Gjest Peppa Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Da er jeg atter en gang ute på bilstol-markedet. Og jeg leter febrilsk gjennom alle internettsider for å finne "best i test" og diverse andre bilstoler. Jeg leter etter bilstol for gruppe 3, altså over 15 kg eller over 3 år.. Hvilke er best? Hvilke har du? Trenger litt råd
Furstina Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 I de senaste testerna jag läst (i svenska tidningar) har de bara godkänt stolarna. Att testa vilken som är säkrare än en annan anser de inte vara möjligt eftersom det är så många faktorer som påverkar. Är en stol godkänd och märkt och klarar testerna är den godkänd, sen hjar de kommenterat enkelhet vid montering och tvätt av tyg med mera. Säkerheten har dock bara fått OK elelr underkänt.
Myrthel Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Vi har to typer i den str du spør om. Den første kjøpte vi for 6 år siden. Nr. 2, for 4 år siden. Det er stor forskjell på hodestøttene på de stolene. Den nyeste har mye større støtte, som går lengre fremover på sidene. Dette ble sterkt anbefalt. Vi har vært og sjekka litt nå, til vår 3.dje frøken, og kommer til å kjøpe en med gode hode/nakke støtter - som går langt fremover. Dette er praktisk når de sovner også...... Eldstefrøkna "hang" mer forover og ut av sete når hun sovna. Ikke verken helt trygg eller god stilling. Mellomsten sovna alltid med hodet "fast" mellom støttene...
Laban75 Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Vi har også to ulike i den klassen du spør om: Vi har en Recaro - som vi har vært fornøyd med. Den er imidlertid VELDIG DYR (koster over 3000,-) så vi valgte en annen til nestemann. Nestemann har fått en "Jane" med Isofix. (2000,-) Dersom du har Isofix i bilen ville jeg ikke kjøpt sete uten dette systemet. For dere som ikke kjenner Isofix er poenget at stolen har et festesystem som gjør at stolen sitter bom fast i setet (du "klikker det fast i setet). Setet kan også brukes i biler uten dette systemet. På de fleste andre stoler er stolen helt løs.
Gjest Peppa Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Fant en stol idag! Maxi cosi rodi XP Er fornøyd med den så langt Takk for svar!
IsaCathrine Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 Fant en stol idag! Maxi cosi rodi XP Er fornøyd med den så langt Takk for svar! Den blir ofte anbefalt når folk spør om det samme som deg.. (Da på NM hvor det er en del som er veldig opptatt av bilsikkerhet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå