Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg er veldig fortvilet i disse dager. Kortet mitt ville plutselig ikke virke lenger og jeg måtte gå i banken og få meg nytt.

Der fikk jeg vite at de ikke engang fant kortet mitt i systemenes deres og de skjønte lite.

Jeg har løpt og sjekket posten hver eneste dag nå i to uker, men fortsatt ingen kort i dag heller. Jeg har ringt banken og posten flere ganger, men det er ikke så lett når de ikke sender kortet rekomandert.

Jeg har hatt nedtelling i 4 uker for å treffe kjæresten min som studerer i ett annet land og jeg har tatt meg ut ferie denne uken, men jeg har ventet med å bestille turen pga jeg ikke hadde noe bankkort.

Etter jeg snakket med de i banken i går, ble jeg ikke noe klokere. Jeg spurte damen om jeg skulle vente til evig til eller "bare" tre uker til? Og jeg lurte på hvem som hadde ansvaret for at jeg ikke har fått kortet mitt. Alt jeg fikk var kjeft og jeg kom ikke lenger til bilen før jeg begynte å grine for jeg var så frustrert og lei meg. Jeg har fortsatt ikke fått kortet i dag, så jeg må ned i samme bank for jeg glemte å veksle til utenlands valuta i går og jeg gruer meg veldig til å se hun sure damen i dag... :sjenert:

Noen som vet om det er noe å gjøre? Jeg tviler på det hjelper å klage til noen?

Hun jeg bor med mener jeg bør bytte bank, men det blir jo veldig stress.

Noen som har tips?

Kjæresten min sitt kort ble slukt i minbanken tre dager etter meg, men han fikk søren meg kortet sitt den 8 mai. Da hadde han bestilt det halvannen uke etter meg og han bor ikke i samme land en gang og vi har samme bank! :frustrert: Det er forresten DNB Nor.

Videoannonse
Annonse
Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Å bytte bank er ikke så stress faktisk.

Men i første omgang bør du sørge for å få kortet ditt i tide til reisen din. Har du ring kundeservice?

En annen ting er at jeg vil anbefale deg å ha minst to kort senere. Nettopp på grunn av slike ting som dette. Når man er på ferie i utlandet kan man bla ha de to kortene på ulike steder slik at man øker sjangsen for å "sitte igjen" med et kort selv etter evt tyveri/ran osv.

Du kan f.eks skaffe deg et mastercard. Dette er noe mange tilbyr og som du kan få relativt raskt og enkelt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg venter fortsatt på bank kortet. :(

Jeg kom hjem fra en ukes ferie på mandags kvelden og ble litt paff over at jeg fortsatt ikke har fått det.

Jeg måtte nok en gang ringe kundeservice og de var like sur denne gangen også. Jeg spurte om de kunne sende det rekomandert eller noe lignende siden jeg hadde ventet så lenge, men det ville de ikke gjøre. Så nå får jeg vel vente noen uker til.

Må si jeg er veldig skuffet over "servicen". :(

Skrevet

Samboer mistet kortet sitt for en stund siden, og fikk nytt kort etter ca 10 dager. Fokus Bank.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg venter fortsatt på bank kortet. :(

Jeg kom hjem fra en ukes ferie på mandags kvelden og ble litt paff over at jeg fortsatt ikke har fått det.

Jeg måtte nok en gang ringe kundeservice og de var like sur denne gangen også. Jeg spurte om de kunne sende det rekomandert eller noe lignende siden jeg hadde ventet så lenge, men det ville de ikke gjøre. Så nå får jeg vel vente noen uker til.

Må si jeg er veldig skuffet over "servicen". :(

Det er vel ikke tilfeldigvis Jernbanebanken vi snakker om? Min kone har venta på sitt siden midten av mars, nå, og fikk det endelig her om dagen. Da hadde de pokker meg sperra det (hun har ikke bedt om det, og de fant det ikke for godt å fortelle at de hadde gjort det) og de nekter å åpne det igjen, så det er på'n igjen med venting...

Gjest Gjest
Skrevet

Bankkort pleier å ha en utlöpsdato på sig, det var sikkert den som hade gått ut. MEN, da skal man få tilsendt kort automatisk.

Det skal uansett overhode ikke ta så her lang tid, og alle banker sender da kortene rekommendert???

At de dessuten er sure mot dig er helt hårreisende! Hva er de sure for- at du vil ha kortet ditt?

Jeg ville bett om å få snakka med sjefen till de på kundeservice.

Gjest Madeline
Skrevet
Det skal uansett overhode ikke ta så her lang tid, og alle banker sender da kortene rekommendert???

Det er slett ikke alle banker som sender kortene rekomander, nei.

Det er heller ikke vanlig at det skal ta så lang tid. Her ville jeg nok ringt kundeservice en gang til og bedt om en forklaring på hva som har skjedd. Kan de ikke gi noen der og da, ville jeg bedt de om å undersøke og ringe meg opp igjen (husk å notere deg navnet på kundebehandleren). Har banken rotet, så får de ordne opp i problemene! Bare et lite tips til slutt. Selv om du er både sur og sint (med god grunn), så vær rolig i telefonen. Det er nok lettere å få skikkelig hjelp da enn hvis en kjefter og er skikkelig sur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...