Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2003 #1 Skrevet 7. mars 2003 Jeg lurer på hvor mye alkohol dere drikker i gjennomsnitt pr. mnd og hva dere drikker, jeg. Har hatt en del diskusjoner med folk om hva som er vanlig forbruk, men vi blir ikke enige. Nå spør jeg like godt dere! Etter polsalget, smugling og svensketurene å dømme, må forbruket være STORT blant folk flest. Samtidig er jeg nysgjerrig på drikkekulturen rundt omkring...Hvor drikker dere, når drikker dere, sammen med hvem drikker dere, osv...
Gjest Lott@ Skrevet 7. mars 2003 #2 Skrevet 7. mars 2003 Jeg drikker aldri. Årsaken til et er at jeg er livende redd for å ende opp som alkoholiker - hvilket KAN være et arvelig fenomen, og temmelig skremmende når flere i familien har denne lidelsen. Så derfor - jeg er avholds, og trives med det
jojobing Skrevet 7. mars 2003 #3 Skrevet 7. mars 2003 "svindlergods" som "vanlig sprit" har jeg ikke i meg noe av.. ! jeg og sambo deler ca 6 flasker rødvin i måneden.. tar gjerne et glass til maten mitt i uka osv.. ellers har vi litt wiskey til "irish coffe" ol og div likører koser vi oss av og til med.. Jeg reiser såpass mye at jeg fyller opp barskapet med "kvote" raskere enn jeg tømmer det.. så jeg kan love deg at jeg ikke bidrar til smuglingen, ja!
Gjest Debbie Harry Skrevet 7. mars 2003 #4 Skrevet 7. mars 2003 Før, når jeg var yngre drakk jeg mye oftere og mer enn nå. Jeg tror det er vanlig blandt min aldersgruppe (rundt 30 ) å "ta seg en øl" eller et glass vin til middag eller om kvelden, spes. i helgene, men jeg gjør sjeldent det. Jeg har ikke noe problem med å være edru selv om de rundt meg ikke er det. Samtidig syns jeg det er veldig gøy de få gangene jeg drikker og blir litt småpussa (eller litt mer). Skal vi se, mitt alkoholforbruk... (tenke tenke) jeg var ute sist torsdag (omgås lærere som hadde vinterferie ). Det var gøy, og jeg ble småfull. Utover det husker jeg ikke sist jeg drakk noe med alkohol, bortsett fra i julen. Jeg har heelt sikkert drukket mellom jul og nå, men som du skjønner, det er hverken ofte eller mye. Tror kanskje ikke jeg er den rette til å svare, når jeg tenker meg om..
Cassandra Skrevet 7. mars 2003 #5 Skrevet 7. mars 2003 Jeg liker ikke alkohol noe særlig, så jeg har ikke noe alkohol forbruk i måneden. Det hender en sjelden gang at jeg drikker litt bailays på fest, men som sagt: sjeldent. Kanskje 2003 blir det året jeg blir fullstendig avholds? Jeg har ikke rørt alkohol på over ett år, så........
ivanka Skrevet 7. mars 2003 #6 Skrevet 7. mars 2003 jeg drakk en øl i jula. og en i juli. det var alkoholforbruket mitt oppsummert for det siste året.
Julie Skrevet 7. mars 2003 #7 Skrevet 7. mars 2003 Jeg drikker rundt 18-24 halvlitere i mnd. Altså, en sixpack hver helg ca. Er student, det er vorspiel/ut på byen mer eller mindre hver helg. Mange av vennene min bor i kollektiv, sitter ofte der før vi drar ut. Alle i kollektivet pleier å be vennene sine, så det blir ofte folksomt.. Drikker ikke smuglervarer eller "himkok" Julie.
Nala Skrevet 7. mars 2003 #8 Skrevet 7. mars 2003 Drikker ufattelig lite for tida. Har vel blitt et par ganger i løpet av det siste halvåret eller så. Men så har jeg ammet de siste månedene også da, så deg forklarer jo litt. Når amminga avsuttes for godt blir det vel mer. Da tenker jeg det blir litt mer rødvin til god mat om kvelden og sånn. Gleder meg :D
Gjest Duchess Skrevet 7. mars 2003 #9 Skrevet 7. mars 2003 Det er ikke mye, jeg er av type kresen på hva jeg heller i meg. Men når jeg først finner noe jeg liker, da kan det fort ende opp sånn: :o
L@dy Skrevet 7. mars 2003 #10 Skrevet 7. mars 2003 Jeg drikker ganske sjelden alkohol. Det kommer nok av at jeg ikke er så mye på byn lenger. Synest det kan bli litt kjedelig. Er vel et tegn på alderen... Men går jeg ut, så blir det nok noen øl. Av erfaring så styrer jeg unna sprit. Jeg sier til min samboer at vi er blitt et "ordentlig gammel ektepar" he,he... Forresten, Lott@, du hadde en morsom Aventar
Gjest Lea Skrevet 7. mars 2003 #11 Skrevet 7. mars 2003 Jeg tror at jeg må gi deg forbruk pr år i stedet jeg.. store deler av vinteren er jeg total-avholds, mens om sommeren er det litt pimping utendørs. Tror kanskje at det går 10-15 flasker hvitvin, 1-3 liter sprit og noen få flasker rusbrus i løpet av et år jeg.. ikke mye med andre ord. Jeg liker ikke øl eller rødvin og er ikke så veldig glad i å bli full. Drikker meg brisen 2-3 ganger i året jeg. Kjøper nesten aldri alkohol til oss selv i utlandet, men det hender at vi kjøper med til familie og venner i stedet.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. mars 2003 #12 Skrevet 7. mars 2003 Jeg bælmer aldri øl men nyter ett glass vin ett par. ganger i uken og lager drinker i helgene eller om kvelden hvis jeg ikke skal kjøre neste morgen. Og jeg er veldig glad i Cider. Handler ikke billig-sprit i Sverige, så nøden er jeg ikke. Milla
Gjest Lott@ Skrevet 7. mars 2003 #13 Skrevet 7. mars 2003 Forresten, Lott@, du hadde en morsom Aventar Takk for det
Gjest Diva Skrevet 7. mars 2003 #14 Skrevet 7. mars 2003 Tja. Drikketendensen har roet seg etter rus(s)etida Jeg liker ikke øl. Vi er begge glad i vin, spesielt rødvin, og tar gjerne et glass vin til middag i ny og ne, gjerne midt i uken. Til fest blir det rødvin / champagne / musserende vin Drinker av og til (liker nesten ikke noe lenger), gin tonic er bra, friske, litt tørre drinker er mer min greie nå. Likte søte klissedrinker før. Lager sjelden drinker hjemme, blir på by`n eller hos venner. Vi er også glad i cognac og whisky. Det har vi i baren hjemme og det nytes en kveld i ny og ne, noen ganger 2 ganger i uka, andre ganger 2 ganger i måneden. En Baileys i ny og ne eller en annen liknende likør, på masse is i et rundt lite glass, er kjempekos. Vi handler gjerne polvarer hos søta bror, hvis vi er der på handletur fra før. Men vi drar ikke til Sverige bare for et besøk på Systembolaget. Tax-free priser er bra når man skal handle cognac og whisky. Det er jo svinedyrt i Norge! Himkok og smuglersprit er jeg smart nok til å ligge langt unna. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan det går an å kjøpe sprit man ikke vet hvor kommer fra
Skusla Skrevet 7. mars 2003 #15 Skrevet 7. mars 2003 Vel, det er sjeldenere og sjeldenere jeg drikker... Er vel på fest en gang hver 3. mnd tenker jeg... Å da drikker jeg ca en flaske vin... Ellers blir det veldig sjelden.. Tar meg en øl, ett glass vin eller en irish cofee en og annen kveld, men veldig sjelden da jeg går på medisiner som gjør at alkohol påvirker disse.... Var mye mer på byen før, men nå er det sjelden og det er egentlig ok det.... Har endel alkohyyyler fra div utenlandsreiser, men de står i skapet og samler støv.. Har smakt himkok EN GANG i mitt liv da jeg var 16 år, og spydde som en gris, så det holder jeg meg laaaangt unna... Fornuftig nok lært av mine feil...
Lisle Skrevet 7. mars 2003 #16 Skrevet 7. mars 2003 jeg har også en alkoholiker i familien men jeg er ikke redd for å ta opp vanene hans jeg drikker gjerne 1 liter hvitvin fredag og lørdagskveld. men noen ganger tar jeg heller et par glass rødvin til en god middag i helgene. (jeg elsker rødvin men tåler det ikke så godt lenger som da jeg var ung, nå spyr jeg etter 4 glass ;( ) hvitvin blir jeg forresten aldri fyllesyk av uansett hvor mye jeg har drukket! jeg elsker forøvrig cocktails, har igjen en halv flaske med gimsøy's san fransisco og en flaske gimsøy's cosmopolitan (slik flotte mixflasker fins ikke her nede, må lage alt selv da). men kun en liten slurk vodka igjen. rusbrus er herlig men dyrt (drøye 10 kr flaske uhu) da kjøper jeg heller en liter hvitvin til samme prisen vodka og rom tåler jeg ikke så godt, forrige helg hadde jeg 6 san fransiscos og morgenen etter hang jeg over vasken og spydde ;( søndag-torsdag drikker jeg helst ingenting.
Gjest care Skrevet 7. mars 2003 #17 Skrevet 7. mars 2003 Jeg drikker vin med måte. Drikker aldri slik at jeg blir overstadig, det synes jeg er utrolig harry. Fulle mennesker er patetiske. :-?
Tusenfryd Skrevet 7. mars 2003 #18 Skrevet 7. mars 2003 Drikker altfor lite... kjøper noe cider av og til, og det går litt nå og da... en vinflakse er sjelden vi tar, men noen ganger en likør. Øl drikker jeg aldri hjemme, og det er l e n g e siden sist jeg drakk det ute også...
Edie Skrevet 7. mars 2003 #19 Skrevet 7. mars 2003 Er ikke så glad i hverken øl eller vin. Er jeg ute, rundt en gang hver andre-tredje måned, eller har en vennekveld hjemme i helga, drikker jeg enten drinker eller cider. Men forbruket er absolutt ikke stort. Før (les: russetid) drakk jeg for å bli full, nå er det fordi det er godt og for å kose meg.
Gjest Starya Skrevet 7. mars 2003 #20 Skrevet 7. mars 2003 Jeg tar meg gjerne en rusbrus på lørdagskvelden, men det holder med en. Vin kan jeg også drikke, men det blir vanligvis når jeg er på ferie hos min mor, da kan vi dele en flaske vin og litt kjeks og sånt... Glad i likør er jeg, men jeg kjøper det sjeldent. Og jeg har ingenting i mot hjemmebrent så lenge den kommer fra en bestemt slektning. Da er den nemlig av ypperlig kvalitet, og overleveres ofte i form av hjemmelaget, god, likør. (Og i tillegg vet jeg at han aldri selger så mye som en dråpe.) Men i det hele og store har jeg nok ikke store alkoholforbruket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå