag, og da blir det kondisjon de andre dagene. Bare at jeg ikke trener hver dag enda. Men jeg har som mål å gå eller sykle tur de dagene jeg ikke trener styrke. Du kan fint klare å gå ned 5 kg på det antallet uker du skisserer, men gjør deg den tjenesten det er å endre livsstil og kosthold fremfor å ty til pulver og pillekurer. Og så får du slutte å psyke deg selv ned på den måten. Det er UANSETT hvordan du snur og vender på det DU SELV som merker mest at du har lagt på deg - i alle fall hvis du har oppegående og familie: Det er flott å være motivert for slanking - men å bure seg inne fordi man har lagt på seg 5 kg er rett og slett psykt i mine øyne. Dette ikke fordi et par kg overvekt er å kimse av, men det er slett ikke slik at hele verden måler deg i cm og setter din verdi som person som det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå