Frey Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Er det useriøst å si at jeg mener bruk av slikt er useriøst hundehold? Bruk av strøm osv skal kun brukes under oppsyn i dressurøyemed - hvis man på død og liv må bruke det, og dette handler jo ikke om dressur men å hindre hunden i å stikke av. Hvorfor ikke gjerde inn eiendommen isteden?
Frey Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Sett bikkja i bånd da. Du kan vel ikke mene at du heller utsetter bikkja for støt? Vi bruker nå fleksibånd i påvente av at vi får gjerdet inn eiendommen. Funker helt greit.
liv Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Pappa måtte bruke det da hunden hele tiden rømte, det eneste jeg vet er at den ikke rømmer nå...
Frey Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 (endret) Pappa måtte bruke det da hunden hele tiden rømte, det eneste jeg vet er at den ikke rømmer nå... ← Måtte han? Hvem tvang han til det da?.. Edit: selvfølgelig funker det, men det er ikke alt som funker som bør gjøres likevel. Hvis jeg som mor slår ungene mine hvis de ikke rydder rommet så rydder de rommet helt av seg selv til slutt..... Endret 14. mai 2007 av Frey
Gjest Eir Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 (endret) Jeg leier en plass bare ← Spør husverten om du får lov å sette opp ett gjerde, kanskje han til og med betaler materialene. Eller sett opp en løpestreng. Synes også det høres ut som en usikker metode, en dag finner de fleste hudner ut at den bare kan løpe over, så er den fri. Endret 14. mai 2007 av Eir
Tabris Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Hvorfor kan du ikke ha hunden inne? Evt. i løpestreng eller bur om du absolutt må ha den ute (selv om jeg ikke vil anbefale det). Elektrisk gjerde synes jeg grenser til dyreplageri - bruk av elektrosjokk under dressur skal kun brukes av trente og erfarne instruktører i små doser i kontrollerte omgivelser, ikke som en daglig begrensning.
la Flaca Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 Hvorfor kan du ikke ha hunden inne? Evt. i løpestreng eller bur om du absolutt må ha den ute (selv om jeg ikke vil anbefale det).← What? Det var da en merkelig uttalelse fra deg, Tabris?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå