trønderrock Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg regner med at vi kan bli rundt 110 til kaffe/fest. Hvor mye drikke skal vi beregne? 10 av gjestene er barn, og ikke alle vil drikke alkohol ("gamle tanter" ol. ) Kanskje det finnes nettsider med slik beregning? Er helt blank på dette jeg...
rusketulla Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Vi kommer ikke til å ha et veldig stort utvalg (kanskje 4 drinker i baren i tillegg til øl, vin, baileys og konjakk), men skal handle inn masse av hver ting! Det vil være så pinlig å gå tom for noe, så det vil vi unngå. Vin kan leveres tilbake på polet, og blir det mye igjen av det andre får vi heller invitere til en fest til litt senere Heller for mye enn for lite! Vi har også en del som ikke kommer til å drikke, så må passe på å ha litt utvalg av alkoholfrie drikkevarer også.
flickan Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 (endret) normalt kan man regne med at rundt 10% av gjestene ikke drikker, pga kjøring, avhold,osv. Til 90-100 gjester ville jeg regnet: 4 kasser øl vin: 22 flasker til forrett. (hvitvin, 1-2 glass pr stk, 6-7 glass pr flaske) 60 flasker til hovedrett (rødvin, ca 1/2 flaske på hver+ litt ekstra) 12-13 flasker(0,75l) til dessert (1-2 glass, 10-12 glass pr flaske) Sprit: 3 l baileys 5-6 l cognac 5-6 l vodka 5-6 l gin 2 l whisky dette blir 20-23 liter sprit.. en liter = 25 drinker = 5-6 drinker på hver+øl og vin som burde holde i massevis. Husk at ikke alle drikker alle drikkene, så det trenger ikke vre nok til alle av alt. Endret 14. mai 2007 av Bare Bea
rusketulla Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Vi kommer til å ha mer sprit enn det du har beregnet Bare Bea, og vi er under 100 gjester. Ønsker ikke at alle blir dritings, men som sagt; jeg vil synes det er kjempeflaut å gå tom. Så selv om alle ikke drikker alt er det greit å beregne at mange vil drikke det samme og at man derfor bør ha nok av det. Synes jeg Hehe, kommer sikkert til å ha alkohol igjen for flere år
flickan Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Kan hende vi må revurdere spritkjøpet, men det er dette jeg har fått anbefalt av erfarne servitører. Men jeg gleder meg til flere av brudene har gjennomført sine fester og høre litt hvor mye det har gått.. Flaks at ikke vi er først ut..
trønderrock Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Tusen takk for gode råd. Blir nok dritings hele gjengen hvis vi skal drikke så mye til middagen. Vi er ca 30 til middag Kom vel ikke fram av spørsmålet mitt det. Var etter middagen jeg tenkte. Da tar jeg utgangspunkt i det du sier Bare Bea og plusser på litt sprit for å være på den sikre siden Som rusketulla sier, det er kjipt å skulle gå tom for noe.... Endret 15. mai 2007 av trønderrock
Ray Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 Vi har kjøpt inn 28 brett med øl, det er nemlig det som det gikk mest av i min brors bryllup. Og 13 flasker sprit. Eller så er det veldig likt med den listen over her
Gjest Lund Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 (endret) Tusen takk for gode råd. Blir nok dritings hele gjengen hvis vi skal drikke så mye til middagen. Vi er ca 30 til middag Kom vel ikke fram av spørsmålet mitt det. Var etter middagen jeg tenkte. Da tar jeg utgangspunkt i det du sier Bare Bea og plusser på litt sprit for å være på den sikre siden Som rusketulla sier, det er kjipt å skulle gå tom for noe.... Vi er tilsammen 21 voksen etter middagen,og da har jeg tenkt å kjøpe: 2 liter likør,2 liter wisky,2 liter conjakc....resten av øl og vin fra middagen.Greit å ha litt for mye;-) da har vi kjanse noe å kose oss etter bryllupet Endret 19. mai 2007 av Lund
Gjest Lund Skrevet 19. mai 2007 #9 Skrevet 19. mai 2007 Vi er tilsammen 21 voksen etter middagen,og da har jeg tenkt å kjøpe: 2 liter likør,2 liter wisky,2 liter conjakc....resten av øl og vin fra middagen.Greit å ha litt for mye;-) da har vi kjanse noe å kose oss etter bryllupet
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2007 #11 Skrevet 20. mai 2007 Vi har beregnet 1-2 glass champagne til velkomstdrink, 1 glass hvitvin til forretten, 1/2 flaske rødvin til hovedretten, 1 glass dessert vin til desserten, konjakk / baileys til kaffen og 2 drink bonger til å bruke i baren. Er veldig usikker på det med bonger... Føler det virker litt gnient... Hva er deres meninger om å bruke bonger?? Virker det gjerring... Jeg kunne godt hatt åpen bar for 95% av gjestene, men er rimelig sikker på at de resterende 5% kommer til å drikke kun fordi det er gratis og det vet jeg ikke om jeg gidder å sponse. Har vært i bryllup tidligere hvor noen har forsynt seg med drink etter drink og sattf ra seg halvparten....
kathrine79 Skrevet 20. mai 2007 #12 Skrevet 20. mai 2007 Vi har beregnet 1-2 glass champagne til velkomstdrink, 1 glass hvitvin til forretten, 1/2 flaske rødvin til hovedretten, 1 glass dessert vin til desserten, konjakk / baileys til kaffen og 2 drink bonger til å bruke i baren. Er veldig usikker på det med bonger... Føler det virker litt gnient... Hva er deres meninger om å bruke bonger?? Virker det gjerring... Jeg kunne godt hatt åpen bar for 95% av gjestene, men er rimelig sikker på at de resterende 5% kommer til å drikke kun fordi det er gratis og det vet jeg ikke om jeg gidder å sponse. Har vært i bryllup tidligere hvor noen har forsynt seg med drink etter drink og sattf ra seg halvparten.... Vi ble anbefalt fri bar fremfor bonger fordi med bonger "må man bruke opp". Med fri bar tenker man ikke så mye på det, og hamstrefaktoren setter ikke inn. Er det ikke vanlig å oppføre seg litt annerledes i bryllup enn når man tar en tur på by'n?
trønderrock Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. mai 2007 For vår del blir det ihvertfall ikke bonger. Det forbinder jeg med julebord Det ønsker jeg ikke i bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå