Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får brystbarn vondt i magen når mor spiser bær? Jeg vet at man ikke skal spise jordbær pga av allergener, men andre bær trodde jeg kanskje var OK. Har spist multer en gang og da fikk han skikkelig mageknip. I dag var det moreller og barnet har grått masse før han sovnet. Stiller bær i samme klasse som kål og løk, nemlig ligg unna hvis man ikke ønsker hyl og skrik?

Er så vanvittig svak for moreller og blåbær, men må kanskje belage meg på å styre unna i sommer, snufs :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke merket noe til det, men nå har jeg en gutt som ikke har reagert noe særlig på det jeg har spist (annet enn løk de første to månedene). Jordbær spiser både jeg og han... (9 måneder nå), har ikke funnet noe på feks www.matportalen.no om at du må unngå jordbær.

Barn er forskjellige, noen er mer ømfindtlige enn andre, så du må prøve deg frem.

Skrevet
Har ikke merket noe til det, men nå har jeg en gutt som ikke har  reagert noe særlig på det jeg har spist (annet enn løk de første to månedene).  Jordbær spiser både jeg og han... (9 måneder nå), har ikke funnet noe på feks www.matportalen.no om at du må unngå jordbær.

Barn er forskjellige, noen er mer ømfindtlige enn andre, så du må prøve deg frem.

Har lest at man skal holde seg unna jordbær, eller andre allergifremkallende mattyper dersom det er matallergi mot akkurat denne maten i nær familie.

Når det gjelder hva barn får vondt i magen av, så varierer vel det sterkt fra barn til barn. Noen reagerer på sjokolade, andre på kullsyre, og noen på løk. Det må man bare prøve og feile seg fram til.

Om du er ganske sikker på at det er bær, Caramba, så ville jeg anbefalt at du unngikk det, hvertfall en stund. (Mange blir mindre ømfintlige etter hvert.)

Gjest CharlotteYork
Skrevet

En venninne av meg kunne ikke spise druer, hennes ønn reagerte voldsomt på det. Men når jeg tenker meg om er vel strengt tatt ikke druer bær ;)

Skrevet

Unger reagerer på ulike ting. Min reagerer ikke på noen ting! Jordbær har jeg spist MASSE av. Hvor i all verden finner man smilefjesene og sånn på denne nymotens sida? Før lå de jo til venstre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...