Gjest Taxi Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har en eks-kjæreste som betyr alt for mye for meg... Jeg klarer liksom aldri å gå videre med liver mitt føler jeg, han er alltid i hodet mitt. og han har fått seg ny dame... Hun er veldig sjalu, og liker ikke at vi har kontakt. Jeg sier til han at vi bør ikke ha kontakt nå, for det kommer ikke noe godt ut av det. alle blir jo miserable!! han føler seg dratt i 2 retninger, hun er sjalu og lei seg, og jeg er egentlig ganske ødelagt innvendig selv... Først prøvde vi å være venner, men jeg følte det ble på hans premisser. han tok aldri telefonen når han var sammen med henne, og svarte bare på 1/3 av meldingene (jeg ringte/sendte meldinger svært sjelden altså.). det ble til at jeg aldri tok kontakt og ventet på at han skulle gjøre det. Han kunne bare treffe meg dersom det passet sånn i forhold til henne. jeg måtte liksom vente på at han skulle ta kontakt osv osv. følte meg ikke akkurat som noen viktig venn, og følte at jeg maste enda jeg ikke gjorde det. = jeg følte meg miserabel. dette går ikke sier jeg. jeg klarer ikke å ha et sånt forhold som dette, så da er det bedre at vi kutter helt... han prøvde å overtale meg, men jeg blokkerte han på msn. han sender meldinger og sier at jeg betyr så mye for han og han vil så gjerne at vi skal være venner. det blir lettere etter hvert mtp den nye dama hans. men hallo.... skal jeg vente på det? og dessuten: jeg kjenner jenter!! jeg vet hvordan jeg selv ville vært: det kommer ikke til å bli lettere!! det har liksom ingen hensikt nå synes jeg. synes bare vi skal la hverandre være enda så trist som det er. jeg er jo sykt glad i gutten. Men han sender meldinger og skriver at han er glad i meg og at han gjerne vil finne på noe en dag... et spørsmål som kommer til meg er: hvorfor i alle dager er det så vanskelig for han å godta at vi ikke kan være venner nå?? det er vel ikke så vanskelig å kutte hvis jeg bare er en venn for han eller? begynner å lure på om han kanskje har noen følelser et sted... noe som gjør meg rar i hodet. tenker kanskje jeg skal treffe han i tilfelle vi kunne fiksa....?? tåpelig!! jeg vil jo ikke ha han tilbake igjen, og i hvert fall ikke etter han har vært med hun andre. det vi hadde er ødelagt uansett, og ingen takler å bare være venner så derfor... what's the point??? allikevel lurer jeg veldig: er det rart at han ikke klarer å akseptere at jeg ikke orker et vennskap? :o
Gjest Piper Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Kanskje fordi han ønsker å ha deg der, i tilfelle dette nye ikke går så bra? Uansett så har du for mye følelser for han til å være venner med han, derfor burde du være sterk nok til å ikke svare han når han sender meldinger. Du ødelegger bare deg selv, for på en eller annen måte får du håp om at det kan bli noe mer.
Gjest Pax Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 (endret) Jeg hadde en kompis som var ikke ulik eksen din. Pga at dama hans var sjalu, kunne jeg ikke ringe eller sende tekstmeldinger, fordi hun sjekket telefonen hans. Navnet mitt hadde han lagret under et guttenavn. Og til slutt orket jeg ikke mer, ble for slitsomt. Han argumenterte med at dama hans var så sjalu, hun likte ikke at han hadde venninner. Men om hun oppdaget det, da ville det jo bli enda verre, siden han skjulte venneskapet bak hennes rygg. Hun ville hun jo automatisk tro det verste, hvem ville vel ikke det i en slik situasjon? Jeg orket ikke et slikt venneskap, og kuttet kontakten. Det var akkurat som om jeg var elskerinnen - uten å være elskerinnen. Du får gjøre som du synes er best. Endret 14. mai 2007 av Pax
Aftenvandrer Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Han ødelegger for tre mennesker, og det er uheldig. En del fungerer kanskje egentlig bedre som venner enn som kjærester, og det båndet som knyttet i løpet av et forhold, er vanskelig å bryte. Det ligger mye der under merkelappen "samhørighet", som også vennskap bærer preg av. Det ligger vel mye mellom dere, og du er kanskje den første han tenker på hvis noe går i motbakke, det er ikke så rart. Det kan også være, uten at jeg kjenner noen av dere, en maktfølelse i det å kunne prege andres liv, det å ha noen på gress for seg. "Du vil ha meg fremdeles, bare innrøm det". Det er ikke mulig å gjøre alle til lags i denne saken, ikke nå. Dere to kan kanskje ha et vennskap på sikt uten henne, men du må holde deg langt unna ham, for deres skyld og for din. Han må smake sitt egosentriske utgangspunkt ved å ikke få alt han ønsker seg.
Gjest Taxi Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 urk, jeg ser det er flere som tenker negativt om han nå. at han er egoistisk og sånn... men han er ikke det. han er verdens snilleste, og alt han gjør er så riktig alltid. han er veldig flink til å la hodet styre og ikke følelsene sånn som jeg er. så akkurat dette er litt uvant for meg, at han ikke takler situasjonen. jeg tror virkelig han sliter, og jeg tror ikke det er noe egoisme eller makt eller noe. jeg føler det er min skyld av en eller annen grunn, siden jeg takler situasjonen så dårlig....
Aftenvandrer Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Ok, så er han bare snill og god, vil alle godt. Det beste bildet å holde fast på er en ny kjæreste og deg som venn, fordi han jo er glad i deg for den du er, selv om dere ikke har et slikt forhold nå. Det var ikke riktig å spekulere i at han kunne være egoist eller kjenne makt ved situasjonen, beklager det. Jeg mener likevel det er han som har mest ansvar for dere tre. Det å sette noen fri, kan iblant være det vanskeligste, kjærligste og riktigste vi gjør. Han trenger å sette deg fri.
Gjest Taxi Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Ok, så er han bare snill og god, vil alle godt. Det beste bildet å holde fast på er en ny kjæreste og deg som venn, fordi han jo er glad i deg for den du er, selv om dere ikke har et slikt forhold nå. Det var ikke riktig å spekulere i at han kunne være egoist eller kjenne makt ved situasjonen, beklager det. Jeg mener likevel det er han som har mest ansvar for dere tre. Det å sette noen fri, kan iblant være det vanskeligste, kjærligste og riktigste vi gjør. Han trenger å sette deg fri. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå