Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fikser dere

* negler

* hår

* blomster

* bryllupskake

* overnatting

?

Og til hvilken pris?

Videoannonse
Annonse
Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

* negler

Negler tenker jeg blir på Solsiden Spa siden det ligger i nærheten, og jeg har vært veldig fornøyd med servicen der før.

* hår

Hår og sminke blir på Wang og Nordberg på Solsiden fordi Linda Wang er den frisøren jeg er mest fornøyd med. Men nå er hun nok omtrent 8 måneder gravid når jeg skal gifte meg den 4. august, så det kan hende noen andre der må ta meg i stedet...

* blomster

Waldén Moum på Byhaven, fordi mannen kjenner noen som kan gi oss rabatt.

* bryllupskake

Har ikke bestemt oss ennå, Holm kanskje?

* overnatting

Bestilte rom i dag, skal ha en junior-suite på Rica Nidelven.

Aner ikke prisen på noe annet enn overnattingen, som blir ca 2500-2700 kroner.

Endret av Veronica Mars
Skrevet (endret)

* negler

ordner jeg på Eden spa på Byåsen butikksenter, kr 590

* hår

skal bruke Style It som ligger i Ila, de har gode erfaringer med brudefrisering og sminke. Ca 3500 med sminke for meg, forlover og brudepike

* blomster

Bruker GK Flora som ligger i Klæbu ca 6000 med bordpynt

* bryllupskake

Holm Bakeri 2000 for bryllupskaken, resten bakes av slekt og venner

* overnatting

Slekt og venner + at vi stuer inn så mange som det går i vårt hus :ler:

Endret av ija
Skrevet

Med overnattig så mente du sikkert oss, ikke gjestene... jeg som er sløv så sent på kvelden.

Uansett, vi skal ligge hjemme på vårt eget rom :) Valgte dette da vi har innvitert på frokost dagen etter og fordi vi har mye besøk. Kommer til å bruke minimum med tid på ett hotell rom så derfor valgte vi å gjøre det sånn. Men ser absolutt fordelene og romantikken i å leie ett rom for bryllupsnatten :hjerte:

Gjest lillelou
Skrevet (endret)

* negler

Frisøren min gjør det.Skal bare ha et lag blank lakk på egne negler.

* hår

SansStylistene Nordre gt.1800 for hele "pakken"

* blomster

Bybroen blomster på Solsiden 1500 for bukett+ knapphullsblomst

* bryllupskake

Fra Franske Fristelser på Rosenborg ca 1500

* overnatting

Hjemme hos oss selv. Skal arrangere grillfest dagen etter (st.hansaften) og syns det ble mest praktisk å sove hjemme.Ser helt klart det romantiske aspektet ved å ha bryllupsnatt på hotell,men det tar vi senere i sommer. Heldigvis har vi nyoppusset bad med digert badekar vi kan "bryllupsbade" i. :sjarmor:

Endret av lillelou
  • 1 år senere...
Gjest Gjest_miamor_*
Skrevet

Drar fram denne igjen jeg :jepp:

Skal i ilden i midten av august, og er i planleggingsfasen i forhold til hår, sminke, blomster, bryllupskake, overnatting (brudepar, ikke gjester), og location for bilder...Gleder meg til å høre hva dere andre har planer om!

Skrevet

Hei

Jeg skal også i ilden i midten av August.

* Hår- Chilli på Havstein

*Negler-Får lagt negler på Flatåsen

*Brudebukett/blomster- Bestilt på Byhaven

*Fotograf-Studio-G på Heimdal

*Location for bildene ser jeg for meg i Erkebispegården.

*Bryllupskaken skal jeg lage selv.

*Overnatting ordner kjære, så det vet jeg ikke.

Gjest Gjest_miamor_*
Skrevet
Hei

*Brudebukett/blomster- Bestilt på Byhaven

*Fotograf-Studio-G på Heimdal

*Location for bildene ser jeg for meg i Erkebispegården.

*Bryllupskaken skal jeg lage selv.

*Overnatting ordner kjære, så det vet jeg ikke.

Jøss, skal du lage kaken selv?! Imponerende :jepp: Vi har sjekket ut bryllupskaker på bl.a. Rosenborgbakeriet og Byåsen bakeri, men godt mulig vi går for vanlige marsipankaker derfra som vi dekorerer selv..

Ellers har jeg bare bestemt location, Festningen (så krysser fingrene for finvær den 15. :tommel: ). Sol og sommer, og ikke for varmt står også på ønskelista :rødme:

Studio G - er de ok prismessig?

Skrevet

Jeg lager kaker på bestilling, så da er det klart jeg må lage min egen. ;)

Det er jo ikke hver dag man får anledning til å lage drømmekaken.

Studio-G er iallefall bedre prismessig i forhold til FAME, så derfor velger vi de. Har ikke vært på planleggingstimen ennå, så vet ikke helt hva vår pakke kommer på til slutt. Det bestemmes jo av hva vi vil skal være med. :)

Skrevet

Jeg ønsker å anbefale en fotograf som tok bilder av en kollega for en tid tilbake. I Trondheim. Han var med hele dagen, hadde smurt matpakke til paret, tok nesten 3000 bilder, og dro ikke før etter brudevalsen. Etter vielsen fikk de en DVD med alle bildene i full oppløsning, en DVD med de vakreste bildene og parets sang på, og et bilde framkalt på lerrett. Prisen var på ca 5000kr.

Tror han finnes her: http://www.mortengranhaugfoto.com/

Bildene var så vakre at jeg nesten vurderer å invitere han til oslo neste sommer :)

Skrevet
Jeg lager kaker på bestilling, så da er det klart jeg må lage min egen. ;)

Det er jo ikke hver dag man får anledning til å lage drømmekaken.

Studio-G er iallefall bedre prismessig i forhold til FAME, så derfor velger vi de. Har ikke vært på planleggingstimen ennå, så vet ikke helt hva vår pakke kommer på til slutt. Det bestemmes jo av hva vi vil skal være med. :)

Har du en nettside eller noe så man kan få se noen av kakene du har laget ?

Og hva koster en bryllupskake?

Skrevet
Hei

Vet du at det ligger en salong i 2. etg. på Migosenteret som legger negler? De har masse å velge i både av pynt og hvordan du vil ha neglene.

De har egne tilbud til bruder.

Skrevet
Vet du at det ligger en salong i 2. etg. på Migosenteret som legger negler? De har masse å velge i både av pynt og hvordan du vil ha neglene.

De har egne tilbud til bruder.

Det visste jeg ikke. Grunnen til at jeg skal på Flatåsen er fordi jeg kjenner hun som driver der. ;) Men er åpne for andre forslag jeg. :)

Skrevet
Har du en nettside eller noe så man kan få se noen av kakene du har laget ?

Og hva koster en bryllupskake?

Man får vel ikke reklamere for seg selv her, så om jeg hadde hatt ei nettside, hadde det vel vært ulovlig å legge den ut. :)

Skrevet
Det visste jeg ikke. Grunnen til at jeg skal på Flatåsen er fordi jeg kjenner hun som driver der. ;) Men er åpne for andre forslag jeg. :)

Da får du jo sikkert et godt tilbud der :-)

Tenkte bare jeg skulle nevne det i og med at jeg vet de har tilbud til gifteklare bruder og brudgommer :-) Kan jo kanskje være et tips til andre da.

Skrevet

Supert med gode tips. :) så bare kom med flere om du har. :)

Skrevet

Gjerne tips om overnatting og frisør :enig: Så langt er ikke planlegginga kommet enda............

• 2 måneder senere...
Skrevet

Drar frem denne gamle tråden jeg..

..noen som har tips til dyktig frisør som ikke er grusomt dyr? Har sjekket en del priser blant de frisørene jeg vet er flinke, men det ligger på kr 4000,- og oppover kun for brudens hår + prøvetime (altså uten evt sminke, forlover, og andre utgifter).

Tips tas i mot med takk! :lur:

Gjest Gjest_Brud-09_*
Skrevet

Jeg har også sjekket litt, og det er dyrt...

Men jeg tror jeg har bestemt meg for å bruke en salong på Heimdal som heter C2M. Er en stund siden jeg var der å spurte nå, men mener de sa det ville komme på i underkant av 3000,- for brud og forlover. Det inkluderte prøvetime, sminke og hår til brud, og oppsett til forlover. Da syntes jeg ikke det var såå ille, for alle andre plasser har ligget på 4000 og oppover... Tror kanskje det blir litt rimeligere også, fordi jeg tenker å ordne sminken på annen måte.

Går ikke så ofte til frisøren til vanlig, jeg har derfor valgt en frisørsalong som jeg kjenner via andre som bruker den. Det er jo ganske viktig at man er fornøyd med hår og sminke den dagen... Med tanke på alle bildene man skal være med på... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...