Helen Skrevet 16. mai 2007 #81 Skrevet 16. mai 2007 Hvor små barn er det egentlig snakk om? Babyer over to-tre måneder klarer vel å være vekke fra moren sin noen timer en dag? Jeg kjenner til og med en som begynte å jobbe da babyen var noen uker. (Det hadde ikke jeg gjort.) ← I denne tråden var det snakk om en 4 uker gammel baby, hvis jeg ikke husker feil.
Frey Skrevet 16. mai 2007 #82 Skrevet 16. mai 2007 Et spebarn er avhengig av en omsorgsperson, og det er ikke bare mamma som kan være omssorgsperson - bare for å presisere det..
Gjest Elastica Skrevet 16. mai 2007 #83 Skrevet 16. mai 2007 I denne tråden var det snakk om en 4 uker gammel baby, hvis jeg ikke husker feil. ← OK - da var det jeg som ikke fulgte med i timen
avilion Skrevet 17. mai 2007 #84 Skrevet 17. mai 2007 Baby/barn/partner osv, det er uansett helt uhørt å ta med ekstra gjester som ikke er invitert i et bryllup! Brudeparet bør dog huske at dette foreldreparet det er snakk om kanskje velger å bli hjemme dersom babyen ikke blir invitert. MEN det er brudeparet som inviterer til bryllup og de som legger rettningslinjer for hvem de ønsker der og dette SKAL man respektere.
Gjest lillelou Skrevet 17. mai 2007 #85 Skrevet 17. mai 2007 Baby/barn/partner osv, det er uansett helt uhørt å ta med ekstra gjester som ikke er invitert i et bryllup! Brudeparet bør dog huske at dette foreldreparet det er snakk om kanskje velger å bli hjemme dersom babyen ikke blir invitert. MEN det er brudeparet som inviterer til bryllup og de som legger rettningslinjer for hvem de ønsker der og dette SKAL man respektere. ← Jeg syns nå det er en helt annen ting å ta med seg en nyfødt baby enn å ta med en nybakt kjæreste eller lignende,jeg da. Jeg hadde syntes det var helt greit at det var en baby der, såframt foreldrene tok den med ut av kirka/vielseslokalet hvis den begynte å bælje.
Kitsune Skrevet 17. mai 2007 #86 Skrevet 17. mai 2007 Jeg vet bare om ett barn som kommer i vårt bryllup. Men det er en snill og stille unge. Og skulle det bli noe bråk, så vet jeg at mora kommer til å smyge seg diskret ut ved det minste knyst. Og annet haddet jeg ikke forventet! Jeg fordrar ikke barneskrik! Han skal også komme til middag (han er da to år), men han skal hjem/til barnevakt før leggetid. Han er et barn og har ingenting der å gjøre hvis andre blir beruset. Vi har aldri i våre familier blandet barn og alkohol. Og det skal vi aldri gjøre heller. Vari et bryllup der flere barn i 5-10-års-alderen herjet i kirken og virkelig var opptatt av å herje under middag/kaffe. Det var helt ufordragelig. Fulle folk i massevis og en gjeng sukker-høye unger som hold det gående til jeg gikk 02:3.
Brudeberta70 Skrevet 17. mai 2007 #87 Skrevet 17. mai 2007 Huff ja, tenk om litt spedbarnsgråt hørtes i ditt bryllup... Et nyfødt barn bør være hos sin mor, ikke overlates til andre. I hvertfall i flere timer. Hadde jeg vært den moren, og ikke fikk ha med babyen, ville jeg valgt å holde meg hjemme! Var forøvrig nettopp i bryllup, der en 5 uker gammel jente var. Og hun sov gjennom hele bryllupet, tror ikke jeg hørte henne en gang
Brudeberta70 Skrevet 17. mai 2007 #88 Skrevet 17. mai 2007 Kanskje man bare skulle nekte gjester adgang i kirken overhodet. Noen kunne jo komme til å nyse? ← Utrolig bra! Jeg tror heller ikke trådstarter har barn, selv om det ikke er saken her. Men hadde du vært det, hadde du ikke invitert en som nylig har blitt mor. Og blitt sjokkert over at hun vil ha med seg babyen sin! For jeg forsto av innlegget at den var nyfødt, altså mindre enn 3 mnd...? De er ganske avhengg av mammaen sin.
Bente:) Skrevet 17. mai 2007 #89 Skrevet 17. mai 2007 Til HI: Jeg synes du skal være ærlig nok til å ikke invitere par med små barn jeg.... I det minste ha guts nok til å fortelle dem at du ikke vil at noen skal ta vekk oppmerksomheten fra deg....
MAcy Skrevet 18. mai 2007 #90 Skrevet 18. mai 2007 vi har invitert tante ungene våre i bryllupet og de er fra 1,5 til 14 år. Det er 12stykk. Det eneste jeg er redd for er at foreldrene ikke klarer å passe på barna, 7 av barna har samme foreldre så derfor er vi litt redde for at de ikke skal passe på dem. Er ikke full kontroll til vanlig. Ungene er ikke så gode til å høre etter og litt ville av seg. Så vi er litt redde for at de kommer til å bråke og lage for mye styr. Men nå har ingen av foreldrene sagt fra enda om hvor mange av barna som blir med så er ikke vits i å ta sorgene på forskud. Men skjønner at du ikke vil ha spbarn i bryllypet, men mange av dem sover jo stortsett så muligens ikke det blir noe problem. Men foreldrene burde vite at det er brudeparets dag så barnet burde ikke bli noe problem. Lykke til
Gjest Gjest_kathrine79_* Skrevet 19. mai 2007 #91 Skrevet 19. mai 2007 Til HI: Jeg synes du skal være ærlig nok til å ikke invitere par med små barn jeg.... I det minste ha guts nok til å fortelle dem at du ikke vil at noen skal ta vekk oppmerksomheten fra deg.... Du vet kanskje litt lite om meg for å komme med en sånn påstand?
Gjest Frysepulver Skrevet 19. mai 2007 #92 Skrevet 19. mai 2007 En av gjestene våre har signalisert at hun ønsker å ta med et nyfødt barn i bryllupet vårt. Jeg har fullstendig angst for at babyen skal begynne å gråte i kirka midt under vielsen, eller under en viktig tale Det er ikke invitert barn i bryllupet. Vil gjerne ha andres synspunkter på dette, gjerne fra dere som har barn Vår bryllupsdag vil jeg kalle VÅR dag, og jeg syns gjestene den dagen gjerne kan føye seg etter brudeparets ønske og ikke omvendt.... Du vet kanskje litt lite om meg for å komme med en sånn påstand? Se over du... Ellers, til det du sier om at venninnen din ikke har spurt om det er greit: det kan jo hende hun ikke tenkte på det, all den tid babyen ikke skal sitte til bords og således ikke fører til noen økte utgifter for deres del
Gjest lillebøll Skrevet 19. mai 2007 #93 Skrevet 19. mai 2007 I kirken hadde jeg ikke brydd meg om hvem som kom. Dit hadde det vært koselig om mennesker som ikke var invitert i det hele tatt kom barne fordi de ville ha med seg vielsen. Da hadde jeg blitt både glad og stolt. I middagen tror jeg nok at ett toåringer kunne holdt seg hjemme. Så slem er jeg, men unger har ikke noe å gjøre blant mange mennesker som spiser, drikker og skal få med seg en tale eller ti. Senere på festen hadde jeg nok bedt de med unger gå dersom ungene enda var der etter kaffe og kaker var ryddet vekk.
Usikker Skrevet 19. mai 2007 #94 Skrevet 19. mai 2007 Jeg kjenner ikke trådstarter - ergo vet jeg ikke noe om henne. Så på generellt grunnlag så sier jeg at "selvfølgelig kan man ta med seg babyer i bryllup". Babyer følger med mamma'n. Jeg skjønner ikke at noen kan si nei til en baby jeg. Redd for gråt? Redd for konkurranse? Redd for avbrytelser? Redd for hva da................. Hadde jeg vært mamma'n så hadde jeg faktisk blitt såpass snurt at jeg hadde holdt meg hjemme. Har vært i mange brylluper med babyer til stede - og det har aldri - ALDRI - vært noe problem.
kathrine79 Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #95 Skrevet 19. mai 2007 Se over du... Ellers, til det du sier om at venninnen din ikke har spurt om det er greit: det kan jo hende hun ikke tenkte på det, all den tid babyen ikke skal sitte til bords og således ikke fører til noen økte utgifter for deres del Det er vel ikke til å stikke under en stol at brudeparet er hovedpersonene i et bryllup????? Det er uansett ikke det som er poenget mitt. Det er også 60 andre gjester som kommer, som også skal tas henstn til, og flere av disse skal holde tale. Jeg vet at bl. a. faren min gruer seg veldig ti å holde tale, men gjør det allikevel fordi han vil. Hvis man til tross for at man er kjempenervøs holdet tale og så blir satt ut av et barn som begynner å gråte hadde i hvert fall ikke jeg visst hvor jeg skal gjøre av meg. Grunnen til min bekymring er at hun ikke har snakket med meg om det, og jeg vet ikke om hun er den type mor som ville tatt med seg barnet ut av kirken/lokalet hvis det gråter, eller om hun ville bare prøve å roe det ned.
Usikker Skrevet 19. mai 2007 #96 Skrevet 19. mai 2007 Du - hva hvis det barnet begynte å skrike/gråte under vielsen/en tale. Hva er det værste som ville skje? Jeg kan bare ikke se problemet her jeg altså :klø:
kathrine79 Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #97 Skrevet 19. mai 2007 Du - hva hvis det barnet begynte å skrike/gråte under vielsen/en tale. Hva er det værste som ville skje? Jeg kan bare ikke se problemet her jeg altså :klø: Du leste kanskje ikke det siste innlegget mitt?
Usikker Skrevet 19. mai 2007 #98 Skrevet 19. mai 2007 Tror du ikke at voksne folk tåler barnegråt? Jeg er bombesikker på at ingen av dine gjester vil føle at litt barnegråt (til moren får bært det ut) vil føle at hverken vielse, taler eller bryllup blir ødelagt av den grunn. Og jo - jeg leste ditt siste innlegg.
Lassie Skrevet 19. mai 2007 #99 Skrevet 19. mai 2007 En av gjestene våre har signalisert at hun ønsker å ta med et nyfødt barn i bryllupet vårt. Jeg har fullstendig angst for at babyen skal begynne å gråte i kirka midt under vielsen, eller under en viktig tale Det er ikke invitert barn i bryllupet. Vil gjerne ha andres synspunkter på dette, gjerne fra dere som har barn Vi hadde heller ikke invitert barn i vårt bryllup, men da min søster hadde fått en datter for under en måned siden, og ei annen nær venninne hadde en datter på litt over en måned, så sa jeg ikke nei til dem. Jeg hadde på en måte valget - enten godta spedbarn i bryllupet eller ikke ha min søster og min nære venninne der. De hadde et godt stykke å reise begge to, og så små barn var det selvfølgelig uaktuelt å overlevere til barnevakt. Jeg var ikke i tvil - jeg sa at de selvfølelig fikk ta med sine spedbarn selv om barn ikke var invitert. Andre inviterte med eldre barn hadde selvfølgelig også full forståelse for dette, så det var ikke noe problem. De fleste foreldre går ut av kirken om spedbarnet begynner å gråte, særlig i sånne anledninger som bryllup hvor de er gjester. Tror ikke det er noe problem. Og den med "viktige taler" syntes jeg var litt merkelig - de går vel ut med hylende spedbarn da også. Ser ikke helt problemet, jeg. Og skulle moren mot formodning ikke gå ut med hylende barn - ja, da får dere be henne gå ut da! Uansett om brudeparet er hovedpersonene på sin bryllupsdag eller ikke, - er virkelig voksne mennesker redd for å bli "utkonka" av babygråt?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2007 #100 Skrevet 19. mai 2007 Hei! Det som er litt viktig å huske på er at det er ikke alle barn som tar flaske og barn som er under 6 mnd ammes ofte hver 2 time. Da er det veldig vanskelig med barnevakt. Seriøst, du mener ikke at det er OFTE at barn opp i mot 6 mnd ammes ANNENHVER TIME???!!!?? Da har mor bokstavelig talt ikke sovet 2 timer i strekk på 6 mnd, og i så fall er jeg sikker på at hun ikke orker å gå i et bryllup - eller noe annet- uansett. Jeg synes personlig at små barn i bryllup med alkohol er en uting, (med mindre de drar tidligere på kvelden), men er ungen for liten eller man ikke får barnevakt må de såklart få bli med. Jeg hadde bare sørget for å snakke med foreldrene på forhånd om at de kanskje kunne sitte nær en utgang så de kunne ta ut ungen om det ble bråk. Tror ingen blir fornærmet av det, og det kan være greit å snakke om det, for ikke alle tenker over hvor irriterende det er med barnegråt når man prøver å følge med på det som blir sagt. Jeg har vært i et bryllup der en baby hylte under hele vielsen, så ingen fikk med seg hva som ble sagt fremme ved alteret. Moren til barnet gjorde ingenting, og MANGE av gjestene reagerte negativt på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå