Gjest lillebøll Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Hvorfor har du den bunaden du har? Kjøpte du den fordi du har tilknytting til plassen eller fordi bunaden var pen?
Gjest ~Alwa~ Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Den hører til hjemstedsplassen min, så for meg var noen annen enn den aldri noe alternativ
Gjest Piper Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Er fra Bergen, så det ville vært feil å velge en annen bunad enn bergensbunaden Og heldigvis er den finest
Gjest Skya Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Jeg er trønder og jeg ville ha en bunad fra det stedet jeg er ifra. Valget sto da mellom kystdrakten og trønderbunad. Jeg valgte trønderbunaden fordi jeg likte den best.
Gjest lillebøll Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Hjemstedet, vil det da si der du er født eller der du bor? Dersom dette er forskjellige plasser da.
Sun Mei Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har den som tilhører det stedet jeg kommer fra. I tillegg har jeg en fra det stedet der mamma er fra
Wildy Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har Lofotbunad. Både mor og farsiden av slekten kommer herfra, og for meg er det der jeg har mine familierøtter, selv om jeg er født og oppvokst i Trondheim.
Linselus Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 Min bunad kommer fra min mors hjemsted, og er den samme som hun har. Selvom jeg aldri har bodd der har jeg sterke bånd dit, da hele resten av slekta bor der. For meg føltes det riktig fordi det er de bunadene jeg har vokst opp med rundt meg. Jeg syns jo også selv at det er den fineste bunaden
trulta_ Skrevet 16. mai 2007 #11 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har den bunaden som er fra det distriktet jeg kommer ifra. Jeg synes det er en fin bunad, men innrømmer at noen har en litt finere bunad enn meg, men mange har styggere å
Gjest Deception Skrevet 16. mai 2007 #12 Skrevet 16. mai 2007 Jeg fikk bunad til konfirmasjonen, og har bunaden fra det området hvor jeg er født og oppvokst, og hvor min far kommer fra.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 16. mai 2007 #13 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har Aust- Agder bunad. Grunnen til at jeg har akkurat den er at det var der jeg bodde da jeg konfirmerte meg(og fikk bunaden) og min bestemor som er derfra sydde noe av bunaden til meg. Jeg bodde mine barneår og har min mors familie i Asker, men jeg synes allikevel det var naturlig å velge Aust- Agder bunad da jeg flyttet dit. Angrer IKKE nå.
Grønt blad Skrevet 16. mai 2007 #15 Skrevet 16. mai 2007 Har bunaden som hører til det distriktet jeg kommer fra. I tillegg begynte jeg å spare på sølvet allerede som seksåring. Jeg har aldri vært i tvil om hvilken bunad jeg skulle ha, og er veldig fornøyd i dag...
Kayli Skrevet 16. mai 2007 #17 Skrevet 16. mai 2007 Min bunad er fra hjemstedet, der jeg ble født, vokste opp og ennå bor.
Gjest joje Skrevet 16. mai 2007 #18 Skrevet 16. mai 2007 Jeg arvet bunaden min av mamma da jeg stod til konfirmasjon. Hun hadde tidligere arvet den av sin bestemor, så den begynner å bli noen år gammel. Bunaden har ikke noen tilknytning til verken mitt, mamma eller oldemors "hjemsted", noe som kommer av at familien min har flyttet mye rundt.
Gjest Elastica Skrevet 16. mai 2007 #19 Skrevet 16. mai 2007 Bunaden min er fra hjemstedet til min far. Og det var min tante som sydde den. Bunaden fra mitt eget hjemsted var ikke noe alternativ.
Ugla Skrevet 16. mai 2007 #20 Skrevet 16. mai 2007 Min bunad er fra hjemstedet, der jeg ble født, vokste opp og ennå bor. ← Samme her... Dessuten har jeg arvet den etter min mor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå