Rainbow Brite Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Noen som vet hvor man kan få tak i det? Evt hvordan man avskaller mungbønner? De skal se gule ut når de er avskallede! Trenger det til en oppskrift jeg har så lyst til å prøve! i premie til de som har tips og vet! :blunke:
Rainbow Brite Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har laget dette i dag:) : Dessert-ris med bønner og kokoskrem: 1 dl sticky rice 1/2 dl grønne mung bønner (avskallede, de er gule uten skall) 1/2 - 1 ss sukker 1 ss kokosmelk 1 knivsodd med salt kokes i litt mer vann enn vanlig Kokoskrem: 1 boks tykk kokosmelk (mange merker er veldig dårlige, jeg anbefaler "kara") Kok opp med 1 ss hvetemel så du får en slags grøt. Kjøl ned, rør i sukker om du liker søt krem, og servér til mungbønnerisen. Det ble kjempegodt, var veldig enkelt å lage, og en del til overs, så jeg har tenkt til å mumse litt etterpå! Fant oppskriften her! (For ikke å snakke om hvor mye sunnere dessert dette er enn veldig mye annet :blunke: )
Rainbow Brite Skrevet 17. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2007 Det er det også! Hurra for 17.mai
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå