Gå til innhold

Hvilke salmer velger dere?

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Hvilke salmer velger dere?

Noen som vet hvor man kan høre salmer/evt lese tekstene (har ikke salmebok)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har valgt "Kjærlighet fra Gud", "Herre Gud ditt dyre navn og ære" og "Alltid freidig når du går".

Vi har valgt disse fordi det er kjente salmer som mange har vært borti før. Har vært i en del bryllup hvor mer uvanlige salmer er valgt og sangen kun blir mumling fordi gjestene ikke kjenner salmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir noen av "kjendis-salmene" for vår del også.

Synes dere at det er noen salmer som ikke passer i bryllup?

Jeg synes "blott en dag, et øgonblick i sander" er så flott, men passer den best i begravelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har valgt "Kjærlighet fra Gud", "Herre Gud ditt dyre navn og ære" og "Alltid freidig når du går".

Vi har valgt disse fordi det er kjente salmer som mange har vært borti før. Har vært i en del bryllup hvor mer uvanlige salmer er valgt og sangen kun blir mumling fordi gjestene ikke kjenner salmen...

"Alltid freidig" og "herre gud ditt dyre navn og ære" er blitt brukt i alle begravelser jeg har vært i (og det er en del) så de holder jeg meg unna :) men vi skal ha "kjærlighet fra gud" og "Midt i et koldt og mørkt univers" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir noen av "kjendis-salmene" for vår del også.

Synes dere at det er noen salmer som ikke passer i bryllup?

Jeg synes "blott en dag, et øgonblick i sander" er så flott, men passer den best i begravelse?

Vi skal ha "blott en dag, et øgonblick i sander" Mirabella83! Synes også den er så fin! Den står foreslått som salme i en bryllupsbok jeg har,- så det skulle ikke være noe hinder for å velge den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoS 603: Kom, la oss kjærlig vandre

NoS 223: Kjærlighet er lysets kilde

Er de to jeg vurderer, men ikke sikker enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha "blott en dag, et øgonblick i sander" Mirabella83! Synes også den er så fin! Den står foreslått som salme i en bryllupsbok jeg har,- så det skulle ikke være noe hinder for å velge den:)

Jeg ville ha blott en dag, menn mamma sa den ville ikke være fin i bryllup, litt sørgelig tone og brukes i begravelser. Så ble ikke det på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha blott en dag, menn mamma sa den ville ikke være fin i bryllup, litt sørgelig tone og brukes i begravelser. Så ble ikke det på meg

Ja, jeg kan skjønne at man ikke vil ha den hvis man forbinder den med en begravelse man har vært i. Men i Holmenkollen kapell, hvor vi skal gifte oss, (og, som tidligere nevnt, i en bryllupsbok jeg har) foreslår de den som bryllupssalme, så helt galt kan det da ikke være å bruke den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er i allefall veldig vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...