Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Har inntrykket av at enkelte betviler homofiles omsorgsevne... Det er forøvrig ingen grunn til å tro at barn av homofile vil lide under mangel på rollemodeller. Enslige får jo adoptere? Må de bevise at det finnes rollemodeller av motsatt kjønn i deres nærmeste krets? I så fall burde homofile også fremlegge dokumentasjon på det. Undersøkelser viser at homofile som har barn ofte er mye mer bevisste på at barna skal ha rollemodeller av motsatt kjønn enn det enslige heterofile foreldre er.

Jeg så du kom meg i forkjøpet. Og jeg tror du har helt rett. Jeg ser ingen grunn til at homofile ikke skal få adoptere. Og jeg vil også tro at en del homofile og lesbiske er mer bevisste på en god del ting enn veldig mange foreldre med egne barn er. Jeg ser for meg at personer som vil adoptere i det hele tatt, er mer bevisste foreldre enn mange andre, fordi de har vært gjennom en lang prosess for å få det etterlengtede barnet.

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet
Enslige får jo adoptere? Må de bevise at det finnes rollemodeller av motsatt kjønn i deres nærmeste krets?

Enslige må dokumentere et stort og tett nettverk i mye større grad enn par.

Skrevet

Jeg er i mot homofil adopsjon. Og ble enda mere i mot etter å ha sett en dokumentar om temaet på NRK (tror jeg det var) for en tid tilbake.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Jeg er i mot homofil adopsjon. Og ble enda mere i mot etter å ha sett en dokumentar om temaet på NRK (tror jeg det var) for en tid tilbake.

Hva er dine argumenter mot?

Skrevet

Som det ble vist på dokumentaren, de ungene som vokser opp med homofile foreldre blir veldig usikre på sin egen identitet og seksualitet. Samfunnet har en norm, mens foreldrene og deres homofile venner har en annen.

I tillegg mener jeg at et barn trenger en farsfigur i form av MANN og en morsfigur som er KVINNE! Ikke 2 kvinner eller 2 menn. Det har ingenting med homofiles omsorgsevne å gjøre, for de er like gode på det som heterofile, men nettopp at barn trenger menn og kvinner som foreldre.

Skrevet

Men det er jo en kjensgjerning at ikke alle barn har en far og en mor som er en mann og en kvinne, i livet sitt. Og de aller fleste av dem klarer seg jo veldig fint.

Ingen av de barna/ungdommene som vi snakket med var forvirret med hensyn til egen seksuell identitet. Var dette en dokumentar fra Norge?

Skrevet

Nei det var en dokumentar fra USA. (tror jeg det var, mulig Kanada.)

Uansett, det som gjorde undommene usikre på spesiellt sin egen seksualitet var at de følte at de "måtte" bli homofile. Det var det som var normalt i deres samfunn og omgangskrets. Dette ble fryktelig vanskelig for de som faktisk ikke var homofile, og foreldrene deres hadde vansker med å ta i mot en svigersønn, da de helst hadde ønsket at datteren hadde blitt homofil.

JA, det er mange barn som vokser opp med kun en forelder, men da vet de at de (som regel) har en (f.eks) far, et eller annet sted. Det blir ikke sånn når man har 2 mammaer eller 2 pappaer.

Skrevet

Jeg vil bare nevne at enslige ikke får adoptere fra Kina feks.

Og som noen nevnte tidlig i denne debatten; det hjelper lite hva Norge godtar så lenge ikke giverlandene godtar det. Det vil ikke bli lett for homofile å adoptere selvom norske myndigheter tillater det. (annet enn da sikkert hverandres barn, og innenlandsadopsjon).

Jeg føler at det systemet og den papirmølla man må igjennom før man får adoptere barn gjør at legning i stor grad kommer i bakgrunnen. Fordi jeg tror at det blir vurdert såpass nøye at det bør gå bra.

Men jeg syns Annie har et interessant poeng, som jeg ikke har tenkt så mye over. Kanskje er det like vanskelig å være heterofilt barn av homofile foreldre som det er å være homofilt barn av heterofile foreldre? Jeg har nemlig tenkt slik at det er lettere å være et homofilt barn av homofile foreldre, men at heterofile barn ikke opplever den store forskjellen, nettopp fordi samfunnet fortsatt "forventer" at du skal finne noen av motsatt kjønn og få barn med denne.

Gjest lurven
Skrevet
Hvorfor er dette ett tema i det hele tatt??

Dersom det er to voksne, oppegående mennesker, med stabilt liv som ønsker å gi ett barn ett trygt hjem så  :tommel:  Den seksuelle preferansen har vel ikkenoe med hvordan man blir som forelder.

det beste for et barn er å ha en far og en mor å vokse opp med synes jeg, siden menn og kvinner er forskjellige og har forskjellige roller mht til oppdragelse feks.

Gjest lurven
Skrevet
Det er ikke så mange i dag som har en mor og far uansett.

Et homofilt par har gjerne gått gjennom litt av hvert, det å få barn er ikke noe de kaster seg ut i slik som mange unge gjør i dag.

Jeg er så for som jeg kan få blitt!  ;)

alle har en mor og far ;)

Skrevet
det beste for et barn er å ha en far og en mor å vokse opp med synes jeg, siden menn og kvinner  er forskjellige og  har forskjellige  roller mht til oppdragelse feks.

Jupp, enig med deg og Annie.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Nei det var en dokumentar fra USA. (tror jeg det var, mulig Kanada.)

Uansett, det som gjorde undommene usikre på spesiellt sin egen seksualitet var at de følte at de "måtte" bli homofile. Det var det som var normalt i deres samfunn og omgangskrets. Dette ble fryktelig vanskelig for de som faktisk ikke var homofile, og foreldrene deres hadde vansker med å ta i mot en svigersønn, da de helst hadde ønsket at datteren hadde blitt homofil.

JA, det er mange barn som vokser opp med kun en forelder, men da vet de at de (som regel) har en (f.eks) far, et eller annet sted. Det blir ikke sånn når man har 2 mammaer eller 2 pappaer.

Samtidig så skulle man jo tro at homofile, som ofte vet hvordan det er å ikke svare til foreldres forventninger, ville være mer tolerante i forhold til deres barns valg? Og selv om det i deres omgangskrets kanskje vil være flere homofile enn ellers, så vil jeg også tro at man blir såpass påvirket av samfunnsnormene ellers at man ikke føler seg så "utafor" som f.eks. homofile som vokser opp i heterofile hjem i et heterofilt samfunn.

Skrevet
Hvis det er mulig mobbing som er frykten er det ganske mange andre grupper som ikke bør få adoptere heller, f.eks. par som er syke, overvektige, bruker briller, er stygge eller har en eller annen form for skavank, har for lite penger, bor i feil strøk, har lavstatusyrker, har sære vaner som de overfører til barna slik at de skiller seg ut +++

:klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...