Gå til innhold

Forlovertale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke punkter "MÅ" være med i min tale som forlover av bruden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen fasit på hva som MÅ være med, men et tips om hva du kanskje bør passe på.

For forloveren kan det være veldig morsomt å ta med ting hun og bruden har opplevd sammen, men skal du ha med slike opplevelser må du passe på så det ikke blir for internt.

Har opplevd en forlover som gjorde dette, og det ble rett og slett litt flaut. Vi som gjester skjønte ikke poenget med det hun sa, og lo av høflighet da bruden gjorde det.

Tenk gjennom hvordan talen høres ut for de andre gjestene, er poengene let fattelige?

Opplevelser fra barndommen, tiden dere har kjent hverandre, småpinlige episoder (Ikke FOR pinlige).

Noe som bør være med er vel at forloveren takker for æren av å få være forlover...

Ser det ligger mange linker til dette under bryllupslinker her på kvinneguiden. Ta en titt der for gode tipsog råd. Du kan jo også spørre noen du vet har holdt slike taler før, eller som er vant til å tale i forsamlinger.

Lag gjerne en personlig vri på talen :)

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg var forlover i fjor, og fikk faktisk ros av enkelte gjester for lettfattelige poeng og slikt. Det ble ingen veldig kort tale, jeg hadde den lengste talen av alle, men det var over på ca. 5-7 min. Hvis du vil, kan vi snakkes på PM.

Skrevet

Ta gjerne og presenter deg selv også innledningsvis. Ikke alle gjestene vet hvem du er, og det kan være greit med en liten innføring i hvordan du og bruden kjenner hverandre.

Det er jo også hyggelig om du sier noen ord til/om brudgommen også. :tommel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...