Smørblomsten Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hvilken sykkel bør jeg gå for når jeg hovedsaklig skal sykle på asfalt, men også litt på grusveier i skogen? Skal da sykle med barnesete bakpå... Hvordan er det å sykle med barnesete? Er det mer vinglete? Vanskelig, krever trening? Har veldig lyst å sykle på grusvei i skogen, men er litt pysete..... Hvor har de tilbud på sykler nå? Har ikke råd til å gi mer enn maks 2000 kr, og derfor er jeg ute etter gode tips så jeg får noe OK for pengene Har leta mye inne på Finn.no men der er det hovedsaklig barnesykler eller litt for gamle sykler! Takknemlig for svar :) Endret 15. mai 2007 av Smørblomsten
Furstina Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Vi har en gammal mountainbike med ram-monterat barnsäte bakpå. Sätet är köpt på Coop Forum och godkänt upp till 20 kg. När barnet är mindre är det inga problem alls. Nu när sonen väger ca 18 kg och får för sig att titta från höger till vänster bidrar han till att det blir vingligt ibland. Är du van att cykla? Föredrar du fotbroms eller inte? (jag klarar knappt av fotbroms längre) Växlar? Det är sådant som dina cykelvanor och erfareenheter måste få styra Jag föredrar "herrcyklar" före damcyklar eftersom jag tycker de i utgångspunkten är mer stabila men det är ju lättare att kliva på en damcykel när man dessutom har barnsäte på. Det är lite tyngre att cykla - så klart, det blir ju extra vikt. Man måste också passa på balansen när barnet ska i och ur men det är en träningssak.
Fibula Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Jeg synes ikke det har vært vanskelig å sykle med barnesete bakpå, men som Fürstina sier blir det litt mer vekt. Jeg foretrekker hybridsykkel, den har litt større og tynnere hjul enn montainbike-syklene, de triller raskere og er lettere. De passer fint til asfalt og grusveier, men egner seg ikke så godt for skogsstier og terreng. Det kan være fordel å ha kurv foran, så du har et sted å putte bagsjen. På de gamle sykkelsetene var det vanskelig med sykkelbag, og sekk på ryggen kommer for tett opptil barnet synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå