Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken mat er gøy å lage sammen på date nr 1? Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget pizza med det dere liker på =) Det synes jeg er koselig hvert fall.. :P

Gjest Matsui
Skrevet

Hehe. Ok. Mitt forslag:

Dersom poenget er å lage den sammen, så ville jeg nok satset på noe som ikke krever så altfor mye konsentrasjon og mas for å lage. Altså noe dere kan lage til mens dere prater og koser dere, men som likevel krever litt småpusling - slik som for eksempel skrelling og oppkutting av grønnsaker. Hva med hjemmelaget pizza?

Sett deigen på forhånd, og så kan dere kutte opp og legge på pizzafyllet sammen etterpå. Å prate og kutte samtidig klarer de aller fleste - skulle jeg tro. Mer "avansert" mat, der man stresser og herjer med stekeplater, gryter og lokk, vil jeg tro bare ender opp med at en av dere tar kommandoen.

Gjest Matsui
Skrevet
Hjemmelaget pizza med det dere liker på =) Det synes jeg er koselig hvert fall.. :P

Usj! Du kom meg akkurat i forveien.. :ler:

Skrevet

Taco, men der er noe pes å spise på første date. Synes jeg ihvertfall. ;)

Skrevet
Usj! Du kom meg akkurat i forveien..  :ler:

Hihi ^^ Ditt svar var litt mer utfyllende tho, men bra vi er enige ;)

Gjest Huldali
Skrevet

Hvis dere skal lage noe sammen så foreslår jeg noe som tar litt tid og som ikke er krevende så dere kan snakke sammen og kose dere mens dere lager maten.

Hva med å lage forskjellige småretter? Lomper med forskellig innhold som dere kan pusle med, sette tannpirkere i. Det tar litt tid, er morsomt og blir fint. Så kan dere småspise det utover kvelden når dere er ferdig, gjerne med god vin :)

Det er kjempekoselig å stå på kjøkkenet sammen og drive å pusle og snakke sammen også kan dere unne dere litt "arbeidsvin" mens dere lager maten!

Skrevet

Om været er bra, kan dere jo grille noe mat sammen. Kjempekoselig.

Gjest Huldali
Skrevet

Enda et forslag hvis det er fint vær: Lage med god mat og ta med ut i parken!

Skrevet

Takk for svar folkens :)

Ser ikke ut til at det blir noe vær, så da satser jeg på pizza tror jeg. det er jo rimelig safe. Håper jeg, vinter og vår siden jeg var på noe date :hoho:

Spørs om jeg klarer å spise noe i det hele tatt da magen er stapp full av sommerfugler :hoppe::hoppe:

Skrevet
Taco, men der er noe pes å spise på første date. Synes jeg ihvertfall.  ;)

Vel, taco er jo ganske grisete.. Men ellers ganske godt=D

Gjest Huldali
Skrevet

Taco må spises med kniv og gaffel! :)

Skrevet
Vel, taco er jo ganske grisete.. Men ellers ganske godt=D

Nettopp derfor jeg synes det er noe pes på første date :Nikke:

Skrevet

Hvordan gikk daten? Ble det vellykket med pizza?

Skrevet

Wok! Da kan man kutte opp grønnsaker og div sammen først, og så slipper man de pinlighetene som der er med å spise taco! ;)

Skrevet (endret)

Risotto. Eks aspargesrisotto med arborioris og parmesan. Må lages rett før den spises og det tar ikke mer enn ca 30 minutter å lage om man har klargjort alt som skal i gryten. I tillegg er det veldig godt. Fersk hjemmelaget focaccia er svært godt til.

(har gjort det selv)

Endret av skrue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...