Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dokumentar på kino? er det noe særlig, da???

Når det gjelder denne filmen, må jeg bare si JA!!

Morsom

Underholdende

Viktig tema

Veldig flink "programleder"

Selv synes jeg at denne tittelen var veldig lite fengende, og må takke mine kjære samboere for at jeg kom meg av gårde for å se denne filmen.

Nå har jeg hørt rykter om at det har vært veldig lite blest om denne filmen hjemme i Norge, så da tenkte jeg at jeg skulle "bleste" litt :wink:

Har du lyst til å sjekke litt ut om filmen, kan du se på denne linken: www.bowlingforcolumbine.com

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å se denne filmen, har lest mye bra om den! Men har også blitt advart mot at "programmlederen" er ganske hjernevaskende...man skal ta den med en klype salt..

Gjest lmari
Skrevet

Michael Moore er en spesiell fyr - han ser så sjaskete og uflidd ut at ingen tar ham seriøst. Og han stiller naive spørsmål - men får faktisk svar.

Jeg elsket Bowling for Columbine. Ikke bare er det et utrolig viktig tema, men jeg synes han setter søkelyset på en del ting som i hvert fall ikke jeg hadde tenkt på før. Dessuten er den morsom - jeg lo høyt flere ganger under filmen.

Hjernevaskende? Tja - den er i hvert fall en motvekt til all den andre hjernevaskingen som kommer - og da oppveier de kanskje hverandre???

Se den!!!

..jeg bare elsket scenen hvor han intervjuer en fyr som har vært mistenkt for å være med på bombingen i Oklahoma City - en fyr som har laget bomber på gården sin og som forteller at han sover med ladd pistol under puta. Michael Moore spør "jammen, hva er du redd for?"

Og svaret: "Åh du vet, det er så mange gærninger der ute".....

UBETALELIG!!!!

Skrevet

du skal være temmelig lobotomert for å la deg hjernevaske av michael moore... han er ikke verdens mest nøytrale og saklige fyr, men han tar opp viktige problemstillinger på en engasjerende måte.

Skrevet

Har bare sett begynnelsen foreløpig. Der han skal åpne en konto i en bank hvor han får utdelt et gevær for å åpne konto der...

Skal se resten til helgen

Skrevet

Utrolig bra dokumentar. Kanskje ikke mest objektiv, og kanskje mer populær i Europa enn i USA. Men verdt å se. Forklarer kanskje et par ting om en del amerikanere...

Catzy

Skrevet

Filmen er jo utrolig poplulær i Amerika faktisk!... Hadde jeg sett den og bodd der, hadde jeg flyttet til Canada fortere enn svint!...

Meget meget bra film om et skremmende samfunn.... ( og et veldig bra/viktig motstykke til all annen info derfra...)

enda mer skremmende er det at vi er på vei dit Amerika er. Media fokuserer på katastrofer, vi blir mer voldelige og fremmedfykten regjerer...

Skrevet

Helt enig, fantastisk bra film!

Var så sur for at det ikke gikk noe annet, og nå er jeg så glad for at jeg har sett den!

Selve problemstillingen er jo også spennede. Skremmende hvor redde amerikanerne er for andre mennesker, men det forklarer vel kanskje en del av den krisen/krigen som er under oppruling.

Piglet

Skrevet
"programmlederen" er ganske hjernevaskende

Ragnhild, det kan hende du endrer mening etter å ha sett filmen :wink: jeg synes programlederen var helt utrolig flink til å "få folk på gli" -altså å få dem til å prate uten å dominere selv. Men smaken er som baken...

Ada

Skrevet
Filmen er jo utrolig poplulær i Amerika faktisk!... Hadde jeg sett den og bodd der, hadde jeg flyttet til Canada fortere enn svint!...

nettopp... har kanadisk kjæreste, og har prøvd å forklare foreldrene mine at kanadiere er SÆRS opptatt av ikke å puttes i samme bås som amerikanere (så til de grader at det kan virke som den kanadiske nasjonalidentiteten kan uttrykkes i to ord: IKKE AMERIKANSK).

etter å ha sett filmen, skjønte de plutselig hva jeg mente...

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg synes filmen var rett og slett ganske genial,

og morsom til dokumentar å være!

Den fikk jo Oscar, da.

Fortjent!

Skrevet

Går den på kino nå?

Kunne tenkt meg og sett den!

Skrevet

Ja den går fortsatt på kino i Oslo, jeg så den i dag. Jeg synes den var genial. Morsom og tankevekkende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...