Gå til innhold

Dans


Liz

Anbefalte innlegg

Vi har lyst til å ha ulike danser, som polynese, polka, rheinlender ol. etter middagen en gang. Er det noen av dere som vet hvor jeg kan friske opp disse dansene, evt. en internettside eller noe sånt??? Har lært de en gang, men det har desverre gått i glemmeboka......

Har dere noen gode ideer for hvilke danser som passer - gjerne ringdanser, 4 og 4 ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Afrodite

når gifter dere dere da?

jeg vet at det norske dansesenter både har noe som heter "hyggedans" og polka og vals osv - både intensive og lange kurs. (gikk her for noen årsiden med en eks - og det var supert) dessuten har bårdar danseinstitutt ofte små helgkurs. det er jo verdt et forsøk! Kult med salza og tango også!!!! :enig:

lykke til!!! :D

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å søke på startsiden på "Gammeldans" så finner du kurs sentralt i Oslo, som jeg ser du bor i.

Det er veldig stilig å åpne dansen med en polonese, du trenger bare to erfarne par først i rekka, så går resten av seg selv. Snakk med de eldste eller mest erfarne "dansere" på gjestelisten din. God svingom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha polonese i vårt bryllup, jeg syns det er kjempestilig! Tanten og onkelen min hadde det i sitt bryllup og det er vel det eneste stedet jeg har sett det "live".

Og som noen har sagt her før er det slett ikke vanskelig! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og lånt "Grunnbok i folkedans" på biblioteket. Blir vel lesestoff i noen dager framover (trenger det, da jeg sitter hjemme med brukket tå....). Eller er det ikke dumt å begynne på et kurs nei..... Polynese har jeg vært med på en del ganger, så det skal jeg vel klare å lede tror jeg.......

Tusen takk for tips jenter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...