Totalya Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en HP Pavilion zd8000. Hvor lenge er det egentlig meningen den skal virke uten at ledningen står i? Den er tom for strøm etter ca 1/2 time, er det sånn det skal være?
Gjest Nedfall Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en HP Pavilion zd8000. Hvor lenge er det egentlig meningen den skal virke uten at ledningen står i? Den er tom for strøm etter ca 1/2 time, er det sånn det skal være? ← Nei, det hørtes lite ut, min klarer oppunder 3 timer, men den er ganske ny da, og er en liten lettvekter uten spillekapasiteter.. Hvor gammel er denne maskina, og hvor svær skjerm er det ?
Gjest Matsui Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg har en HP Pavilion zd8000. Hvor lenge er det egentlig meningen den skal virke uten at ledningen står i? Den er tom for strøm etter ca 1/2 time, er det sånn det skal være? ← Nei, da er batteriet sannsynligvis ødelagt. Et slikt Li-Ion batteri tåler et visst antall ladesykluser. Dette er helt normalt. Sjekk også at strømbesparende funksjoner i OSet er påslått og at strømbesparende maskinvare funker som det skal; at for eksempel prosessoren, dersom du har en Mobile-prosessor, går ned på og har variabel klokkefrekvens når den kjører i batterimodus. Batteriet bør også kalibreres. Noen gode tips for batterier i fremtiden: * Utfør minst en ladesyklus en gang i måneden dersom det ligger ubrukt eller maskinen stort sett står med strømledningen i. * Ikke la batteriet ligge lenge utladet. Skal du lagre det, så la det ligge på ca. 40% og legg det et forholdsvis kjørlig sted. * Står batteriet i maskinen, så behold strømledningen i selv om den er avslått. Da står det strøm på hele tiden slik at det ikke foregår noen ut- eller oppladninger. * Unngå at batteriet blir for varmt. Så lenge du kjører i batterimodus så bør du holde deg til lite ressurskrevende oppgaver. Selv skaffet jeg meg et nytt og ekstra batteri hos Altitec da det gamle begynte å fuske. Endret 15. mai 2007 av Matsui
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå