Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er selv tvilling, og min kjære har søstre som er tvillinger... Er det noen som kanskje vet om jeg har større sjangs for å få flere enn et barn på en gang, om jeg skulle bli gravid? Vil jo helst ha en om gangen, tror jeg... :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg har hørt en gang at det er sjanse for annenhver generasjon (at dine barn får tvillinger), men meeget mulig bare en myte! Og når jeg tenker meg om, har jeg ikke sett så mange beviser på det...

Skrevet

ofte springes et led over altså min far er tvilling og han fik ikke tvillinger men min søster vil have stor chance for at få tvillinger, håber du forstod :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Toeggede tvillinger er til en viss grad arvelig. Det er tendensen til å slippe flere egg som går i arv. Eneggede tvillinger er naturens mest perfekte misdannelse og ikke arvelig.

Skrevet

Har hørt at det er større sjangse for at jeg eller broren min kan få tvillinger siden farmor var det jeg.. Kan det stemme at det er litt større sjangs? *Håper :lol: *

Skrevet

Jeg trodde også det var større sjans hvis en av mormor eler farmor er tvilling. I mors familie er det 4 tvillingpar(!) På slektstreff med etterkommere etter oldemor og hennes søsken skulle det vært 3 tvillingpar på ca. 100 personer - (2 eneggede, 1 toegget) - det kan da ikke være tilfeldig, eller??

Skrevet

Jeg mener også at det er annenhver generasjon som ofte har større hyppighet av tvillinger.

Skrevet

Min farmor var tvilling og jeg har også alltid hørt at det er større sjanse for at jeg kan få det. Kunne sikkert blitt spennende det da den tid kommer :lol: Det blir nok noen år til enda..

Gjest sexysadie
Skrevet

for deg som er tvilling og som har en søster med tvillinger er sjangsne 50/50 for å få tvillinger.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Jeg mener også at det er annenhver generasjon som ofte har større hyppighet av tvillinger.

Mamma er tvilling.. og hennes bestemor hadde tvillinger, så da er vel kanskje jeg neste ut? hmmm

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mor er toegget tvilling, dvs at min mormor fikk tvillinger.

Selv er jeg nå stolt og lykkelig bærer av to små i magen, som etter alle solemerker er toegget.

Det er kun toegget som er arvelig, og det hopper visstnok gjerne over et ledd. Jeg har vært forberedt på tvillinger i årevis, nettopp pga at jeg har hørt dette. Ante at jeg skulle ha tvillinger allerede i uke 6, da jeg begynte å vokse (tidlig å få trange bukser) og ble utrolig kvalm såpass tidlig. Var derfor ikke noen stoor overraskelse da Ul viste tvillinger :sjarmor:

Bare så det er sagt: tvillinger er kult!!!! og ingenting å kvie seg for. Har pratet med drøssevis av tvillingmødre, og de sier det samme alle sammen: hardt arbeid, javel, men dobbel moro og dobbel kos. Pluss at mange glemmer hvor utrolig mye selskap de to har i hverandre, både som helt nyfødte, og oppover hele barndommen. Til slutt: det er vel så mye arbeid med en på 2-3 og en nyfødt (har jeg også hørt flere si).

Stoor klem fra en stolt tvillingbærer

Skrevet

Ja det var meg altså :vinke: Glemte helt å logge meg inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...