Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en orkide. Men er ikke det sånne sære blomster som skal ha lite vann veldig ofte, eller mye vann veldig sjelden? :forvirret:

Jeg er redd jeg kommer til å drepe den, jeg er flink til å drepe blomster :tristbla:

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har noen grønne fingre :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er elendig med blomster, men orkidèer får jeg til! Jeg vanner dem under rennende vann en gang i uken. Vannet er lunkent, og de må få renne godt av seg før du setter dem i potteskjuleren igjen. De skal nemlig ikke stå i vann.

Potteskjuleren bør være så lys som mulig, helst gjennomsiktig, fordi røttene vil ha lys. Direkte sollys er drepen for bladene; de blir gule med en gang, så sett dem for all del ikke i vinduet på denne årstiden.

Sånn steller jeg mine orkidèer, og de blomsterer både mye og ofte.

Lykke til!

Skrevet

Hmmm da vet jeg det :)

Jeg har bare gitt den litt vann i ny og ne, men den har klart seg så lagt. Har bare hatt den i 3 uker da. Da får jeg prøve på måten din da og håpe den overlever ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk tips om å vanne med 1/2 dl. vann som bare skulle renne fra seg før den ble satt tilbake i potta. Vannet 1 gang pr. uke, og det holdt seg leeenge!

Gjest Gjest
Skrevet

Når det er varmt ute,som på sommeren kan de godt vannes et par ganger i uken

• 2 uker senere...
Skrevet

ok. da tror jeg at jeg gjør det riktig, for den lever enda :D

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg gir den ca ett eggeglass vann i uken, men merker at den trenger litt mer nå som det er varmt ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...