Gjest Gjest_jente24_* Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Jeg og sambo krangler relativt sjeldent, men når vi krangler så går det hett for seg. Altfor hett for seg. Jeg prøver å diskutere på en saklig måte, slik at vi kan få ordna opp raskest mulig. Han er bare sint, slår hardt i bord og vegger, kaster ting etter meg og kaller meg stygge ting (Stygg kjerring, mongo, sutre unge osv). Han har også tatt hardt i meg noen ganger, dyttet meg og vært hardhendt. Dette skremmer meg og jeg vil slett ikke ha det slik. Sist vi kranglet gikk det så hardt for seg (han var full) at han sparket meg. Da sa jeg at enten fikk han oppsøke hjelp mot sinnet sitt, ellers ble det slutt mellom oss. Han har ikke oppsøkt hjelp enda og i dag ble det nok en dum krangel. Han kalte meg flere stygge ting og sier at jeg må flytte ut og ikke får noen av møblene (som vi har kjøpt sammen) Han kastet fjernkontrollen etter meg og styrtet ut av huset. Jeg vet at han kommer hjem når som helst, men aner ikke hva jeg skal si eller gjøre...
Buster Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Om du fortsetter å akseptere slikt som dette vil det nok bare bli verre, syntes du gjorde rett i å legge press på ham. Tenker da på at enten oppsøker han hjelp for sitt sinne eller så går du fra ham, men da er det viktig at du følger dette opp også. Nå har han spilt ballen til deg og bedt deg om å flytte, hvorfor ikke ta han på ordet og faktisk flytte. Nå spiller det ikke noen rolle hva han sier om at du ikke skal få møbler, har dere kjøpt disse sammen så skal disse klart deles også. Er det hans leilighet og er det slik at han har betalt mye mer enn deg for alt eller er det ganske likt? Ønsker deg lykke til uansett hva du måtte finne på, men ikke aksepter at han blir voldelig og ikke finn deg i at han skal ha alt av møbler.
Bhrsrk Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Da sa jeg at enten fikk han oppsøke hjelp mot sinnet sitt, ellers ble det slutt mellom oss. ← Så nå får vi og samboeren din se om det er tomme trusler eller om du faktisk klarer å sette grenser og ikke lar der herse med. Håndtering av praktiske ting som deling av felles innkjøpte gjenstander er noe dere må håndtere på best mulig måte etterpå, men det er synd slike ting gjør at du blir værende.
Gjest vimselot Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 (endret) Ring "Alternativ til vold" og snakk med gutta der. Du kan være anonym. Vet ikke hva de vil råde deg til, men tror de vil be han ringe dem. Du kan ikke leve sammen med en som sparker og er voldelig. Liker heller ikke den psykiske volden du blir utsatt for. Hvis han ikke vil søke hjelp for sine problemer, ville jeg gått fra han. Han synes sikkert det er flaut å søke hjelp, men det kan like gjerne være at han ikke ser på det som et problem, og skylder på deg. Men du har ikke ansvaret for hans handlinger. Du har ansvar for å ta vare på deg selv og blir du i et destruktivt forhold gjør du det motsatte. Vet det ikke er lett, men hva er lett her i verden... Når det gjelder møbler, kan du få med deg noen venner og bare ta halvparten. Han høres veldig harry ut som ikke vil dele noe med deg av felleseie. Du kan ikke binde deg til møbler i alle fall, men sett opp en liste over hva du mener han kan få og du kan få, eller foreslå loddtrekning. Vet ikke hvor lurt det er hvis han er voldelig "hele tiden". Da er det best å bare pakke ned personlige ting og løpe... Endret 16. mai 2007 av vimselot
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Skriv et kort brev om at du ikke kommer tilbake før han har oppsøkt hjelp, pakk det viktigeste, og kom deg ut.
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Dette syns jeg ikke du skal finne deg i. Alle kan bli sinte og si og gjøre ting de angrer på, men når han oppfører seg sånn flere ganger, holder det bare ikke. Han bør forsøke å mestre sinnet sitt på en bedre måte, med egen eller andres hjelp. Og han bør skjønne at det har konsekvenser om han ikke foretar seg noe. Du skal ikke måtte finne deg i å bli kalt stygge ting bare fordi han er sint, og "ikke egentlig mener det". Det kan godt være han ikke egentlig mener det, men av respekt for deg bør han likevel klare å styre seg. Og når det gjelder dyttingen og det at han sparket deg, så bør det være uakseptabel oppførsel når man er i et forhold. Ikke for å skremme deg, men de sier jo at "konemishandlere" starter i det små, og at det er det som gjør det så vanskelig å bryte ut. Om han hadde slått kjæresten helseløs første gangen, tror jeg flere ville gått fra sine voldelige menn.
Amalie_85 Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Dette minner meg sååå mye om min x. Jeg dro fra han den dagen jeg trodde han kom til å drepe meg! Og jeg skulle gått mye før. Så ikke finn deg i det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå