Fibi Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 hvilken mat er gøy å lage sammen på date nr 1? Noen som har noen tips?
Fiol Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Hjemmelaget pizza med det dere liker på =) Det synes jeg er koselig hvert fall..
Gjest Matsui Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Hehe. Ok. Mitt forslag: Dersom poenget er å lage den sammen, så ville jeg nok satset på noe som ikke krever så altfor mye konsentrasjon og mas for å lage. Altså noe dere kan lage til mens dere prater og koser dere, men som likevel krever litt småpusling - slik som for eksempel skrelling og oppkutting av grønnsaker. Hva med hjemmelaget pizza? Sett deigen på forhånd, og så kan dere kutte opp og legge på pizzafyllet sammen etterpå. Å prate og kutte samtidig klarer de aller fleste - skulle jeg tro. Mer "avansert" mat, der man stresser og herjer med stekeplater, gryter og lokk, vil jeg tro bare ender opp med at en av dere tar kommandoen.
Gjest Matsui Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Hjemmelaget pizza med det dere liker på =) Det synes jeg er koselig hvert fall.. ← Usj! Du kom meg akkurat i forveien..
Gjest Opa Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Taco, men der er noe pes å spise på første date. Synes jeg ihvertfall.
Fiol Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Usj! Du kom meg akkurat i forveien.. ← Hihi ^^ Ditt svar var litt mer utfyllende tho, men bra vi er enige
Gjest Huldali Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Hvis dere skal lage noe sammen så foreslår jeg noe som tar litt tid og som ikke er krevende så dere kan snakke sammen og kose dere mens dere lager maten. Hva med å lage forskjellige småretter? Lomper med forskellig innhold som dere kan pusle med, sette tannpirkere i. Det tar litt tid, er morsomt og blir fint. Så kan dere småspise det utover kvelden når dere er ferdig, gjerne med god vin Det er kjempekoselig å stå på kjøkkenet sammen og drive å pusle og snakke sammen også kan dere unne dere litt "arbeidsvin" mens dere lager maten!
lulle Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Om været er bra, kan dere jo grille noe mat sammen. Kjempekoselig.
Gjest Huldali Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 Enda et forslag hvis det er fint vær: Lage med god mat og ta med ut i parken!
Fibi Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2007 Takk for svar folkens Ser ikke ut til at det blir noe vær, så da satser jeg på pizza tror jeg. det er jo rimelig safe. Håper jeg, vinter og vår siden jeg var på noe date Spørs om jeg klarer å spise noe i det hele tatt da magen er stapp full av sommerfugler
Aurela Skrevet 16. mai 2007 #11 Skrevet 16. mai 2007 Taco, men der er noe pes å spise på første date. Synes jeg ihvertfall. ← Vel, taco er jo ganske grisete.. Men ellers ganske godt=D
Gjest Opa Skrevet 20. mai 2007 #13 Skrevet 20. mai 2007 Vel, taco er jo ganske grisete.. Men ellers ganske godt=D Nettopp derfor jeg synes det er noe pes på første date
Grønt blad Skrevet 21. mai 2007 #14 Skrevet 21. mai 2007 Hvordan gikk daten? Ble det vellykket med pizza?
-Simba- Skrevet 21. mai 2007 #16 Skrevet 21. mai 2007 Wok! Da kan man kutte opp grønnsaker og div sammen først, og så slipper man de pinlighetene som der er med å spise taco!
skrue Skrevet 21. mai 2007 #17 Skrevet 21. mai 2007 (endret) Risotto. Eks aspargesrisotto med arborioris og parmesan. Må lages rett før den spises og det tar ikke mer enn ca 30 minutter å lage om man har klargjort alt som skal i gryten. I tillegg er det veldig godt. Fersk hjemmelaget focaccia er svært godt til. (har gjort det selv) Endret 21. mai 2007 av skrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå