Ut i det fri Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Min datter på 8 år har hatt litt vondt i magen i 4 dager, men med et par "topper" om dagen med veldig vondt. Disse varer kanskje under ett minutt. Avføringen har vært ok ettersom jeg forstår, men hun har veldig ofte løs mage. I går kveld var hun i tillegg litt kvalm. Vi fikk legetime i dag, og etter en rask sjekk konkluderte han med omgangssyke (det brummet og romlet vist voldsomt i tarmene), og vi dro hjem. Vel hjemme syntes jeg det hadde gått litt for fort. Hun har som sagt veldig lenge hatt løs avføring og oftere enn vanlig vondt i magen. Jeg hadde egentlig tenkt å spørre om matallergi eller noe i den duren, ev mangel på noe, da hun er rimelig vanskelig i matveien. Kan det være allergi eller noe slags mangel på vitaminer ol? Kan dette finnes ut av i tester, eller hvordan går jeg frem? Tror ikke det er vanlig omgangssyke hun har, og sitter igjen med en dårlig følelse. Takker for svar.
Gjest Frances Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Det du beskriver kan være mange ting, det viktigste er å holde øye med henne og observere hvordan hun har det. Følg med på avføringen også så langt det lar seg gjøre, om det er blod i den og om hun har mye luft i magen. Hvis hun ikke blir bedre, ville jeg krevd en grundigere gjennomgang hos legen. Det kan jo være en type allergi, alt fra laktoseintoleranse til cøliaki kan gi de symptomene du beskriver. Det kan også være tegn på tarmsykdom, det er relativt sjeldent men bør sjekkes ut dersom det ikke blir bedre. Det kan være en ide å holde seg unna melkeprodukter og tungt fordøyelig mat til hun er bedre. Håper det bedrer seg
Gjest Frysepulver Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Min søster slet med noe liknende og ble sjekket ut nøye på Riksen. Det ble etterhvert funnet ut at hun ikke likte å være i barenhagen fordi hun syntes den ene som jobbet der var så streng - så det kan jo være noe hun gruer seg til etc. også?
Ut i det fri Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2007 Dette har vart lenge i mer eller mindre grad. Hun er i fysisk fin form (bare "riene" plager henne) og hun elsker skolen. Det har ikke vært blod i avføringen, men luft er det tilsynelatende en del av Vi følger nøye med og vurderer ny legetime. Hun liker ikke melk, men får jo i seg melk via masse andre produkter. Om man skal unngå en matvare for å se om man er allergisk - hvor lenge må man "holde opp" for å gjøre seg opp en mening om man er det? Bruker man deretter å innta litt av det antatte allergenet for å se om det virkelig var det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå