Amalie_85 Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har fått en orkide. Men er ikke det sånne sære blomster som skal ha lite vann veldig ofte, eller mye vann veldig sjelden? Jeg er redd jeg kommer til å drepe den, jeg er flink til å drepe blomster Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har noen grønne fingre
Kayli Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er elendig med blomster, men orkidèer får jeg til! Jeg vanner dem under rennende vann en gang i uken. Vannet er lunkent, og de må få renne godt av seg før du setter dem i potteskjuleren igjen. De skal nemlig ikke stå i vann. Potteskjuleren bør være så lys som mulig, helst gjennomsiktig, fordi røttene vil ha lys. Direkte sollys er drepen for bladene; de blir gule med en gang, så sett dem for all del ikke i vinduet på denne årstiden. Sånn steller jeg mine orkidèer, og de blomsterer både mye og ofte. Lykke til!
Amalie_85 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2007 Hmmm da vet jeg det Jeg har bare gitt den litt vann i ny og ne, men den har klart seg så lagt. Har bare hatt den i 3 uker da. Da får jeg prøve på måten din da og håpe den overlever
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Jeg fikk tips om å vanne med 1/2 dl. vann som bare skulle renne fra seg før den ble satt tilbake i potta. Vannet 1 gang pr. uke, og det holdt seg leeenge!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Når det er varmt ute,som på sommeren kan de godt vannes et par ganger i uken
Amalie_85 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2007 ok. da tror jeg at jeg gjør det riktig, for den lever enda :D
Gjest KATTAstrofe Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Jeg gir den ca ett eggeglass vann i uken, men merker at den trenger litt mer nå som det er varmt ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå