Eliza Doalot Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Snupp på 10 mnd har ei reiseseng av type Carena (tror jeg, det er i hvertfall en reiseseng av den tradisjonelle typen med mørke endevegger i sånt gummiaktig stoff, og sidevegger i netting). Den er stor, virker solid, er lett å sette opp/ta ned og grei å ta med seg, så vi som foreldre er veldig fornøyde. Snupp er visst ikke enig... Dvs, hun er ikke noe problem å legge, sovner fint og sover godt....til klokka 03.00... da er det slutt. Hun våkner, gråter og virker redd, og det er ikke mulig å få roet henne uten å ta henne over i vår seng (en løsning vi ikke er så glad for, siden ingen av oss sover godt da). Hun har aloltid sovet godt og uten problemer ellers, både i egen seng og i andre senger, så det virker som om det er noe med denne senga som er problemet. Det er selvfølgelig ikke noe problem å kjøpe en ny, men jeg ser det som ganske unødvendig før vi finner ut hva problemet med den vi allerede har er. Noen som har vært borti lignende, og fant ut hva problemet var? Evt er det noen som har prøvd reiseseng av denne typen her, og har erfaring med en sånn til et såpass stort barn?
tingeling Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Hei Vår lille gutt sov veldig dårlig i sin reiseseng siden han hele tiden havnet med hodet helt oppe i kanten og stoffet er skikkelig ubehagelig (særlig når man er liten og ikke har så mye hår). Løsningen ble en sprinkelbeskytter av typen som har bånd man fester den med. Båndene kan vi (med litt pirking) trekke gjennom stoffet slik at vi kan knyte de sammen på utsiden. dessuten er det en selvfølge med hans vanlige pute. Sov som en liten stein når dette var i orden tingeling
tingeling Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Evt er det noen som har prøvd reiseseng av denne typen her, og har erfaring med en sånn til et såpass stort barn? ← Vi hadde den typen du nevner der tidligere og de er kjempe fine når barnet er lite og ikke krabber eller reiser seg opp. Men det øyelikket barnet kan bevege seg vil h*n kunne velte hele sengen når h*n forsøker å krabbe ut eller reise seg. tingeling
prinsessa Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Sånne reisesenger har jo veldig dårlig madrasser, kanskje de rett og slett blir for harde for henne. Både mormor og farmor har en vanlig reiseseng hos seg til overnatting av barnebarn de har kjøpt en ekstra madrass som de har oppi senga for å gjøre den mykere. Men å måtte drasse med seg en madrass hvis man skal bruke senga gjør jo ikke senga så lett og ta med seg.
Eliza Doalot Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2007 Vi trodde også kanskje det kunne være madrassen, så sist gang prøvde vi med en vanlig madrass oppi. Det hjalp ikke. Jeg heller mot at det Tingeling nevner er kjernen til problemet. Jeg lurer på om jeg skal prøve å henge et teppe langs med hodeenden av senga neste gang? En sånn sprinkelbeskytter ville sikkert vært det beste, men den er såpass plasskrevende at jeg helst vil slippe å ha den i baggasjen når vi skal fly på ferie om en mnds tid. Fungerer ikke det får vi heller finne plass til sprinkelbeskytteren. Når alternativet er feriedager som starter kl 03, er ikke valget så veldig vanskelig... Takk for svar, forresten!
IdaC Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Vi hadde akkurat samme problem da vi var ute og reiste. Det var som at jeg skrev det selv. Vet heller ikke hva grunnen kan være, så jeg følger med på tråden her. Men jeg tenkte også på det med at madrassen kan være for hard. Jeg så en ny reiseseng fra Babybjørn , den er mindre med madrass og virker genial, men jeg syns prisen er altfor stiv, mener å huske at den koster 1600-1700.
tingeling Skrevet 17. mai 2007 #7 Skrevet 17. mai 2007 En sprinkelbeskytter tar ikke all verden av plass hvis man putter den i en pose og presser ut all luft før man taper igjen posen Prøv en natt hjemme først. Vi lot dessuten gutten sitte og leke en del i sengen dagene før vi dro slik at han ble kjent med den. tingeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå