Gjest Alou Skrevet 14. mai 2007 #1 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Er det veldig farlig? Jeg har oversett fristen 9.mai og trodd den var 19.mai som det er til HiA. Skal jeg bare sende det? Skal man sende grunnskolen og alle vitenemål fra vidergående (uten om den jeg får nå til våren da)? Blir veldig glad for svar! Endret 14. mai 2007 av Alou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. mai 2007 #2 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Bare fra videregående, men jeg vil si at det ikke er noen vits. Dette er en frist som er absolutt. Edit: Jeg antar du snakker om fristen til Samordna Opptak (?) Endret 14. mai 2007 av *Snart medlem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne_ Skrevet 14. mai 2007 #3 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Er det forskjellig frist avhengig av hvilket opptaktskontor du sender inn til? :klø: Jeg sendte mitt idag, i mitt brev sto det nemlig 16. mai som frist. Hvis jeg skal legge til et råd her, er vel det at du får prøve å overtale en postansatt til å stemple brevet ditt med 9. mai. Det er jo ikke uvanlig at brev bruker lang tid i posten nå for tida (underbemanning osv), så det avgjørende er jo at det er poststempla i tide Endret 14. mai 2007 av kvinne_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 14. mai 2007 #4 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvis jeg skal legge til et råd her, er vel det at du får prøve å overtale en postansatt til å stemple brevet ditt med 9. mai. Det er jo ikke uvanlig at brev bruker lang tid i posten nå for tida (underbemanning osv), så det avgjørende er jo at det er poststempla i tide ← Har du faktisk prøvd dette...? -- TS, det kom ikke helt klart frem hvor du skal sende omslagsarket. Er det til en høgskole eller universitet, så ville jeg ringt dem og spurt imorgen. Er det Samordna Opptak, så ville jeg ringt dit også. Går det ikke, så går det ikke. Du har fortsatt restetorget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 14. mai 2007 #5 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Hvis jeg skal legge til et råd her, er vel det at du får prøve å overtale en postansatt til å stemple brevet ditt med 9. mai. Det er jo ikke uvanlig at brev bruker lang tid i posten nå for tida (underbemanning osv), så det avgjørende er jo at det er poststempla i tide ← Det er straffbart, så da skal man være flinke til å overtale gitt! Edit: og forresten tror jeg ikke det er fysisk mulig å stille tilbake stemplene på posthuset.. eller er det? :klø: Endret 14. mai 2007 av Lily Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 14. mai 2007 #6 Del Skrevet 14. mai 2007 Er du ferdig på videregående til våren skal du ettersende når du får det siste vitnemålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirina Skrevet 14. mai 2007 #7 Del Skrevet 14. mai 2007 Er du ferdig på videregående til våren skal du ettersende når du får det siste vitnemålet. ← Ja, men omslagsarket skal allikevel sendes inn til fristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 14. mai 2007 #8 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg har søkt på Hio, og der er fristen 9.mai (omslagsark). Jeg har nå sendt en mail og forklart situasjonen og skal ringe dem i morgen. Får helt hetta her, jeg. Ikke noen som har vært i samme situasjon? Hva er restetorget, Merneith? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 14. mai 2007 #9 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Hva er restetorget, Merneith? ← Restetorget. Men, ikke ta sorgene på forskudd, ring HiO imorgen og forklar situasjonen. Det kan hende at det går. PS, bor du i Oslo så kan du jo stikke innom Høgskolen sammen med omslagsarket. Endret 14. mai 2007 av Merneith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Student85 Skrevet 14. mai 2007 #10 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg sendte omslagsarket for sent til UiO i fjor og det gikk helt fint... I år har jeg sendt omslagsark til HiO og der er fristen 17.mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
white2 Skrevet 14. mai 2007 #11 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg vil tro det kommer an på studium. Har sett at det er flere skoler som allerede har utvidet søknadsfristen. Både HIG ( tror jeg det var) og HiA har allerede opprettet restplasser, sikkert pga lite søkertall. Så det kommer jo helt ann på hva du har søkt på. Se på nettsidene deres....og ring dem og forklar problemet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 14. mai 2007 #12 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg har sendt omslagsarket for sent ved to anledninger (ett år til HiO og ett år til UiO). Var snakk om en uke første gangen og nærmere tre uker andre gangen tror jeg. Var ingen problemer noen av gangene, og søknaden min ble vurdert på vanlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 15. mai 2007 #13 Del Skrevet 15. mai 2007 Huff, nå sitter jeg her og griner, for jeg vet ikke hva jeg skal tro. Håper det ordner seg for meg sånn som det gjorde for de andre som har sendt inn for seint. Å ikke komme inn på studiet er det siste jeg trenger nå... Student85: Det er sikkert forskjell fra studium til studium på HiO da, for på sykepleien var det 9.mai. Takk for linken, Merneith, jeg skal ringe i dag og forklare situasjonen min. Bor dessverre et stykke fra Oslo, men hvis de først sier det går så går det vel også greit å sende det så de får de inn denne uken. white2 og Glitnir, takk for at dere skrev. Nå ble jeg litt beroliget, men tør ikke ha for stort håp. Jeg ringer dem snart! Kryss fingre for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 15. mai 2007 #14 Del Skrevet 15. mai 2007 lykke til håper det ordner seg for deg. skjønner at du blir lei deg jeg, er jo snakk om hva du skal drive med neste år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 15. mai 2007 #15 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har snakket med Opptakskontoret på HiO og det var helt greit at jeg sendte inn nå. Hadde jeg ikke sittet i åpent kontorlandskap so jeg gjør nå, hadde jeg brutt ut i hyle-gråte-latter. Skal sende papirene mine i dag, og håper det ordner seg. Jeg har ihf. lært å lese frister litt bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 15. mai 2007 #16 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har snakket med Opptakskontoret på HiO og det var helt greit at jeg sendte inn nå. Hadde jeg ikke sittet i åpent kontorlandskap so jeg gjør nå, hadde jeg brutt ut i hyle-gråte-latter. Skal sende papirene mine i dag, og håper det ordner seg. Jeg har ihf. lært å lese frister litt bedre... ← Så bra at det ordnet seg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 15. mai 2007 #17 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har snakket med Opptakskontoret på HiO og det var helt greit at jeg sendte inn nå. Hadde jeg ikke sittet i åpent kontorlandskap so jeg gjør nå, hadde jeg brutt ut i hyle-gråte-latter. Skal sende papirene mine i dag, og håper det ordner seg. Jeg har ihf. lært å lese frister litt bedre... ← Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sacred Skrevet 15. mai 2007 #18 Del Skrevet 15. mai 2007 Bra det ordnet seg Det var sånn for meg i fjor og, sendte inn for sent men det gikk helt fint uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 15. mai 2007 #19 Del Skrevet 15. mai 2007 :-D så bra det ordnet seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 15. mai 2007 #20 Del Skrevet 15. mai 2007 Takk, dere. Nå så jeg at jeg hadde fått svar på mailen min også (som jeg sendt i går kveld når jeg oppdaget fristen) og de sa det var greit der også. I natt får jeg mest sannsynlig sove LITT bedre enn i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå