Gjest Anonym i dag Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 I dag har kjæresten min vært til en spesialist. Han har et syndrom som gjør at han ser veldig ung ut, og han har fått tilskudd av hormoner(testosteron) siden han var 16 år. Han er nå 34. I dag får han vite at han er steril. Han har i mange år prøvd å få legene til å svare han på om han kan få barn eller ikke, og alt de har sagt er at det vil kunne bli vanskelig... Men i dag fikk han da beskjeden om at han i utgangspunktet er steril, fordi alle med det syndromet er det, og hvis han skal ha noen mulighet til å gjøre meg gravid så må han ha ekstra hormontilskudd i minimum 1 år for at vi skal ha en sjanse, men de vil ikke la han ta de hormonene hele tiden. Og før han kan få hjelp må jeg sjekkes. De må sjekke om egglederne mine er åpne, og om jeg har eggløsning og slikt reger jeg med. Er det noen som vet hvordan dette gjøres? Bruker de ultralyd, eller putter de ting langt oppi der? Håper det er noen som kan svare meg på dette. På forhånd takk for alle svar.
honey21 Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Har dessverre ingen erfaringer å komme med, men vil bare gi deg en klem
Gjest Anonym i dag-trådstarter Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Awwwww, takk. En hjelper på. Men det er jo hjelp å få. Fordelene er at jeg ikke trenger å bruke p-piller lenger, det er umulig at han kan gjøre meg gravid uten hjelp. Vi har ikke planlagt barn enda, har bare vært sammen i 6 mnd, men vil gjerne få den undersøkelsen unna fortest mulig så man vet hvilke muligheter man har.
Donpedro Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Eggløsning sjekkes med blodprøver, om det er åpent sjekke med laperaskopi. Lykke til.
Flua Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Da mine eggledere skulle sjekkes, ble det sprøytet inn et kontrastmiddel i livmor/ledere, og tatt røngten etterpå. Litt ubehagelig, mens-smerte-følelse, men ikke direkte vondt nei. Men, tok jo bare en kort stund. Mere mrzmt da den grønne kontrastvæsken rant ut etterhvert....... Lykke til ihvertfall!
Gjest Anonym i dag-trådstarter Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Takk for svar. Leste litt på rikshospitalets sider, og fant ut litt der også. Men er det noen som vet om jeg må til rikshospitalet for å få gjennomført testene. Eller gjør de det andre plasser også? Jeg bor i Nord-Norge. Kjæresten min er fra England, og når det eventuelt blir aktuelt å gjennomføre denne behandlingen så blir det nok gjort der siden det er gratis på NHS. Men jeg kunne tenke meg å få gjennomført de testene jeg må ha her i Norge fordi det er så lang venteliste der og det vil kunne utsette prosessen 1år, og jeg skal ikke flytte til england før 2008-2009.
Flua Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Jeg fikk sjekka mine i Namsos, så jeg vil tro at dette kan man gjøre på de fleste sykehus. Lykke til!!
Annikken Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Er det ikke et eget forum for Prøvere og... hva det nå er, her på kvinneguiden? Hehe, Prøvere og ufrivillig barnløse. Spør der, de vet garantert alt om dette!
Gjest Anonym i dag - trådstarter Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 Jeg skulle gjerne ha lagt inn dette spørsmålet i "prøvere og ufrivillige barnløse" men jeg vil helst være anonym, og det er ikke lov å ikke være innlogget i det forumet Derfor valgte jeg å prøve meg her.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2007 #10 Skrevet 17. mai 2007 Adopsjon!!! Hvorfor tenker ikke flere på alle barna i verden som har det vondt og som trenger noen som er glad i dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå