Langstrømpe Skrevet 7. mars 2003 #1 Skrevet 7. mars 2003 Hei! For en god stund siden var det mange her som var veldig enige i at Yerka var en super erstatning for vanlig deodorant. Mener dere dette fremdeles, eller har dere gått over til den gode gamle igjen?
Langstrømpe Skrevet 7. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2003 Nei ikke krystall, men tror det er en slags krem som man skal smøre på av og til. Litt usikker på hvordan den fungerer, men det var veldig mange her inne som syntes at den var helt genial.
Fakse Skrevet 7. mars 2003 #4 Skrevet 7. mars 2003 Jeg kjøpte Yerka. Den er flytende og rosa, og kommer på en liten flaske. Var ganske fornøyd, men det ble så mye styr fordi man skulle ha den på om kvelden på helt ren hud. Føler at jeg ikke blir skikkelig ren om jeg bare vasker med klut, og at dersom jeg ikke ble skikkelig ren, så lukta det nesten mere i stede for mindre. Så skulle man heller ikke vaske med såpe morran etter heller. Dermed måtte jeg ha lagt om mine vaner med å dusje på morran dersom dette skulle ha fungert, men det kan jeg ikke, for da står håret mitt alle veier. Enda på visa var at jeg slutta med Yerka, og gikk over til Biotherm sin deodorant. Er storfornøyd med den etter å ha brukt den i et halvt år, har akkurat kjøpt påfyll av ny.
Elefantina Skrevet 7. mars 2003 #5 Skrevet 7. mars 2003 Var godt fornøyd med Yerka, men etter en stund synes jeg det ble for mye styr. Har i stedet droppet å gå med hvite skjorter, og bruke Yerka bare innimellom når jeg vet at jeg skal ha på meg noe helt lyst som jeg ikke vil ødelegge med gule ringer under armene. Noen som har et enklere tips enn Yerka for å slippe gule ringer?
Tjorven Skrevet 7. mars 2003 #6 Skrevet 7. mars 2003 Jeg bruker Yerka innimellom og jeg synes den er helt suveren. Slik bruker jeg den: Hvis det er en dag jeg føler at jeg har svettet litt ekstra eller skal noe spesielt slik at jeg absolutt ikke vil svette dagen etterpå, tar jeg på Yerka om kvelden. Da vasker jeg meg først med vann under armene før jeg påfører litt Yerka med en bomullsdott. Jeg har ganske mye på, og jeg blir nesten alltid rød under armene etterpå (men det er verdt det). Dagen etterpå dusjer jeg som vanlig, tar på meg vanlig deodorant og gjør ikke noe spesielt. Synes dette er en kjempegrei måte å bruke Yerka på, og etter å ha brukt den over natta en gang så virker det kjempebra på meg dagen etterpå. Hvis jeg skal i noe spesielt selskap eller liknende på sommeren gjentar jeg denne prosedyren over flere netter. Men jeg bruker alltid vanlig deodorant om dagen, uten at det gir noen dårligere effekt.
Gjest Jamila Skrevet 7. mars 2003 #8 Skrevet 7. mars 2003 Yerka fungerte aldri for meg. Følte meg heller ikke helt ren. Nå bruker jeg Apotekets aliminiumklorid som er en vanlig rollon på kvelden og vanlig deodorant på dagen. Eneste som funker for meg. Bruker denne bare når jeg skal ha på meg spesielle klær, ikke hver dag.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #9 Skrevet 7. mars 2003 Problemer med svette? Prøv aluminiumklorid. Kjøpes på apoteket, ser ut som en liten deodorant. påføres ren og tørr hud før du legger deg, vaskes av neste morgen. Gjøres et par ganger, så virker det veldig lenge. Ingen fuktighet under armene mer!! obs, bruk det aldri etter hårfjerning, og aldri to netter på rad... auauau.. Løp og kjøp..
Gjest Virvel Skrevet 7. mars 2003 #11 Skrevet 7. mars 2003 Jeg bruker fortsatt Yerka jevnlig, og er like fornøyd. Jeg svetter ikke mye, det er bare det at vanlige deodoranter har null effekt på meg. Slik bruker jeg den: Tar på om kvelden 2-3 ganger i uken. Lar det tørke godt før jeg går og legger meg. Dusjer som regel hver morgen, det går helt fint, men prøver å unngå å skrubbe så veldig under armene (det er jo ikke nødvendig heller, ettersom man ikke svetter...). Det med at man ikke føler seg ren tror jeg er en vanesak. Jeg føler meg i hvert fall mye "renere" med yerka enn uten! super: Du kan gå kjøpt Yerka hos Vita i hvert fall. Koster 160 kr eller deromkring, men er veldig drøy, jeg har en flaske i hvert fall et halvt år.
Gjest Donna Skrevet 7. mars 2003 #12 Skrevet 7. mars 2003 Ok - her begynner jeg å ane en del praktiske problemer?? Man skal ta den på om kvelden - men ikke etter at man har barbert seg. ? Man skal gjøre det flere ganger i uken - men ikke to dager etter hverandre. ? .......Jeg barberer under armene annenhver dag - det er blitt en vane. Så hvis jeg da bader og barberer om ettermiddagen på mandag - kan jeg da ikke ha på yerka før på tirsdagskvelden? Hva da med tirsdagsmorgen? vanlig deo da? ..og da er man jo ikke lenger ren til kvelden og yerkaen??? Og så blir det onsdag og jeg barberer på nye - må jeg da gå uten noe til torsdag hvor jeg da igjen har på yerka? Hvordan i all verden får man til dette da ...må jo planlegge mye jo...og må man la være å barbere så ofte da? Og er Yerka noen slags flytende greier? Temmelig forvirra jeg nå .... :o
Gjest Virvel Skrevet 8. mars 2003 #13 Skrevet 8. mars 2003 Hjelpes Virgo, det var da en bråte med spørsmål... Yerka er tyntflytende og rosa og kommer på flaske. Påføres om kvelden med bomullsdott på ren og tørr hud. (Du vasker deg altså med såpe og vann rett før du tar den på.) Grunnen til at du ikke bør barbere deg før du tar på Yerka er at det svir noe avsindig. Anbefales ikke. Dagen etter kan du barbere deg så mye du vil. Jeg dusjer som sagt nesten hver morgen, og det ødelegger ikke virkningen i det hele tatt. Vanlige deodoranter biter altså ikke på meg, så jeg bruker ikke noe i tillegg til Yerka (det trengs ikke! den varer i flere dager!), men jeg vet at andre ikke føler seg trygge nok med bare Yerka, og bruker annen deodorant i tillegg, uten at det ødelegger virkningen (til tross for at det står i bruksanvisningen til Yerka at man ikke skal bruke annen deo). Ble det noe klarere?
Gjest Donna Skrevet 8. mars 2003 #14 Skrevet 8. mars 2003 hehe ja tusen takk for oppklaringen Virvel .... Hørtes ikke såååå avansert ut da ...man må vel bare tenke litt på når man barberer og når man smører på ..for svirdet så er det jo ikke lurt å barbere rett før. Men er det noen som vet hvordan det virker???? Tetter det porene kanskje? Og rart at det virker så lenge. :D
Gjest Trude Luth Skrevet 8. mars 2003 #15 Skrevet 8. mars 2003 Jeg har "alltid" brukt Yerka og vært fornøyd med det, men nå har jeg gått til innkjøp av aluminiumsklorid (apoteket). Det koster halvparten av hva Yerka koster (82,- kr) og er litt enklere i bruk i og med at det er roll on. Fungerer på samme måte og man kan bruke deodorant i tillegg på dagen hvis man ønsker det.
Gjest kekka Skrevet 8. mars 2003 #16 Skrevet 8. mars 2003 Har brukt Yerka en tid, men tror jeg skal prøve denne aluminiumskloriden. Høres litt enklere ut med roll-on!
Gjest Virvel Skrevet 11. mars 2003 #17 Skrevet 11. mars 2003 Yerka inneholder bl.a. aluminiumklorid forresten... Er apotekets aluminiumklorid like drøy som Yerka? Hvis man skal sammenligne prisen, så må man vel nesten se litt på mengden også.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #18 Skrevet 4. april 2003 Kjøpte Yerka etter anbefaling her. Brukte den etter bruksanvisningen og den fungerte veldig bra en stakket stund. Problemet var at jeg begynte å klø under armene etter en ukes bruk. Dermed måtte jeg velge mellom eksem under armene eller svette. Jeg valgte bort eksemet og bruker vanlig deodorant nå. Kanskje jeg skal ta meg en tur på apoteket i stedet?
Sisilie Skrevet 4. april 2003 #19 Skrevet 4. april 2003 Har brukt Yerka og er godt fornøyd, men bare i perioder og hvis jeg skal noe spesielt. -Prøvde en gang å bytte til apotekets super-deo, men den fikk jeg utslett og kløe av.
Chiquita Skrevet 4. april 2003 #20 Skrevet 4. april 2003 Jeg har også brukt Yerka, og det har fungert helt ypperlig på meg.... JEg opplevde også litt kløe/svie under armene rett etter at jeg smurte det på meg, men det gikk over etter ca 1 time. På meg så ser det ut som om Yerka har virket, for jeg svetter absolutt mindre en hva jeg har gjort tidligere - selv om jeg nå har "sluttet"1, og bruker Yerka bare ved "spesielle anledninger"..... *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå