Gjest Piper Skrevet 15. mai 2007 #41 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Så når du skrev at du "faktisk" brydde deg mest om å gifte deg og at barnegråt derfor var irrelevant, så mente du ikke at de som bryr seg om slikt "faktisk" ikke har samme ønsket som du hadde? Jeg synes at ENKELTE bør skrive litt mer nyansert.. ← Jeg mener at enkelte er mer fokusert på rammen rundt, så får du tolke det slik som du selv vil. Om du vil dra inn alle som ikke tåler barnegråt, så bare gjør det. Men jeg synes det er helt utrolig hva enkelte klarer å bekymre seg for, og er glad jeg faktisk klarte å nyte hele dagen uten å tenke på sånne tåpelige ting. Og ja, jeg anser det som tåpelig å bekymre seg om slike ting Endret 15. mai 2007 av Piper
kathrine79 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #42 Skrevet 15. mai 2007 Så når du skrev at du "faktisk" brydde deg mest om å gifte deg og at barnegråt derfor var irrelevant, så mente du ikke at de som bryr seg om slikt "faktisk" ikke har samme ønsket som du hadde? Jeg synes at ENKELTE bør skrive litt mer nyansert.. ← Takk for støtten! Syns det ble litt lynsjestemning her nå... Skjønner godt at de som har barn selv ser annerledes på dette temaet, men de må også respektere at de uten barn ser litt annerledes på det..
Gjest Frances Skrevet 15. mai 2007 #43 Skrevet 15. mai 2007 Skjønner godt at de som har barn selv ser annerledes på dette temaet, men de må også respektere at de uten barn ser litt annerledes på det.. ← Hvordan vet du hvem her inne som har barn og ikke? :klø:
kathrine79 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #44 Skrevet 15. mai 2007 Hvordan vet du hvem her inne som har barn og ikke? :klø: ← Syns vel det er ganske åpenbart på mange av svarene.... Men 100% sikker er jeg selvfølgelig ikke...
Merneith Skrevet 15. mai 2007 #45 Skrevet 15. mai 2007 Jeg synes faktisk ikke at det finnes tåpelige/dumme spørsmål Som gjest er jeg veldig glad for at bruder bekymrer seg om slikt. Enkelte bruder er kanskje helt absorbert i giftemålet og dermed ikke enser barnegråten, men det er neimen ikke alle gjestene.
Gjest Piper Skrevet 15. mai 2007 #46 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg synes faktisk ikke at det finnes tåpelige/dumme spørsmål Som gjest er jeg veldig glad for at bruder bekymrer seg om slikt. Enkelte bruder er kanskje helt absorbert i giftemålet og dermed ikke enser barnegråten, men det er neimen ikke alle gjestene. ← Så man skal ikke ha med seg en baby i kirken, i tilfelle enkelte gjester ikke tåler barnegråten? Endret 15. mai 2007 av Piper
MayaM Skrevet 15. mai 2007 #47 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hei! Det som er litt viktig å huske på er at det er ikke alle barn som tar flaske og barn som er under 6 mnd ammes ofte hver 2 time. Da er det veldig vanskelig med barnevakt. Jeg synes barn under 6 mnd er selvfølge om forldrene selv vil det. Mange foreldre i dag fullammer/flasker til 6 mnd. Her vil det alltid være ulike meninger på ting, men ingen barn er like Det beste er å høre med foreldrene. Endret 15. mai 2007 av MayaM
Merneith Skrevet 15. mai 2007 #48 Skrevet 15. mai 2007 Så man skal ikke ha med seg en baby i kirken, i tilfelle enkelte gjester ikke tåler barnegråten? ← Etter mitt syn så kan man det, så lenge man tar ut barnet hvis det gråter. Mange foreldre gjør det, men ikke alle. Derfor så synes jeg kanskje at TS burde fortelle om sin bekymring til denne moren, just in case, så kan alle vi tåpelige barnehatere kose oss også
panda Skrevet 15. mai 2007 #49 Skrevet 15. mai 2007 Jeg er ganske ny her på forumet og jeg forundrer meg stadig over den spydige tonen som det ofte blir i enkelte tråder... For meg er det en selvfølge at man ikke vil ha et skrikende spebarn tilstede under vielsen. Synes det handler om respekt for brudeparet og ikke om man liker barn eller ikke.
Gjest Pjusk Skrevet 15. mai 2007 #50 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har fullstendig angst for at babyen skal begynne å gråte i kirka midt under vielsen, eller under en viktig tale ← Virkelig? Har du fullstendig angst for at dette skal skje? Jeg skal ikke gifte meg nå, men familiens babyer er hjertelig velkomne, også om de gråter under vielsen. Til og med kronisk syke i familien som hoster er velkomne. De er jo familien. ← Jepp! Og om de ikke hadde vært familie, så hadde det også vært greit.
~Minni~ Skrevet 15. mai 2007 #51 Skrevet 15. mai 2007 Jeg er ganske ny her på forumet og jeg forundrer meg stadig over den spydige tonen som det ofte blir i enkelte tråder... For meg er det en selvfølge at man ikke vil ha et skrikende spebarn tilstede under vielsen. Synes det handler om respekt for brudeparet og ikke om man liker barn eller ikke. ← Helt enig. Det handler om respekt. Jeg ser helst at det ikke kommer babyer i bryllupet vårt, men jeg vet at det sannsynligvis ikke lar seg gjøre. Ettersom vi ikke inviterer barn så synes jeg foreldre med babyer bør spørre om det er greit at de tar med babyen (ikke bare anta at det er greit) og så vil jeg sannsynligvis be dem sette seg slik til at de lett kan gå ut av kirken hvis det blir gråting. Får håpe ingen nybakte foreldre tar seg for mye nær av at jeg ber dem om det. Og til ts: Jeg skjønner deg veldig godt Synes det er alt for mange spydige bemerkninger her.
Tusenfryd Skrevet 16. mai 2007 #52 Skrevet 16. mai 2007 Hadde du satt pris på at ditt "ja" ble overdøvet av barnegråt? Tror de fleste som skal gifte seg bekymrer seg for at alt ikke skal gå etter planen... ← Mitt ja ble akkompagnert av en niese på 4 måneder som gråt og min mor som hostet. Ikke overdøvet. Lot jeg det ødelegge? Nei, ærlig talt.
Gjest Elastica Skrevet 16. mai 2007 #53 Skrevet 16. mai 2007 Jeg er ganske ny her på forumet og jeg forundrer meg stadig over den spydige tonen som det ofte blir i enkelte tråder... ← Du blir dessverre fort vant til det...
Bindi Skrevet 16. mai 2007 #54 Skrevet 16. mai 2007 Jeg synes hverken barn eller spebarn har noe i et bryllup å gjøre uansett, kan du ikke bare spesifisere at bryllupet deres er som andre bryllup en voksen-fest?
Gjest Elastica Skrevet 16. mai 2007 #55 Skrevet 16. mai 2007 Det er fint at det er mange som synes at barn i kirken er helt ok. De fleste er også enige om at man skal forlate kirken dersom babyen begynner å skrike. Jeg har erfart det motsatte - at man ikke gikk ut med en skrikende baby, og jeg har også opplevd veldig urolige ett- og to-åringer. Tydeligvis er det mange ulike meninger på dette felt, og jeg antar at det er like mange måter å praktisere det på. Noen synes det er deilig med barnevakt når man skal i bryllup, andre synes det er en fin anledning til å "vise" frem barnet til deler av familien man sjelden treffer. (Ja, det har jeg opplevd.) Jeg synes likevel dette handler litt om respekt for brudeparet. Dersom de ikke ønsker at vielsen skal bli forstyrret av barnegråt - er det jo nettopp redselen for å bli forstyrret - ikke barnet i seg selv - som kan skape en setting man ikke ønsker - syns jeg det er naturlig å avklare dette med gjestene. Mange her inne har tydeligvis opplevd barnegråt i vielser - og da er det en berettiget bekymring. Det hadde sikkert ikke vært noe problem hvis alle alltid gikk stille og rolig ut dersom babyen begynte å gråte. (Jeg ser også at når man nettopp har fått baby, har man en tendens til å tro at alle syns det er greit med babyskrik og bleier. Men det blir en helt annen diskusjon. )
trønderrock Skrevet 16. mai 2007 #56 Skrevet 16. mai 2007 Ang. dette med barn i bryllup... Vet ikke helt om vi skal be ungene tl søsken i bryllupet enda, men jeg ser for meg at det kan bli litt forstyrrende under en lang middag og ikke minst kjedelig for ungene... Min søster kommer hit til Nord Trøndelag fra Hokksund, så jeg regner med de tar det som en ferie i tillegg. Regner derfor også med at hun har med seg sønnen på 8 år. Hun har selvfølgelig ikke noen til å passe han, da alle han kjenner også skal i bryllupet. Men så kommer dilemmaet da, blir det feil at han får bli med i bryllupet men ikke andre tante/onkelunger av oss? (De andre bor i nærheten og kan ordne barnepass) Kan det da oppfattes som at vi foretrekker å ha mitt tantebarn til stede, men ikke ungene til hans søsken? (Det gjelder tre unger) Kan det være en løsning å sørge for å ha et rom i lokalet med tv/dvd/spill ol. for barna hvis de blir lei av å sitte til bords? Men da må man vel samtidig ha noen der til å holde litt orden... Men samtidig synes jeg det er greit at alle sitter til middagen er over slik at det ikke blir 8 - 10 tomme plasser rundt bordet og unger som kommer og går...
Gjest Eir Skrevet 16. mai 2007 #57 Skrevet 16. mai 2007 Jeg vil nesten si at grensen for å ta med babyer går ved 3 mnd. jeg. Når babyen er 3 mnd. begynner man å bli tryggere på ting og barnet tar gjerne flaske. ← Dette er da veldig individuelt, så noen slik grense synes jeg ikke man kan sette. Skjønner godt at de som har barn selv ser annerledes på dette temaet, men de må også respektere at de uten barn ser litt annerledes på det.. ← Jeg tror egentlig barn/ikke barn har veldig lite med saken å gjøre. Selv har jeg ikke barn, og misliker barn sterkt, men det ville da aldri ramle meg inn å nekte spedbarn velkomne i ett bryllup, hvor foreldrene var invitert.
kathrine79 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #58 Skrevet 16. mai 2007 Mitt ja ble akkompagnert av en niese på 4 måneder som gråt og min mor som hostet. Ikke overdøvet. Lot jeg det ødelegge? Nei, ærlig talt. ← [/quote Jeg er litt lei av holdningen om at de som har barn alltid kommer først, og meningene til de som ikke har barn kommer i annen rekke. Vår bryllupsdag vil jeg kalle VÅR dag, og jeg syns gjestene den dagen gjerne kan føye seg etter brudeparets ønske og ikke omvendt.... Mødre har faktisk et annet forhold til barnegråt enn de som ikke har barn, sånn er det bare.
Gjest Piper Skrevet 16. mai 2007 #59 Skrevet 16. mai 2007 (endret) Jeg er litt lei av holdningen om at de som har barn alltid kommer først, og meningene til de som ikke har barn kommer i annen rekke. Vår bryllupsdag vil jeg kalle VÅR dag, og jeg syns gjestene den dagen gjerne kan føye seg etter brudeparets ønske og ikke omvendt.... Mødre har faktisk et annet forhold til barnegråt enn de som ikke har barn, sånn er det bare. ← Da må du fortelle dette til den gjesten, i stedet for å fortelle det her inne. Du får ulike svar her inne, fordi vi er ulike. Men det spiller liten rolle hva vi måtte mene, for det er ikke vi som bestemmer dette. Men vi kan si hva vi hadde akseptert. Men den eneste måten å unngå dette på, er å fortelle dette til gjestene din. Og det finnes faktisk ikke bare mødre som tåler barnegråt, for selv enkelte barnløse tåler dette. Selv om det tydeligvis er vanskelig å forstå for enkelte, for man må visst ha barn for å tåle dette. Endret 16. mai 2007 av Piper
Gjest Pjusk Skrevet 16. mai 2007 #60 Skrevet 16. mai 2007 Jeg er litt lei av holdningen om at de som har barn alltid kommer først, og meningene til de som ikke har barn kommer i annen rekke. Vår bryllupsdag vil jeg kalle VÅR dag, og jeg syns gjestene den dagen gjerne kan føye seg etter brudeparets ønske og ikke omvendt.... Mødre har faktisk et annet forhold til barnegråt enn de som ikke har barn, sånn er det bare. ← Jeg synes dette er en typisk merkelig tråd der trådstarter spør om tilbakemeldinger - og gjerne fra foreldre. Og når hun får det, blir hun irritert over holdningene, siden de avviker fra hennes. Enig med Piper, dette kan faktisk ikke løses på annen måte enn at du snakker med foreldrene til dette barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå