Gå til innhold

Vielse kl. 15:00

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha en utevielse i regi av HEF som begynner kl. 1500 og varer i 15-30 min. Festen skal være på samme sted som seremonien, i et selskapshus. Fotograferingen skal vi også ta samme sted.

Hvor mye tid ville dere beregnet mellom seremonien og vielsen? Hvor lang tid pleier fotograferingen å ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ha vielse kl 15. Det er i kirken, men regner en ca halvtime, 3 kvarter? Maks vil eg tro... Etter vielsen skal vi fotograferes rett ved, og selskapet er i gå avstand til kirka.. Vi har satt middag kl 17.

Tror det passer bra.. :)

Skrevet

Vi skal og vies gjennom HEF, kl 1500, samme sted som middagen, og fotograferes i området. Vi har satt middag til kl 1700...

Skrevet

Takk for svar! Dette var beroligende, for jeg hadde egentlig tenkt å ha middagen kl. 1700, men mamma sa hun trodde det var for lang tid imellom. Men man trenger jo litt tid med fotografen og sånn. Noen som vet om måter å underholde gjestene på mens de venter?

Skrevet

Det kommer helt an på hvor man skal ta bilder og om man ønsker å ha velkomstdrink og div. før middag. Vi har vielse kl 13, middag kl. 17 og velkomstdrink fra kl 16. Men vi skal fotograferes på stedet, og da er det greit at det ikke er gjester der allerede. En annen ting er at om vi bare skulle hatt 2 timer imellom ville det blitt litt tidlig midag;) og da er det likeså greit at det er såpass lang tid, så folk for dratt hjem for å skifte og div. andre ting, men som sagt, det kommer helt an på hva man ønsker.

Gjest Pesto
Skrevet

Vi skal ha vielse kl. 14:00 og har tenkt at gjestene drar rett til festlokalet med felles transport mens vi er hos fotograf. Noen som har en idé om hvor lang tid fotografring pleier å ta, glemte å spørre fotografen.

Hadde håpet å komme igang med middagen til 17:00 men det er kanskje litt optimistisk ser jeg etter å ha lest noen innlegg her. Hadde en liten ide om å ta med fotografen til selskapslokalet for å ta bilde av alle gjestene samlet, men det spørs vel om det blir tid til det... :forvirret:

Skrevet
Vi skal ha vielse kl. 14:00 og har tenkt at gjestene drar rett til festlokalet med felles transport mens vi er hos fotograf. Noen som har en idé om hvor lang tid fotografring pleier å ta, glemte å spørre fotografen.

Hadde håpet å komme igang med middagen til 17:00 men det er kanskje litt optimistisk ser jeg etter å ha lest noen innlegg her. Hadde en liten ide om å ta med fotografen til selskapslokalet for å ta bilde av alle gjestene samlet, men det spørs vel om det blir tid til det... :forvirret:

Vår fotograf sa det kom til å ta 1-1,5 time. Men vi skal ha alt på stedet så det blir ikke noe tid som går med til kjøring o.l.

Skrevet

Vi skal også ha alt på ett sted:) I invitasjonsteksten angir vi når vielsen finner sted med etterfølgende middag og bryllupsfest. Da er vi alle der fra begynnelsen, og kan ta middagen når vi (og kokken;)) er klar!

Gjest Pesto
Skrevet
Vår fotograf sa det kom til å ta 1-1,5 time. Men vi skal ha alt på stedet så det blir ikke noe tid som går med til kjøring o.l.

Ok, vi må kjøre litt mellom fotograf og lokalet så vi må nok ikke rote så mye den dagen skjønner jeg

Skrevet

Vi har fått beskjed om å sette av to timer til fotografering, det tar 1-2 timer...

Vi har også vielse klokken tre, og middag klokken fem. Og altså fotografering FØR vielsen...

Vielse fra 15 til 15-30 ca, og deretter litt bilder på kirketrappa og sånn. Så har vi bedt gjestene dra rett til lokalet, der vi planlegger velskomstdrink ca 1630 (avtale med lokalet når dette servers etter å ha prata litt med presten om hvor lang tid vi egentlig beregner i kirka, pluss da transporttiden.)

Så er det altså middag ca klokken 17.

Med foto mellom vielse og middag kan to timer være knapt, i alle fall dersom dere må kjøre. Om dere ikke har velksomtdrink sparer dere jo litt tid der, men det tar uansett litt tid å sette seg til bords da. I alle fall om det er mange gjester.

Skrevet
Med foto mellom vielse og middag kan to timer være knapt, i alle fall dersom dere må kjøre. Om dere ikke har velksomtdrink sparer dere jo litt tid der, men det tar uansett litt tid å sette seg til bords da. I alle fall om det er mange gjester.

Det går nok bra, for vi skal ikke kjøre noen steder. Fotografen kommer til oss, og så skal vi ta bilder på stedet, for det er veldig pent der (håper det blir fint vær). Dessuten sa fotografen at fotograferingen kom til å ta høyst 1,5 time. Og vi har ikke tenkt til å ha så lang vielse, ca. 15-30 min fordi gjestene kanskje må stå (skal ha utevielse).

Men tusen takk for alle svar! Føler meg mye tryggere på det med tid nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...