Lady Lovelylocks Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Klokken 23 begynte begynte det å bråke utenfor vinduet mitt. Gata måtte vaskes. Greit nok det, men kl 23 på en mandagskveld? Og for et par uker siden begynte en fyr å blåse løv kl 03.00 og holdt på en halv time. Ukedag dette også. Er dette vanlig? På dagtid hører jeg jo ikke en lyd, svært stille i nabolaget. Endret 15. mai 2007 av The Pink
Gjest Tweek Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Jeg trodde det var en lov om at etter kl.23 skulle det være stille
Gjest Vampyra Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Dette hørtes jo veldig rart ut! Det skal være stille etter kl 23...
Lady Lovelylocks Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Var igrunn det jeg trodde også... Og der var bråkemaskinen igjen.. Endret 15. mai 2007 av The Pink
Hobgoblin Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Der jeg bodde før, ble en liten gatestump måket for snø midt på natta. Det gjorde meg skikkelig forbanna, fordi det var virkelig ikke snakk om en trafikkert gate som måtte brøytes nattestid til morgenrushet. Har også hørt løvblåsere, og jeg er rimelig sikker på at det IKKE er lov! Men hva skal man gjøre? Ringe kommunen eller grunneier, løpe ut og og be løvblåseren om telefonnummer til arbeidsgiver...?
Rosalie Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 (endret) Man ringer polisen. Det er de som skal håndheve dette. Og man ringer polisen hver gang støynivået er uakseptabelt mellom 23 og 07. (Vi har litt slack nå - russen får bråke just så mye de vil fram til 17. mai, men ellers tar jeg ikke 5 øre for å varsle polisen). Endret 16. mai 2007 av Wadjet
Knøttet Skrevet 17. mai 2007 #7 Skrevet 17. mai 2007 her vi bor (midt i byen) er det ofte en gatevaskebil (tror det er det det er i alle fall) kjører forbi midt på natta, gjerne i 3-4 tiden ... vet ikke helt om det er noe man må regne med når man bor i byen eller ikke ... *frustrert*
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 Dere wannabe middelklasseurbanister får flytte ut til drabantbyen, da vet dere. Der har de nattero. HA HA HA HA!
Gjest TaraTarantell Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 Dere wannabe middelklasseurbanister får flytte ut til drabantbyen, da vet dere. Der har de nattero. HA HA HA HA! haha
Tulipanpiken Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Man ringer polisen. Det er de som skal håndheve dette. Og man ringer polisen hver gang støynivået er uakseptabelt mellom 23 og 07. (Vi har litt slack nå - russen får bråke just så mye de vil fram til 17. mai, men ellers tar jeg ikke 5 øre for å varsle polisen). Det er greit at man har muligheten til å ringe politiet hvis det er uakseptabelt mye støy om natten, men det er vel neppe grunn til å oppta deres ressurser på grunn av kommunalt arbeid og andre ting som ikke forekommer jevnlig? Jeg har også vurdert å ringe politiet flere ganger, men det er på grunn av naboer som til stadighet har fester og nachspiel til kl 05 på morgenen. Ingen grunn til å se på politiet som sin egen private securitas-gjeng
Annie Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 Nå bor ikke jeg i byen lengre, men i "syden" er det jo vanlig at rydding av gater, søppeltømming osv blir tatt på natta. Da er det minst trafikk og lettest for dem som gjør det å komme til. Tror vel det er noe av prisen man må betale, når man bor i by.
Daria Skrevet 22. mai 2007 #12 Skrevet 22. mai 2007 Vask/vedlikehold av veier utføres ofte om natten av praktiske hensyn, og er blandt de tingene man må leve med når man bor i byen. Nødvendigheten av å blåse løv i 03-tida er jeg litt mer tvilende til.
Hobgoblin Skrevet 22. mai 2007 #13 Skrevet 22. mai 2007 Vask/vedlikehold av veier utføres ofte om natten av praktiske hensyn, og er blandt de tingene man må leve med når man bor i byen. Nødvendigheten av å blåse løv i 03-tida er jeg litt mer tvilende til. Men vask/ vedlikehold av vei på nattestid gjelder hovedveier, og ikke lite trafikkerte gater.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå