Gjest Purple Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Jeg meldte meg inn på treningssenter i slutten av januar. Betalte for de to første månedene med en gang (februar og mars), mens resten skal betales med AvtaleGiro. Men det har ikke blitt trukket noe ennå, og det er ikke kommet noen meldinger om AvtaleGiro i nettbanken min (Skandiabanken). Må jeg gjøre noe selv? Trodde det skulle opprettes automatisk av banken? Trodde da det gjorde det sist jeg var medlem på treningssenter. Begynner å bli litt nervøs for at jeg plutselig får masse gebyr og sånn. Noen som vet?
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Har du prøvd å legge inn en betaling på dem på kr 1,- og se om du får opp avtalegiro avtale? Dette er måten å legge inn Avtalegiro på i Skandiabanken.
Gjest Purple Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Leste akkurat om det nå, men hva skal jeg legge inn? Det står et kontonummer ("Kredit kontonr") på AvtaleGiro-delen av kontrakten min, men jeg har ikke fått noe kidnummer. Har ikke fått noen forfallsdato heller... Må kanskje ta meg en tur innom der og spørre. Men det er jo litt flaut da...
MissJenny Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 der jeg jobba gikk det automatisk for alle banker bortsett fra skandiabanken, de måtte opprette en avtalegiro selv.
Gjest Purple Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Så irriterende at det ikke skjer automatisk da! Prøvde å gjøre som det står på hjelpesidene, men fikk ikke opp noe forslag om avtalegiro. Må kanskje ha et kidnummer?
Titta Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Ja, du må ha KID-nummer for å opprette en avtalegiro. Hvordan klarte du å betale de første regningene da? Hadde du ikke KID-nr da?
Gjest Purple Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 For de to første månedene betalte jeg med visakort på betalingsterminal på senteret. Fikk ingen regning.
Tari Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Så merkelig, der jeg trener ble det opprettet avtalegiro automatisk og jeg har skandiabanken.. Ville tatt en telefon til treningssenteret jeg.
Titta Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Hentet fra avtalegiro.no: Slik kommer du raskt og enkelt i gang Hva passer deg best? – her er tre enkle måter å komme i gang på: 1. Har du nettbank finner du en komplett oversikt over hvilke bedrifter som tilbyr AvtaleGiro her. Du vil oppleve å motta et tilbud om AvtaleGiro i nettbanken,som du kan respondere direkte på. Du er så i gang fra neste regning av. 2. Du kan også stikke innom banken, eller kontakte banken på telefon. 3. En rekke bedrifter du betaler regninger til vil også sende deg tilbud om AvtaleGiro i posten. Fyll da bare ut svarkupongen og send den i retur. Avtalegiro er ikke noe som kommer av seg selv. Det skjer ikke automatisk uten at en har foretatt seg noe som helst. Banken kan ikke la hvem som helst trekke penger fra din konto uten at du har akseptert avtalen (enten i nettbanken eller ved å signere på tilbud om avtalegiro du har fått i posten/fylt ut på treningssenteret), og treningssenteret kan jo ikke vite hvor de skal trekke pengene hvis du ikke har gitt beskjed hvor. Du må uansett ta kontakt med treningssenteret ditt. Har du fylt ut et slikt tilbud om avtalegiro og de har rotet det til så få dem til å ordne det på nytt, evt. få kid og kontonr slik at du kan få lagt den inn selv. Legger du inn regning til dem i nettbanken så skal det komme opp forslag.
Gjest Purple Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har signert på skjema og gitt dem kontonummeret mitt, så da trodde jeg at jeg ville få det opp i nettbanken min etterhvert. Men jeg skal ta meg en tur innom og snakke med dem jeg, så ordner det seg nok. Syns nesten det er litt rart at de ikke har sagt noe, for nå er det jo ihvertfall et par mnd jeg ikke har betalt for... Takk for svar, dere
Tari Skrevet 16. mai 2007 #11 Skrevet 16. mai 2007 På alle treningsstudioene jeg har trent så har den nederste biten på innmeldingsskjemaet vært opprettelse av avtalegiro, med mindre man betaler kontant for hele året selvfølgelig. Det høres ut som treningssenteret har tullet det til med avtalegiro på din treningsavtale. Ta en telefon til senteret og sjekk det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå