Gå til innhold

Spedbarn i bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tari_*
Skrevet

Som mange andre her så skjønner jeg ikke problemet. Kan du ikke bare si ifra til denne venninnen da, at du setter pris på om hun tar med barnet ut om det hyler under vielsen? Eller evt. ha en "plassanviser" i kirken som anviser folk med små barn til plasser bakerst og sier diskret...så kan du ta med barnet ut om det begynner å gråte.

Skrevet (endret)

Til Hovedinnlegger: Jeg vet litt om deg ut fra hva du sier i dine egne innlegg...... Ellers så er det vel som andre nettforum.... anonymt... Hvis du ikke tåler at man svarer så anbefaler jeg at du heller ikke spør.

Endret av Bente:)
Skrevet
Seriøst, du mener ikke at det er OFTE at barn opp i mot 6 mnd ammes ANNENHVER TIME???!!!?? Da har mor bokstavelig talt ikke sovet 2 timer i strekk på 6 mnd, og i så fall er jeg sikker på at hun ikke orker å gå i et bryllup - eller noe annet- uansett.

Jeg synes personlig at små barn i bryllup med alkohol er en uting, (med mindre de drar tidligere på kvelden), men er ungen for liten eller man ikke får barnevakt må de såklart få bli med.

Jeg hadde bare sørget for å snakke med foreldrene på forhånd om at de kanskje kunne sitte nær en utgang så de kunne ta ut ungen om det ble bråk. Tror ingen blir fornærmet av det, og det kan være greit å snakke om det, for ikke alle tenker over hvor irriterende det er med barnegråt når man prøver å følge med på det som blir sagt. Jeg har vært i et bryllup der en baby hylte under hele vielsen, så ingen fikk med seg hva som ble sagt fremme ved alteret. Moren til barnet gjorde ingenting, og MANGE av gjestene reagerte negativt på det.

Vel.. i de barselklubbene jeg har vært med i, og med mange veninner og omganskrets med barn, så jo jeg vil si at ofte er det slik. Enten du tror det eller ei. Men ikke alle er slik, det er også viktig å huske!

Og man orker å gjøre ting likvel :)

Gjest Frysepulver
Skrevet
Vi hadde heller ikke invitert barn i vårt bryllup, men da min søster hadde fått en datter for under en måned siden, og ei annen nær venninne hadde en datter på litt over en måned, så sa jeg ikke nei til dem. Jeg hadde på en måte valget - enten godta spedbarn i bryllupet eller ikke ha min søster og min nære venninne der. De hadde et godt stykke å reise begge to, og så små barn var det selvfølgelig uaktuelt å overlevere til barnevakt.

Jeg var ikke i tvil - jeg sa at de selvfølelig fikk ta med sine spedbarn selv om barn ikke var invitert. Andre inviterte med eldre barn hadde selvfølgelig også full forståelse for dette, så det var ikke noe problem.

De fleste foreldre går ut av kirken om spedbarnet begynner å gråte, særlig i sånne anledninger som bryllup hvor de er gjester. Tror ikke det er noe problem.

Og den med "viktige taler" syntes jeg var litt merkelig - de går vel ut med hylende spedbarn da også. Ser ikke helt problemet, jeg.

Og skulle moren mot formodning ikke gå ut med hylende barn - ja, da får dere be henne gå ut da!

Uansett om brudeparet er hovedpersonene på sin bryllupsdag eller ikke, - er virkelig voksne mennesker redd for å bli "utkonka" av babygråt?

:klappe:

Skrevet
Og skulle moren mot formodning ikke gå ut med hylende barn - ja, da får dere be henne gå ut da!

Uansett om brudeparet er hovedpersonene på sin bryllupsdag eller ikke, - er virkelig voksne mennesker redd for å bli "utkonka" av babygråt?

Det er akkurat det jeg ønsker meg og reise meg under middagen og be gjestene forlate lokalet, knall idè:)

Hvem har sagt noe om å føle seg utkonkurrert? Beklager at jeg ikke finner barnegåt sjarmerende i alle typer anledninger....

Gjest Elastica
Skrevet
Det er akkurat det jeg ønsker meg og reise meg under middagen og be gjestene forlate lokalet, knall idè:)

Hvem har sagt noe om å føle seg utkonkurrert? Beklager at jeg ikke finner barnegåt sjarmerende i alle typer anledninger....

Jeg skjønner deg på sett og vis, som jeg har skrevet tidligere. Nettopp fordi jeg har erfart at foreldre ikke har tatt med gråtende barn ut av kirken eller festlokalet.

Diskusjonen dreier seg vel ikke om babyer som sover og er stille?

Gjest Gjest
Skrevet
MEN det er brudeparet som inviterer til bryllup og de som legger rettningslinjer for hvem de ønsker der og dette SKAL man respektere.

Enig i dette!

TS skiver også at barn ikke er inivitert, så jeg kan ikke forstå at noen vil ta med seg dette barnet uansett.

TS har sikkert tatt høyde for at den aktuelle personen ikke nødvendigvis kan komme pga denne babyen.

Men brudeparet har bestemt at de ikke vil ha barn i sitt bryllup og da er det jo ikke mer å diskutere!

Skrevet
Jeg skjønner deg på sett og vis, som jeg har skrevet tidligere. Nettopp fordi jeg har erfart at foreldre ikke har tatt med gråtende barn ut av kirken eller festlokalet.

Diskusjonen dreier seg vel ikke om babyer som sover og er stille?

Nei, nettopp... Mange sier de har vært i bryllup med sovende englebarn, og det er kjempebra, men vi har ingen garanti for det.....

Det er selvfølgelig lov å håpe:-)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvofor forsetter du å argumentere for at alle skal ta hensyn til foreldre med babyer, barn er IKKE invitert i bryllupet til TS.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Vel, du har jo lyst til å si fra på forhånd - hva er forskjellen? At du ikke ønsker å stille deg selv i et dårlig lys så de andre ser det?

Enig i dette!

TS skiver også at barn ikke er inivitert, så jeg kan ikke forstå at noen vil ta med seg dette barnet uansett.

TS har sikkert tatt høyde for at den aktuelle personen ikke nødvendigvis kan komme pga denne babyen.

Men brudeparet har bestemt at de ikke vil ha barn i sitt bryllup og da er det jo ikke mer å diskutere!

Jeg mener det er forskjell på barn. To-treåringer f.eks, som jeg har full forståelse for at han være en håndfull, og et nyfødt spedbarn som ammes av mor.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Hvofor forsetter du å argumentere for at alle skal ta hensyn til foreldre med babyer, barn er IKKE invitert i bryllupet til TS.

Vet ikke om du siterte feil eller hva, men det var TS du siterte... ;)

Skrevet
Vel, du har jo lyst til å si fra på forhånd - hva er forskjellen? At du ikke ønsker å stille deg selv i et dårlig lys så de andre ser det?

Ærlig talt, dette blir bare for dumt....

Gjest Frysepulver
Skrevet
Ærlig talt, dette blir bare for dumt....

Fordi?

Du har jo selv uttalt at du tenker å snakke med denne aktuelle moren. Hva stopper deg fra å vente med det og se an situasjonen?

Gjest Gjest
Skrevet
Vet ikke om du siterte feil eller hva, men det var TS du siterte... ;)

Les innlegget en gang til du! Siterte ikke TS, men poengterte at TS skriver at de ikke har invitert barn og ikke vil ha denne babyen i bryllupet. Dermed blir det for dumt av kathrine79 å fortsette å snakke om at man skal ta hensyn til foreldre og små barn, de er IKKE velkommne i dette bryllupet.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Les innlegget en gang til du! Siterte ikke TS, men poengterte at TS skriver at de ikke har invitert barn og ikke vil ha denne babyen i bryllupet. Dermed blir det for dumt av kathrine79 å fortsette å snakke om at man skal ta hensyn til foreldre og små barn, de er IKKE velkommne i dette bryllupet.

Du siterte henne og skrev i "du"-form, da er det gjerne slik at man svarer den man har sitert. Ellers pleier man å sitere den det gjelder, svare det man vi, og så sitere det man er enig i med en kommentar eller en smiely :)

Gjest Gjest
Skrevet
Du siterte henne og skrev i "du"-form, da er det gjerne slik at man svarer den man har sitert. Ellers pleier man å sitere den det gjelder, svare det man vi, og så sitere det man er enig i med en kommentar eller en smiely :)

Les en gang til!!! Jeg svarer kathrine79! Men påpeker hva TS utrykker.

Skrevet

Dere som skriver at barn ikke er invitert.........helt greit å respektere det.

Men her er det faktisk snakk om en nesten nyfødt baby.......jeg tar det som en selvfølge at babyen blir med jeg - invertert eller ikke.

Skrevet

Kjære vene. Folk er forskjellige, herunder også mødre og barn. Noen mødre er tilsnakkendes, andre kan ikke fatte og begripe at noen ikke synes deres barn er verdens navle selv om de illskriker midt under vielsen. Noen synes det er helt naturlig å smyge seg forsiktig ut av lokalet dersom barnet blir urolig eller trenger mat, andre synes det er det mest naturlige å brette fram puppen under en bryllupsmiddag.

Men vi bruder, vi skal ikke være forskjellige. Vi skal akseptere alt dette og mere til med et smil - fordi vi ikke er verdens navle. Hvor er logikken?

Skrevet
Kjære vene. Folk er forskjellige, herunder også mødre og barn. Noen mødre er tilsnakkendes, andre kan ikke fatte og begripe at noen ikke synes deres barn er verdens navle selv om de illskriker midt under vielsen. Noen synes det er helt naturlig å smyge seg forsiktig ut av lokalet dersom barnet blir urolig eller trenger mat, andre synes det er det mest naturlige å brette fram puppen under en bryllupsmiddag.

Men vi bruder, vi skal ikke være forskjellige. Vi skal akseptere alt dette og mere til med et smil - fordi vi ikke er verdens navle. Hvor er logikken?

Hehe, ja....

Best jeg bli mor snart, så jeg forstår alt dette jeg også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...