Xtra_lilje Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 For noen uker siden ble det slutt mellom meg og samboeren min. Vi har hele tiden hatt et fint og sunt forhold, vi er veldig like og har det veldig artig sammen. Men han har lenge følt at han ikke hadde de rette følelsene for meg, at vi var mer som venner. Dette har han vært åpen om, og vi bestemte her rundt påske at vi heller skulle satse på et vennskap. Slik jeg ser for meg et vennskap, så skulle det holde å prates på telefon et par ganger i uken, og treffes sånn dann og vann hvis det er noe spesielt som skal skje. Men han ringer, sender meldinger og mail hver dag, opptil flere ganger for dagen, og vil hele tiden at vi skal treffes og finne på noe. Jeg blir rett og slett litt tullerusk av dette, for jeg vil gjerner fortsette forholdet, men siden det ikke går så prøver jeg nå å forsone meg med å være venner. For en ukes tid siden fikk jeg nok, og sa at jeg må få ta initativ til hvordan kontakt vi skal ha. Etter to dagers stillhet fra meg, ramlet det inn meldinger om hvor han savnet meg og hvor glad han er i meg. Jeg vet han bryr seg mye om meg, og er livredd for å miste meg. På en side vil jeg ikke miste ham selv, på den annen side vil jeg gjerne gå videre med livet mitt. Jeg håper jo så klart at han skal innse hvor godt vi passer sammen, men jeg baserer ikke livet mitt på dette. jeg vil bare finne en balansegang. Er det noen som kan gi meg noen råd?
trønderrock Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Du får snakke med ham og si at hvis det er slik at han er glad i deg og ikke vil miste deg som venn må han la deg få den tiden du trenger, og litt avstand. Det vil jo være umulig for deg å gå videre hvis dere skal ha så hyppig kontakt som dere har nå. Det er vel kanskje i overkant mye kontakt i et hvilket som helst vennskap dette? Jeg har ihvertfall ingen venner jeg har så mye kontakt med... Kun samboeren min... Og hvis han savner deg så mye at to dager uten kontakt er for mye, bør han kanskje revurdere forholdet deres?
MrBrightside Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 av personlig erfaring, vil ikke det der føre til noe. Spar deg selv og vær sterk og hold deg unna han helt til du selv er klar til å for å se på han som en venn uten å ønske no mer. Akkurat dette skjedde med en eks av meg, hu hadde ikke de rette følelsene for meg lenger, og ville heller være venner. Men holdt daglig kontakt og kom med jevnlige hint om at hu ville prøve på nytt. Vet ikke hva det er som skjer, men tror de bare ikke klarer se lenger enn sin egen snute og er veldig usikre på hva de vil. Beskytt deg selv å kutt kontakten for en stund er mitt råd.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 TS her.. nå har vi tilbragt nok en helg sammen,og nok en gang har han bedyret hvor redd han er for å miste meg, at jeg er den som har betydd mest for ham i hele livet, osv osv.. men kjærester, nei, det kan vi ikke være. jeg sa at slik som det er nå; at jeg vil være kjæresten hans, og det blir feil for meg å være venner da; så er det stor sjanse for at han faktisk mister meg, da begynte han å gråte.er det flere som har erfaringer fra dette? vet ikke hva jeg skal gjøre.. vil gjerne ha ham i livet mitt, men er redd det blir et "lånt" vennskap - til den dagen en av oss finner en ny...
Gjest Bøllefrøet Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Virker rett og slett som om han vil ha i pose og i sekk. Han vil kunne gjøre alt han kan som singel, uten å måtte svare til deg. Allikevel vil han også ha tryggheten i dere to, og være såpass nær at han passer på at du ikke finner deg en ny. Jeg har opplevd det samme et par ganger. Først da jeg fant meg en ny var det greit for dem å være kjærester igjen, for da visste de at jeg ikke ville fortsette å la dem få begge deler.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 du må snakke med ham, hvis han føler at han har gjort en stor tabbe, så kan du bli sammen med ham igjen, hvis det er det du vil, men finn ut først hva du vil da........
Gjest Bøllefrøet Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 du må snakke med ham, hvis han føler at han har gjort en stor tabbe, så kan du bli sammen med ham igjen, hvis det er det du vil, men finn ut først hva du vil da........ Hvordan kan hun det når han sier at han ikke vil ha kjæreste?
Gjest Gjeste_pest Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Been there, done that...går bra en stund, inntill en av dere treffer en ny - og jeg håper for din del at det blir deg så svinet får se hva han går glipp av!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå