Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man få dekket bukplastikk av det offentlige om magemusklene har blitt "sprengt" fra hverandre under svangerskap?

(Magen henger selvfølgelig og er utstående)

Skal selvfølgelig spørre om dette på konsultasjon også, men vil gjerne vite det nåååå :)

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Ta det opp med fastlegen din. H*n kan henvise deg til plastikkirurgisk avdeling på sykehuset. Det er mulig å bli operert på det offentliges regning, hvis problemet med magen er stort. Ventetidene kan være veldig lange.

Skrevet

Ei jeg kjenner fikk utført bukplasikk, men hun måtte selv betale for at de skulle rette på magemusklene. Resten fikk hun dekket. Jeg husker ikke hva hun betalte men det var noen tusen.

Hør med legen din for det kan jo hende du får dekket det for det blir sikkert vurdert hvor ille plaget man er.

Gjest Gjest
Skrevet

Akkurat det med at musklene er sprengt, vet jeg ikke. Hva betyr det da? :sjenert:

Men hvis magen henger, så har du sjanse til å få det dekket ja, noe jeg fikk. Hele prosessen gikk veldig kjapt for min del; fra fastlege til selve operasjon tok det 2-3 uker. Jeg hadde sånn hudforkle som er umulig å trene bort.

Skrevet
Akkurat det med at musklene er sprengt, vet jeg ikke. Hva betyr det da? :sjenert:

Men hvis magen henger, så har du sjanse til å få det dekket ja, noe jeg fikk. Hele prosessen gikk veldig kjapt for min del; fra fastlege til selve operasjon tok det 2-3 uker. Jeg hadde sånn hudforkle som er umulig å trene bort.

Det betyr at musklene ikke har grodd sammen igjen etter graviditeten (De går jo fra hverandre under svangerskapet) Det er umulig å fikse dette selv, derfor lurer jeg på om det offentlige ikke dekker dette.

Jeg tror også jeg har et såkalt fettforkle....

Til deg som sa at det tar veldig lang tid, det er fritt sykehusvalg i Norge så om det offentlige skal betale kan jeg feks. gjøre det hos Colosseumklinikken i Oslo og da trenger man ikke å vente så lenge..

Takk for svar. Skal sjekke med fastlege og når jeg skal til konsultasjon.

Skrevet

Jeg fikk dekket full bukplastikk og tok det på colosseum i Oslo. De er kjempeflinke. Vet at noen klinikker ikke gir fettsuging og sammensying av muskler selv om det er nødvendig for et fint resultat. Men på colosseum klinikken så får en begge deler om det er nødvendig - gratis. Anbefaller klinikken på det varmeste.

Hvis du har fettforkle så får du det dekket..... og de tar ikke bare fettforkle der hvis musklene er sprengt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet at de tar to-tre i uken på Stensby Sykehus gratis. (var sånn ihvertfall et par år siden)

Akkurat som du beskriver. Noen er ehevsit fra Brettevills som også ofte utfører operasjonene der. man ligger inne cirka tre dager og får stell og pleie og resier når drene er tatt.

Du finner Stensby Sykehus og ventelistene der på nett på ventelistegaranti-nettsidene.

De tar også brystreduksjon, de tar et par i uken der og.

Gjest Gjest_Tari_*
Skrevet
Jeg fikk dekket full bukplastikk og tok det på colosseum i Oslo. De er kjempeflinke. Vet at noen klinikker ikke gir fettsuging og sammensying av muskler selv om det er nødvendig for et fint resultat. Men på colosseum klinikken så får en begge deler om det er nødvendig - gratis. Anbefaller klinikken på det varmeste.

Hvis du har fettforkle så får du det dekket..... og de tar ikke bare fettforkle der hvis musklene er sprengt.

Takk for svar, da håper jeg det samme gjelder meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...