Krokus Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Jeg plantet noen stauder og kuletuja,krypeiner og en kaprifol for tre uker siden.Min mor sa det ikke gjorde noe.Alle andre jeg har snakket med sier det er for tidlig og det har vært kuldegrader på natt.Har jeg dummet meg ut??? Er ikke noe gartner akkurat.Hvis de har frøset,kommer de ikke da neste år? Glad for svar..
Gjest Frysepulver Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Det kan gå bra. Vi har stauder her (både for salg og privat) som har fått seg en liten dose kulde, men de har klart seg likevel Ellers er det nok generelt litt tidlig å plante ute dersom du gjorde det for tre uker siden. En god regel er "etter 17. mai". Selv har jeg alt i drivhusene foreløpig
Hu i Svingen Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Alle plantene du nevner bør tåle det. Sørg bare for å vanne nok nå i starten så de får etablert seg godt. Sommerblomster ville jeg ventet med...
Krokus Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2007 Hvis jeg ser at plantene tar kvelden, er det bare å fjerne dem da,eller vil de kunne komme igjen neste år?
Hu i Svingen Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Stauder og bartrær tåler frost, de må bare ikke tørke ut. Tror de overlever helt fint jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå