Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er i et skikkelig dilemma om dagen, eller egentlig er det vel ikke så dilemma heller. Via Facebook har jeg fått kontakt med en gammel ”flamme”, jeg kaller ham X. Ble kjent med han for 8 år siden og raskt forelsket. Han følte ikke det samme som meg, men vi var elskere over flere måneder. Han visste hva jeg følte og jeg vet at det ikke var noe mer fra hans side. Vi var ganske utagerende og testet mye forskjellig i ”forholdet” og det var hele tiden veldig spennende. Og denne mannen har jeg altså hatt litt kontakt med via Facebook nå.

Men, jeg er gift. Mannen jeg er gift med er årsaken til at dette elsker-forholdet med X ble over også. Det ble nemlig slutt på dagen etter at jeg og mannen min overraskende fant hverandre helt plutselig. Jeg har vel egentlig aldri vært stormforelsket i mannen min og det å mangle det har nok vært et lite savn. Men jeg er glad i ham og elsker ham, men vi mangler nok litt ekstra spenning i forholdet vårt.

Jeg og X har nok småflørtet litt over Facebook og jeg har tenkt enormt mye på han de siste dagene. Når mannen min holder meg drømmer jeg om at det er X, når mannen min tar initiativ til sex drømmer jeg om at det er X. Han har overtatt hodet mitt, akkurat som for 8 år siden. Selv om jeg kanskje drømmer litt om et forhold til X er det mest elsker-forholdet jeg drømmer om, som både var spennende og godt.

Jeg vet at det jeg gjør via Facebook er meget galt av meg, jeg får dårlig samvittighet og er redd mannen skal oppdage noe. Det i seg selv er et dårlig tegn. Allikevel gjør denne lille flørtingen noe med meg. Jeg har forandret meg mye disse dagene. Jeg viser mannen min mye mer oppmerksomhet, er mye mer kjærlig mot han, jeg kler meg mer sexy, føler meg mer vel og trives bedre med meg selv. Så disse hemmelige følelsene kommer mannen min virkelig til gode.

Det er helt uaktuelt at det vil skje noe mellom meg og X annet enn via Facebook. Han bor langt unna og selv om jeg gjerne skulle opplevd en natt til med han ville jeg aldri gå inn og være fysisk utro.

Jeg tenker mye om dagen. Er det egentlig utroskap å tenke på en annen mann? Man må vel ha lov til det innimellom og slike småforelskelser er vel normalt? Jeg synes det hele er vanskelig. Må legge til at jeg og mannen min tidvis har slitt med en del grunnleggende problemer i ekteskapet og at dette gjør nok også at jeg letter får disse følelsene for X. Men er det OK å fantasere litt om X selv om jeg er gift eller er dette virkelig utroskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe med at ein ikkje skal leike med elden.... og med statistikken over utroskap i Noreg i dag, tyder det på at mange leiker litt for mykje.

Det skal ikkje mykje til før ting kjem ut av kontroll.

Eg ville sjølv blitt knust om min sambuar hadde drive med slikt - men vi er jo alle ulike, og har ulike grenser for kva utroskap er.

Eg ville ha stoppa her. Gled deg over den lille flørten som var, bruk den til å få betre sjølvtillit, få friska opp romantikken i deg (som du lat partneren din kome til gode) eller noko, men ikkje hald fram med det. Er no mi meining :)

Skrevet

Hva hadde du syntes om mannen din gjorde dette med sin X på facebook?? :fy_fy:

Jeg hadde blitt dødslei meg hvis min samoer hadde gjort noe sånn!!

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke karakterisert dette som utroskap. Jeg tenker at det må være lov til å dagdrømme litt innimellom. Men om det er noe bra for forholdet deres hvis det pågår over tid, er en annen sak. Hvis det i det lange løp ender opp med at det blir en distanse i forholdet, fordi du ikke klarer å slutte å tenke på den andre mannen, er vel ikke det så bra. Men en liten besettelse som pågår over en kortere periode, trenger vel ikke å være så skadelig?

Når det er sagt, så ville jeg ikke blitt så glad om samboeren min gjorde dette. Ville kanskje tonet ned flørtingen, men hører folk som har vært gift i mange år si at det er helt normalt å bli betatt av andre til tider, uten at de tenker at de er farlig for ekteskapet.

Endret av Frk Åberg
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er enig med dere og jeg er veldig opptatt av at dette ikke skal være noe varig, men følelsene jeg hadde for 8 år siden er der delvis nå også. Men hadde X sagt at han plutselig ville ha meg, så ville jeg ikke gått fra mannen min av den grunn. Og flørtingen er mest hinting fra ting som skjedde mellom oss.

Jeg synes dette er vanskelig fordi det jeg gjør er jo feil, men samtidig er det helt uskyldig. Og det er godt å føle seg litt småforelsket igjen. Men noe langvarig blir ikke dette, det går jo ikke.

Hva hadde du syntes om mannen din gjorde dette med sin X på facebook??  :fy_fy:

Jeg hadde blitt dødslei meg hvis min samoer hadde gjort noe sånn!!

Jeg tenker at så uskyldig dette egentlig er, så er det helt greit. X vet at jeg er gift også og når det ikke er noe realitet i at noe skal skje så ville jeg synes at det var OK for en kort periode om det kom meg til gode på sikt.

Gjest Gjest
Skrevet
Eg ville ha stoppa her. Gled deg over den lille flørten som var, bruk den til å få betre sjølvtillit, få friska opp romantikken i deg (som du lat partneren din kome til gode) eller noko, men ikkje hald fram med det. Er no mi meining  :)

Må si at det kanskje var akkurat dette jeg trengte å høre. :sjenert:

Gjest =tentacle=
Skrevet

Dette synes jeg ikke er uskyldig i det hele tatt. Jeg hadde gått på dagen om jeg fikk vite at jeg fikk kjærlig oppmerksomhet fordi min kjære brukte meg som surrogat for hans eks.

Gjest Gjest
Skrevet
Dette synes jeg ikke er uskyldig i det hele tatt. Jeg hadde gått på dagen om jeg fikk vite at jeg fikk kjærlig oppmerksomhet fordi min kjære brukte meg som surrogat for hans eks.

Må bare si at jeg selv ikke føler han er det. Ja, hjertet mitt banker litt ekstra når jeg tenker på X, men det er mannen min som er holdepunktet i livet og jeg er glad i.

Men glad for alle ord fra dere, jeg vil komme med på bakken igjen og ikke oppføre meg tullete.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Må bare si at jeg selv ikke føler han er det.  Ja, hjertet mitt banker litt ekstra når jeg tenker på X, men det er mannen min som er holdepunktet i livet og jeg er glad i.

Men glad for alle ord fra dere, jeg vil komme med på bakken igjen og ikke oppføre meg tullete.

Når mannen min holder meg drømmer jeg om at det er X, når mannen min tar initiativ til sex drømmer jeg om at det er X.

Nåværende er kjedelig hverdag, eksen er det stas med. Hvordan ville du likt det om din kjære følte det slik? Eller en samboer som du selv virkelig var stormforelsket i?

Skrevet

Jeg hadde heller ville konsentrert meg om hvordan å få tilbake spenningen i forholdet til min mann istede for å flørte med min X....

Gjest Gjest
Skrevet

Når mannen min holder meg drømmer jeg om at det er X, når mannen min tar initiativ til sex drømmer jeg om at det er X.

Nåværende er kjedelig hverdag, eksen er det stas med. Hvordan ville du likt det om din kjære følte det slik? Eller en samboer som du selv virkelig var stormforelsket i?

Som sagt, hadde dette vært kortvarig hadde det vært helt OK. Jeg tenker at dette er normalt i mange eksteskap som har vart en del år, at slike blaff kan komme. Men er det varig, da er det virkelig galt. Men å føle dette noen dager er helt OK. Kan legge til at jeg har hatt disse følelene siden fredag, så det er ikke lenge det er snakk om. Og jeg føler på meg at de er på tur vekk også. Litt iallfall.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde heller ville konsentrert meg om hvordan å få tilbake spenningen i forholdet til min mann istede for å flørte med min X....

Jeg føler at de er litt på vei tilbake nå, jeg føler meg som sagt mer sexy enn på lenge og det hjelper mye.

Og jeg er innstilt på å sette strek med X nå, jeg skjønner at jeg ikke kan ta den langt uten å gjøre noe virkelig galt.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Så bra at du fant ut at dette var uproblematisk i løpet av bare noen få innlegg, så du slipper å ha den dårlige samvittigheten du har i innlegg 1 :)

Gjest Gjest
Skrevet
Så bra at du fant ut at dette var uproblematisk i løpet av bare noen få innlegg, så du slipper å ha den dårlige samvittigheten du har i innlegg 1 :)

Takk for ironien. jeg synes overhodet ikke det er uproblematisk. Men jeg prøver å rydde i mitt eget hode om dagen og jeg føler det hjelper mye med deres meninger.

Min foreløpige konklusjon er at jeg ikke har gått over noen strek ennå, men at jeg må settes strek nå før det plutselig går for lang.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil bare takke for alle svarene jeg fikk i går, i går ettermiddag slo det meg nemlig hva jeg egentlig driver med. Og dette ønsker jeg virkelig ikke, dermed gir jeg beskjed om det til X så fort han evnt svarer meg. Eller jeg lar være å svare. Dette går ikke, jeg ønsker ikke å såre min mann.

Skrevet

Gleder meg å se at du er kommet til fornuft hva gjelder denne situasjon. Skjønner godt at det kan være litt "pirrende", spennende og gir deg noe å skulle få oppmerksomhet fra en som har betydd så mye (på den måten). Når fornuften får seire ser man gjerne hvor lite man selv hadde satt pris på tilsvarende fra den andre part, om da altså det var din mann som hadde hatt en slik X som han kommuniserte med.

Har selv opplevd en tidligere samboer som gikk bak ryggen min i lang tid, noe som selvfølgelig er tragisk å tenke på, men så skal det sies at jeg pr i dag er glad for at dette forhold er over når man ser hva som kom ut av det, løgn, utroskap og det som verre er. Derfor mener jeg at du gjør det rette nå selv om man ikke kan si at du har vært utro, men ofte så kan følelsesmessige tanker ofte være like ille.

Skrevet

Enig! Tenk hvordan du selv ville følt det dersom din mann fantaserte om andre mens han hadde sex med deg. Snakk om å være lite verdsatt.

CD

Gjest Gjest
Skrevet
Gleder meg å se at du er kommet til fornuft hva gjelder denne situasjon. Skjønner godt at det kan være litt "pirrende", spennende og gir deg noe å skulle få oppmerksomhet fra en som har betydd så mye (på den måten). Når fornuften får seire ser man gjerne hvor lite man selv hadde satt pris på tilsvarende fra den andre part, om da altså det var din mann som hadde hatt en slik X som han kommuniserte med.

Har selv opplevd en tidligere samboer som gikk bak ryggen min i lang tid, noe som selvfølgelig er tragisk å tenke på, men så skal det sies at jeg pr i dag er glad for at dette forhold er over når man ser hva som kom ut av det, løgn, utroskap og det som verre er. Derfor mener jeg at du gjør det rette nå selv om man ikke kan si at du har vært utro, men ofte så kan følelsesmessige tanker ofte være like ille.

Takk for ord, du har veldig rett.

Allikevel har denne "opplevelsen" fått meg mer bevisst på en del ting. Hvis f.eks mannen min stillet et ultimatum når det gjelder vår grunnleggende uenighet i forholdet vårt, så tror jeg at jeg vil stå på mitt. Og dette i seg selv er godt å ha funnet ut. Jeg har de siste årene slitt med meg selv, egentlig bare ønsket å dø for å slippe unna en del ting. Etter å ha vært i kontakt med X føler jeg meg bedre som person og jeg har plutselig fått en frykt for å dø. Samtalene mellom oss er forholdvis uskyldige, men selvfølelsen min har steget mange hakk. Og det tar jeg med meg videre og skal leve på og bruke positivt i mitt forhold med min mann.

Gjest Gjest
Skrevet

Har også sett nå i dag at han og flere andre jenter har en flørtende tone. Greit å se, da føler jeg meg slett ikke spesiell lenger og denne hurtige forelskelsen har lagt seg allerede.

Skrevet

Du aner ikke hvor sårende dette hadde vært for mannen din om han hadde visst hva du holdt på med.

Jeg foreslår at du sletter denne vennen din på facebook og lar være å leke med ilden, og stopper før du havner ut i noe du mister kontrollen over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...