tingeling Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Vi skal ha fest uten middag (kommer til å informere om det) for venner og søsken på kvelden på bryllupsdagen. men vi klarer ikke å bestemme oss for hvordan vi best kan legge det opp ift den servering som vi skal ha. Noen som har meninger? Opplegg/alternativ 1: - servering av champagne når alle kommer - servering av bryllupskake etter at alle er på plass. - siden div å tygge på (potetgull, grønnsaker m dipp etc) frem til midnatt - spekemat som nattmat. Opplegg/alternativ 2: - servering av champagne når alle kommer - fingermat settes frem i ca 2 (?) timer - Bryllupskake etter dette - siden potetgull etc resten av festen Vi kommer til å stå for det meste av alkohol + annen drikke uansett hva vi gjør. Det er en fest og mat er ikke en prioritering, men jeg heller mot alternativ 1 av to grunner: for det første betyr det at vi kan servere champagne til kaken, for det andre betyr det at budsjettet holder til skikkelig nattmat. på den annen side er det jo veldig koselig med fingermat... Hva tror dere? tingeling
Gjest Pet Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Jeg ville gått for alternativ 1. Tror ikke jeg ville hatt så lyst på bryllupskake et par timer ute i festen etter å ha drukket noen glass. Dessuten hørtes det godt ut med spekmat.
Fat Sally Lee Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Som gjest ville jeg nok satt pris på å få mat først, og så kake, men det er bare meg... Høres uansett ut som et bra opplegg! Endret 15. mai 2007 av Lucy Outlaw
tingeling Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2007 Som gjest ville jeg nok satt pris på å få mat først, og så kake, men det er bare meg... Høres uansett ut som et bra opplegg! ← Ville det gjelde selv om festen begynte kl 20 og du hadde fått informasjon om at det ikke ble servert middag? tingeling
Frey Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Når gjestene er informert om at det ikke blir servert mat kommer de heller ikke sutne. Jeg som gjest (som hadde spist middag før jeg dro) ville foretrukket alternativ 1.
øyenstikker Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Bare et spørsmål: Når er vielsen da? Hvis det blir et øangt tomrom mellom vielsen og festen ville jeg likt alt 2 best. (slipper å tenke på å dra noen plass og spise i mellomtiden) Men hvis det er tid til å spise middag før dere skal ha vielsen, ville jeg likt alt 1 best.
tingeling Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2007 Hei Vielsen er i tinghuset med kun nærmeste familie (foreldre og søsken) til stede. Dene r tidlig på dagen så søsken rekker fint å dra hjem, spise, slappe av før de kommer på festen tingeling
trønderrock Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Jeg ville valgt det første. Det blir jo mer som hvis man ikke ber alle til midddag og noen kommer senere på kvelden. Når man vet at det ikke blir servert middag så er gjestene forberedt på det og spiser før de kommer Hørtes jo kjempeggodt ut med spekemat til nattmat da.
pusla Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Jeg ville også gått for alternativ 1, da gjestene vet at de ikke kommer til mat/middag, og sikkert har spist først. Da er det fint å starte med kake og ha god nattmat litt senere uti festen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå