Mirabella83 Skrevet 16. mai 2007 #1 Del Skrevet 16. mai 2007 Hvilke salmer velger dere? Noen som vet hvor man kan høre salmer/evt lese tekstene (har ikke salmebok)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
090607 Skrevet 16. mai 2007 #2 Del Skrevet 16. mai 2007 http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/sa...lget_vigsel.htm Vi skal ha Å leva, det er å elska + Kjærlighet fra Gud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 16. mai 2007 #3 Del Skrevet 16. mai 2007 Vi har valgt "Kjærlighet fra Gud", "Herre Gud ditt dyre navn og ære" og "Alltid freidig når du går". Vi har valgt disse fordi det er kjente salmer som mange har vært borti før. Har vært i en del bryllup hvor mer uvanlige salmer er valgt og sangen kun blir mumling fordi gjestene ikke kjenner salmen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 16. mai 2007 #4 Del Skrevet 16. mai 2007 Vi hadde Å leva, det er å elska og No livnar det i lundar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 16. mai 2007 Tror det blir noen av "kjendis-salmene" for vår del også. Synes dere at det er noen salmer som ikke passer i bryllup? Jeg synes "blott en dag, et øgonblick i sander" er så flott, men passer den best i begravelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathrine79 Skrevet 16. mai 2007 #6 Del Skrevet 16. mai 2007 Sjekk denne: http://www.vpgo.net/salmer.html Her finnes endel tekster + du kan spille av melodien. Alle finnes ikke der da... De vi skal bruke sto ikke der, men vi gikk på biblioteket og fikk kopier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath Skrevet 16. mai 2007 #7 Del Skrevet 16. mai 2007 Vi har valgt "Kjærlighet fra Gud", "Herre Gud ditt dyre navn og ære" og "Alltid freidig når du går". Vi har valgt disse fordi det er kjente salmer som mange har vært borti før. Har vært i en del bryllup hvor mer uvanlige salmer er valgt og sangen kun blir mumling fordi gjestene ikke kjenner salmen... ← "Alltid freidig" og "herre gud ditt dyre navn og ære" er blitt brukt i alle begravelser jeg har vært i (og det er en del) så de holder jeg meg unna men vi skal ha "kjærlighet fra gud" og "Midt i et koldt og mørkt univers" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingepinge Skrevet 16. mai 2007 #8 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) --- Endret 16. mai 2007 av ingepinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingepinge Skrevet 16. mai 2007 #9 Del Skrevet 16. mai 2007 Tror det blir noen av "kjendis-salmene" for vår del også. Synes dere at det er noen salmer som ikke passer i bryllup? Jeg synes "blott en dag, et øgonblick i sander" er så flott, men passer den best i begravelse? ← Vi skal ha "blott en dag, et øgonblick i sander" Mirabella83! Synes også den er så fin! Den står foreslått som salme i en bryllupsbok jeg har,- så det skulle ikke være noe hinder for å velge den:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 17. mai 2007 #10 Del Skrevet 17. mai 2007 Å leva det er å elska Guds godhet sang i sinnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naley Skrevet 17. mai 2007 #11 Del Skrevet 17. mai 2007 NoS 603: Kom, la oss kjærlig vandre NoS 223: Kjærlighet er lysets kilde Er de to jeg vurderer, men ikke sikker enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naley Skrevet 17. mai 2007 #12 Del Skrevet 17. mai 2007 Vi skal ha "blott en dag, et øgonblick i sander" Mirabella83! Synes også den er så fin! Den står foreslått som salme i en bryllupsbok jeg har,- så det skulle ikke være noe hinder for å velge den:) ← Jeg ville ha blott en dag, menn mamma sa den ville ikke være fin i bryllup, litt sørgelig tone og brukes i begravelser. Så ble ikke det på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brura2007 Skrevet 17. mai 2007 #13 Del Skrevet 17. mai 2007 Vi skal ha Måne og sol og Leva det er og elska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingepinge Skrevet 17. mai 2007 #14 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg ville ha blott en dag, menn mamma sa den ville ikke være fin i bryllup, litt sørgelig tone og brukes i begravelser. Så ble ikke det på meg ← Ja, jeg kan skjønne at man ikke vil ha den hvis man forbinder den med en begravelse man har vært i. Men i Holmenkollen kapell, hvor vi skal gifte oss, (og, som tidligere nevnt, i en bryllupsbok jeg har) foreslår de den som bryllupssalme, så helt galt kan det da ikke være å bruke den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 17. mai 2007 #15 Del Skrevet 17. mai 2007 "Guds godhet sang i sinnet" og "Kjærlighet fra Gud" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 17. mai 2007 Vi skal ha "blott en dag, et øgonblick i sander" Mirabella83! Synes også den er så fin! Den står foreslått som salme i en bryllupsbok jeg har,- så det skulle ikke være noe hinder for å velge den:) ← Den er i allefall veldig vakker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CharlotteYork Skrevet 17. mai 2007 #17 Del Skrevet 17. mai 2007 http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/sa...lget_vigsel.htm Vi skal ha Å leva, det er å elska + Kjærlighet fra Gud ← Disse er nydelige begge to Jeg hadde "Å leva, det er å elska" i mitt bryllup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå