mumrik Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Det ene barnet mitt er i en alder der hun får lov til ferdes mer og mer rundt alene eller med venner. Av og til er jeg litt usikker på hva jeg skal la henne få lov til, hvor mye ansvar skal hun ha? Kan jeg feks forlange at hun går til fritidsaktiviteter alene? Hun er 8, veien er er en gangvei, det tar 10-15 min å gå dit. Hun går jo den samme veien hjem fra skolen hver dag, så det burde ikke være noe problem. Mannen min synes det er for tidlig. Det er fordi aktiviteten begynner kl. 18.00, noe han anser som "kveld", og for sent. Jeg er uenig. Samtidig blir vi skremt av å høre om kidnappere etc. Men vi kan jo ikke overbeskytte ungene heller?
trønderrock Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Hva om dere prøver med å la henne gå dit og hente henne etterpå?
Fibi Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 God ide å la henne gå ene veien, dette er en fin tid å øve på også mtp. at det blir sent mørkt. Er de flere kan hun jo gå sammen med noen eventuelt sykle hvis veiene tillater det.
mumrik Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2007 Hva om dere prøver med å la henne gå dit og hente henne etterpå? ← Det er nettopp det vi skal gjøre
mumrik Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2007 God ide å la henne gå ene veien, dette er en fin tid å øve på også mtp. at det blir sent mørkt. Er de flere kan hun jo gå sammen med noen eventuelt sykle hvis veiene tillater det. ← Ja, hun får ikke gå ute alene i mørket. Det vil hun ikke heller, så det stopper seg selv. skal hente henne kl. 20.00, og da har det jo ikke heller blitt særlig mørkt på denne årstiden.
Annie Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Prinsessa begynte å gå alene i fjor, da var hun 8 år.
Thomas Andrè Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Min begynte også i fjor, da var h*n åtte år. Det er omlag en kilometer hver vei, h*n syklet både frem og tilbake.
meta2 Skrevet 17. mai 2007 #8 Skrevet 17. mai 2007 Her går 8 åringen til fotballtreningen dersom jeg ikke kan kjøre. Går hjem igjen dersom han får beskjed om det.
Wildy Skrevet 17. mai 2007 #9 Skrevet 17. mai 2007 Mine jenter (10 og 12 år) går på dans en gang i uken samt begge har spilling en gang i uka. Til dansingen går de selv. Det er knapt ti minutter å gå og de er to eller flere som går sammen. Musikkskolen er nede i sentrum, og timene er relativt sent på dagen, så der har de følge av en voksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå