Gå til innhold

Til dem med tatovert korsrygg

Anbefalte innlegg

Gjest DyneTryne
Skrevet

Rett etter dere hadde tatt den, var det noe spesielt vondt å ligge på ryggen/gå med stramt tøy/kjøre bil?

Og ca hvor smertefull er den? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du planlegger barn i fremtiden så husk at ikke alle vil sette epidural på dem som har tatoert korsrygg...

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Det var litt sårt i etterkant hvis buksekanten gnisset på tatoveringen, så jeg vil anbefale deg å bruke bukser enten med laaavt eller høyt liv. Det anbefales heller ikke, for hvis klærne blir liggende å gnisse på tatoveringen kan man fort rive med seg noe av arrskorpen og fargen i tatoveringen, så vær obs på det.

Å ta selve tatoveringen var ikke så vondt synes jeg, du kjenner det ja, men vondt er en overdrivelse ;)

Gjest DyneTryne
Skrevet
Hvis du planlegger barn i fremtiden så husk at ikke alle vil sette epidural på dem som har tatoert korsrygg...

det har jeg tenkt på, men det skal ikke akkurat være tribal, det er en mer "åpen" en og jeg har hørt de vil sette det der det ikke er tatovert :)

Det var litt sårt i etterkant hvis buksekanten gnisset på tatoveringen, så jeg vil anbefale deg å bruke bukser enten med laaavt eller høyt liv. Det anbefales heller ikke, for hvis klærne blir liggende å gnisse på tatoveringen kan man fort rive med seg noe av arrskorpen og fargen i tatoveringen, så vær obs på det.

Å ta selve tatoveringen var ikke så vondt synes jeg, du kjenner det ja, men vondt er en overdrivelse ;)

ah så da blir det lave bukser og ikke drepetrange gensere :) det har jeg ikke engang tror jeg..

hvis det ikke er vondt nesten så er det jo ikke noe å stresse med engang:D jeg tenkte bare på der ryggraden er, om det ikke gjør vondt der?

Gjest ~Alwa~
Skrevet
det har jeg tenkt på, men det skal ikke akkurat være tribal, det er en mer "åpen" en og jeg har hørt de vil sette det der det ikke er tatovert :)

Jeg har en tatovering som er "åpen" der man eventuelt skal sette epidural, og det var ikke noe problem. Men de setter ikke en sprøye med epidural gjennom hud som er farget med tatoveringsfarge, så har man ikke det er det heller no problemo ;)

ah så da blir det lave bukser og ikke drepetrange gensere :) det har jeg ikke engang tror jeg..

hvis det ikke er vondt nesten så er det jo ikke noe å stresse med engang:D jeg tenkte bare på der ryggraden er, om det ikke gjør vondt der?

Tja, tatovøren tatoverte jo huden over ryggraden flere ganger. Og da kjenner man det mer enn man gjør på huden utenom. Men jeg synes fremdeles ikke det var særlig vondt jeg da. Men det er klart, smerteterskelen er en individuell ting. Min er relativt høy tror jeg, men jeg skulle takla det likevel ;)

Gjest DyneTryne
Skrevet
Jeg har en tatovering som er "åpen" der man eventuelt skal sette epidural, og det var ikke noe problem. Men de setter ikke en sprøye med epidural gjennom hud som er farget med tatoveringsfarge, så har man ikke det er det heller no problemo ;)

Tja, tatovøren tatoverte jo huden over ryggraden flere ganger. Og da kjenner man det mer enn man gjør på huden utenom. Men jeg synes fremdeles ikke det var særlig vondt jeg da. Men det er klart, smerteterskelen er en individuell ting. Min er relativt høy tror jeg, men jeg skulle takla det likevel ;)

Jeg tåler alt :-D Når jeg har tålt hånda og foten, så bør jeg vel det :-)

Husk og tenk deg om før du tatoverer deg da. :)

Lower back tattoo

Uansett om det er u-kult eller ikke skal jeg ha :) Og jeg skal da ikke ha en tacky "juicy" eller en tribal alle sammen har. Jeg har alltid sett på kroppen som et lerret og synes det er nydelig med piercinger og tatoveringer over alt, så lenge det ikke blir som lizard man.

Gjest Gjest
Skrevet
Men de setter ikke en sprøye med epidural gjennom hud som er farget med tatoveringsfarge,

Men de kan lage et lite snitt i huden der hvor nålen settes. Tattoveringen kan bli litt rar av det, men det er ikke slik at det er umulig å få epidural selv om tatoveringen er "tett", selv om det i praksis desverre ofte har vært slik på mange sykehus.

Gjest ~Alwa~
Skrevet
Husk og tenk deg om før du tatoverer deg da. :)

Lower back tattoo

:ler:

Men de kan lage et lite snitt i huden der hvor nålen settes. Tattoveringen kan bli litt rar av det, men det er ikke slik at det er umulig å få epidural selv om tatoveringen er "tett", selv om det i praksis desverre ofte har vært slik på mange sykehus.

Det visste jeg faktisk ikke, takk for opplysningen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er faktisk opp til den enkelte lege om h*n vurderer det trygt eller ikke å sette epidural, noen synes det er greit mens andre setter seg helt på bakbeina...

Gjest Gjest
Skrevet
Det visste jeg faktisk ikke, takk for opplysningen :)

Er mange som ikke er det, dessverre. Men som en annen gjest her nevner, det at noe er ansett for å være medisinsk forsvarlig av fagmiljøene er ikke nødvendigvis det i enkeltpersoners øyne.

Så om det skulle bli aktuelt, ta det opp med jordmor før fødselen er i gang, og få avklart hvordan det er på det aktuelle sykehuset mens det fortsatt er mulig å bytte fødested ;)

Gjest DyneTryne
Skrevet

Det var jo bare fryd og gammen :---D Er kjempefornøyd.

Gjest Gjest
Skrevet
Så om det skulle bli aktuelt, ta det opp med jordmor før fødselen er i gang, og få avklart hvordan det er på det aktuelle sykehuset mens det fortsatt er mulig å bytte fødested ;)

Jordmor kan nok ikke hjelpe med dette, det er opp til legen som jobber den dagen du kommer inn som bestemmer om h*n vil sette epidural eller ikke.

Gjest Gjest
Skrevet
Jordmor kan nok ikke hjelpe med dette, det er opp til legen som jobber den dagen du kommer inn som bestemmer om h*n vil sette epidural eller ikke.

Men det er som regel lettere å få tak i jordmor enn anestesilegen, og hun har normalt oversikt over hvordan det er på det aktuelle sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...